O czym pamiętać tworząc stronę internetową dla firmy w 2022?
Strona internetowa to obecnie jedno z najbardziej istotnych narzędzi, które pomagają rozwijać biznes – to właśnie strona www ma wpływ na wizerunek firmy i to, jak odbierają ją klienci i potencjalni klienci. Warto zadbać więc o kilka kwestii, które pozwolą pokazać swoją markę w pozytywny sposób, zbudować zaufanie wśród internautów i generować konwersję.
Najważniejsze elementy strony internetowej firmy
Podczas tworzenia strony internetowej firmy należy pamiętać o tym, co preferują internauci. Przeciętny klient zamawiający zakupy przez internet, oczekuje, że strona, z której chce skorzystać, jest łatwa w obsłudze i posiada ciekawą typografię. Warto zadbać również o elementy mające wpływ na SEO, dzięki którym strona www wyświetla się wysoko w wyszukiwarce pod konkretnymi frazami. Nie bez znaczenia są różne treści – wpisy blogowe, ale i angażujące wezwanie do działania skutecznie zachęcają internautów do zakupów.
Nawigacja na stronie www
Nawigacja na stronie internetowej przedsiębiorstwa powinna być prosta. Zbyt skomplikowana będzie wywoływać frustrację i irytację użytkowników i w efekcie utrudnia im znalezienie ważnych dla nich informacji, a może nawet utrudnić wykonanie zakupów. Prosta nawigacja powinna być łatwa i intuicyjna, co oznacza, że potencjalny klient, który po raz pierwszy odwiedza stronę www powinien:
- szybko zrozumieć jak działa witryna;
- wiedzieć, gdzie szukać;
- mieć prosty i szybki sposób na powrót do poprzedniej podstrony czy katalogu z produktami;
- móc płynnie przewijać zawartość danej strony www itd.
Typografia na stronie internetowej
Typografia na stronie www, zdjęcia, grafiki itd. powinny być nie tylko nowoczesne i atrakcyjne dla oka, ale i stanowić pewnego rodzaju rozszerzenie dla marki. Czcionka i ilustracje powinny pasować do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jednocześnie należy pamiętać, że wszystko powinno być łatwe do odczytania i wystarczająco duże, aby zarówno odbiorca przeglądający stronę na komputerze, jak i klient na urządzeniu mobilnym, mogli bez przeszkód zapoznać się ze wszystkim tym, co ich interesuje. Należy również pamiętać, aby kolor czcionki i tła kontrastował ze sobą, co ułatwi czytania (kontrast musi być duży). Ponadto powinno się wyróżnić w jakiś sposób nagłówki, aby różniły się od tekstu podstawowego. Bardzo istotne jest także to, aby wybrana czcionka była obsługiwana przez najpopularniejsze przeglądarki.
Układ strony a urządzenia mobilne
Tworząc stronę internetową dla firmy należy również pamiętać o tym, żeby była przystosowana również do urządzeń mobilnych. Ruch w sieci pochodzi z różnych źródeł, a wiele sklepów odwiedza nawet 70% użytkowników smartfonów. Strona www powinna więc zapewniać identyczne wrażenia niezależnie od tego, jakiego urządzenia właśnie używa dana osoba. Oznacza to, że należy zadbać o responsywność strony, dzięki czemu obrazy, tekst czy interfejs (UI) zostaną skalowane i zmienią swój rozmiar, aby dopasować się do danego telefonu komórkowego.
Nakłanianie klienta do działania
W treści warto umieścić angażujące wezwanie do działania, które skutecznie nakłania użytkowników do zakupu produktu czy podania danych kontaktowych. Dobrym pomysłem jest również odpowiednio zaprojektowany przycisk CTA, który doskonale współgra z pozostałymi elementami na stronie. Użytkowników można zachęcić frazami: Kup teraz; Skontaktuj się z nami; Poproś o wycenę; Umów się na konsultację. Można również zaoferować coś w zamian za podanie adresu e-mail, na przykład ebook, przewodnik czy darmowe nagranie ze szkoleniem. Ważne jest to, aby CTA było jasne i angażujące, a użytkownik wiedział, co się stanie po kliknięciu. Za pośrednictwem e-mail marketingu można zdobyć i utrzymać zaufanie niezdecydowanych klientów, którzy w przyszłości zdecydują się na zakupy.
Elementy strony wspierające SEO
Aby dotrzeć do jak największej liczby klientów należy zadbać o reklamę internetową. Można postawić na wiele zróżnicowanych rozwiązań, takich jak na przykład pozycjonowanie . Na pozycjonowanie strony ma wpływ wiele elementów, które są z nią związane, między innymi: nawigacja w witrynie, responsywność, szybkie ładowanie strony czy treści z odpowiednimi frazami. Warto pamiętać, że kiedy strona internetowa nie spełnia wymagań użytkowników, zwiększa się współczynnik odrzuceń – wtedy strona spada w rankingu wyszukiwarki.