O czym pamiętać tworząc stronę internetową dla firmy w 2022?

Strona internetowa to obecnie jedno z najbardziej istotnych narzędzi, które pomagają rozwijać biznes – to właśnie strona www ma wpływ na wizerunek firmy i to, jak odbierają ją klienci i potencjalni klienci. Warto zadbać więc o kilka kwestii, które pozwolą pokazać swoją markę w pozytywny sposób, zbudować zaufanie wśród internautów i generować konwersję.

Najważniejsze elementy strony internetowej firmy

Podczas tworzenia strony internetowej firmy należy pamiętać o tym, co preferują internauci. Przeciętny klient zamawiający zakupy przez internet, oczekuje, że strona, z której chce skorzystać, jest łatwa w obsłudze i posiada ciekawą typografię. Warto zadbać również o elementy mające wpływ na SEO, dzięki którym strona www wyświetla się wysoko w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami. Nie bez znaczenia są różne treści – wpisy blogowe, ale i angażujące wezwanie do działania skutecznie zachęcają internautów do zakupów.

Nawigacja na stronie www

Nawigacja na stronie internetowej przedsiębiorstwa powinna być prosta. Zbyt skomplikowana będzie wywoływać frustrację i irytację użytkowników i w efekcie utrudnia im znalezienie ważnych dla nich informacji, a może nawet utrudnić wykonanie zakupów. Prosta nawigacja powinna być łatwa i intuicyjna, co oznacza, że potencjalny klient, który po raz pierwszy odwiedza stronę www powinien:

  • szybko zrozumieć jak działa witryna;
  • wiedzieć, gdzie szukać;
  • mieć prosty i szybki sposób na powrót do poprzedniej podstrony czy katalogu z produktami;
  • móc płynnie przewijać zawartość danej strony www itd.

Typografia na stronie internetowej

Typografia na stronie www, zdjęcia, grafiki itd. powinny być nie tylko nowoczesne i atrakcyjne dla oka, ale i stanowić pewnego rodzaju rozszerzenie dla marki. Czcionka i ilustracje powinny pasować do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jednocześnie należy pamiętać, że wszystko powinno być łatwe do odczytania i wystarczająco duże, aby zarówno odbiorca przeglądający stronę na komputerze, jak i klient na urządzeniu mobilnym, mogli bez przeszkód zapoznać się ze wszystkim tym, co ich interesuje. Należy również pamiętać, aby kolor czcionki i tła kontrastował ze sobą, co ułatwi czytania (kontrast musi być duży). Ponadto powinno się wyróżnić w jakiś sposób nagłówki, aby różniły się od tekstu podstawowego. Bardzo istotne jest także to, aby wybrana czcionka była obsługiwana przez najpopularniejsze przeglądarki.

Układ strony a urządzenia mobilne

Tworząc stronę internetową dla firmy należy również pamiętać o tym, żeby była przystosowana również do urządzeń mobilnych. Ruch w sieci pochodzi z różnych źródeł, a wiele sklepów odwiedza nawet 70% użytkowników smartfonów. Strona www powinna więc zapewniać identyczne wrażenia niezależnie od tego, jakiego urządzenia właśnie używa dana osoba. Oznacza to, że należy zadbać o responsywność strony, dzięki czemu obrazy, tekst czy interfejs (UI) zostaną skalowane i zmienią swój rozmiar, aby dopasować się do danego telefonu komórkowego.

Nakłanianie klienta do działania

W treści warto umieścić angażujące wezwanie do działania, które skutecznie nakłania użytkowników do zakupu produktu czy podania danych kontaktowych. Dobrym pomysłem jest również odpowiednio zaprojektowany przycisk CTA, który doskonale współgra z pozostałymi elementami na stronie. Użytkowników można zachęcić frazami: Kup teraz; Skontaktuj się z nami; Poproś o wycenę; Umów się na konsultację. Można również zaoferować coś w zamian za podanie adresu e-mail, na przykład ebook, przewodnik czy darmowe nagranie ze szkoleniem. Ważne jest to, aby CTA było jasne i angażujące, a użytkownik wiedział, co się stanie po kliknięciu. Za pośrednictwem e-mail marketingu można zdobyć i utrzymać zaufanie niezdecydowanych klientów, którzy w przyszłości zdecydują się na zakupy.

Elementy strony wspierające SEO

Aby dotrzeć do jak największej liczby klientów należy zadbać o reklamę internetową. Można postawić na wiele zróżnicowanych rozwiązań, takich jak na przykład pozycjonowanie . Na pozycjonowanie strony ma wpływ wiele elementów, które są z nią związane, między innymi: nawigacja w witrynie, responsywność, szybkie ładowanie strony czy treści z odpowiednimi frazami. Warto pamiętać, że kiedy strona internetowa nie spełnia wymagań użytkowników, zwiększa się współczynnik odrzuceń – wtedy strona spada w rankingu wyszukiwarki.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski