Szerokie pozycjonowanie – na czym polega i kiedy warto z niego skorzystać?

Szerokie pozycjonowanie, czyli long tail SEO, to technika opierająca się na dużej liczbie rozbudowanych – liczących 3 słowa lub więcej – fraz. Polecana jest przede wszystkim branży e-commerce – sklepom, które oferują szeroki asortyment produktów lub usług. Jakie są zalety pozycjonowania szerokiego i co na tę metodę Google?

Na czym polega szerokie pozycjonowanie?

Szerokie pozycjonowanie, nazywane także long tail SEO, to działania, które opierają się na promowaniu ogromnej liczby słów kluczowych – kilkuset, a nawet kilku tysięcy – i są to złożone, kilkuwyrazowe słowa kluczowe, zaliczane do tzw. długiego ogona. Fraza long tail to np. buty damskie adidas czarne 38. Takie frazy charakteryzują się niezbyt dużą liczbą wyszukiwań, ale znacznie wyższym współczynnikiem konwersji niż frazy ogólne, np. buty damskie. Frazy long tail mogą generować wysoki poziom ruchu organicznego – istotne, by podstrony konkretnych produktów czy usług odpowiednio zoptymalizować pod kątem contentu, metadanych itp. Łatwiej, szybciej i taniej pozycjonować się na frazy długiego ogona, bo mają one znacznie mniejszą konkurencję i liczbę wyszukiwań niż wspomniane wcześniej frazy ogólne. Szerokie pozycjonowanie jest chętnie wybierane przez przedstawicieli branży e-commerce – im bardziej rozbudowany sklep i jego asortyment czy oferta usług, tym większy potencjał i liczba fraz długiego ogona. 

Szerokie pozycjonowanie a treść i jej jakość

Szerokie pozycjonowanie ma wiele zalet, ale tę technikę pozycjonowania stron internetowych można zastosować tylko w przypadku stron z rozbudowaną i zoptymalizowaną treścią. Przez treść rozumie się nie tylko tekst, ale także inne aspekty: metadane, nagłówki, atrybuty ALT grafik itp. Użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarce konkretne zapytanie, chce konkretnej odpowiedzi. Powinien zatem trafić na stronę, która mu tej odpowiedzi udzieli i w możliwie jak najbardziej precyzyjny sposób odpowie na zapytanie lub potrzebę. Użytkownik wpisuje frazę określoną – np. obiektem jego pożądania jest model produktu w konkretnym rozmiarze i kolorze – powinien trafić na podstronę z tym produktem, a nie np. ogólną kategorię z szerokim asortymentem. 

Pozycjonowanie szerokie i jego największe zalety

Pozycjonowanie szerokie ma szereg zalet, do najważniejszych z nich zaliczyć można:

  • mniejsza konkurencyjność fraz długiego ogona niż fraz ogólnych,
  • tańsza forma promocji niż pozycjonowanie na frazy ogólne,
  • szybsze efekty pozycjonowania na frazy long tail,
  • generowanie dużego i wartościowego ruchu organicznego na stronie,
  • wysoki współczynnik konwersji,
  • poprawa widoczności strony – witryna pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania na dużo większą liczbę fraz.

Co Google na pozycjonowanie szerokie?

Google stale zmienia i dopracowuje swój algorytm, by użytkownicy otrzymywali wyniki, które w pełni odpowiadają ich zapytaniom. Pozycjonowanie long tail SEO to jedna z metod, by osiągnąć ten cel. Witryna, która w precyzyjny sposób odpowie na zapytanie lub potrzebę użytkownika, może zostać przez roboty Google wysoko oceniona, a dzięki temu wpłynie to pozytywnie na jego pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, co w konsekwencji zwiększyć może ruch na stronie i współczynnik konwersji. 

Jakie branże stosują szerokie pozycjonowanie?

Przede wszystkim wspomniany wcześniej e-commerce jest branżą, w której szerokie pozycjonowanie może przynieść bardzo dobry efekt. Każdy sklep lub witryna, w której znajduje się szeroki asortyment produktów lub usług, powinien rozważyć strategię long tail SEO. Sklepy z produktami lub usługami często zmieniają swój asortyment –  w szerokim pozycjonowaniu nie ma limitu fraz, na jaki pozycjonuje się witrynę, można dodać kolejne frazy lub przestać monitorować te, które dotyczą wycofanego ze sprzedaży modelu czy wyprzedanej usługi. Poza sklepami internetowymi, szerokie pozycjonowanie to opcja dla właścicieli rozbudowanych o wiele informacji portali ze skomplikowaną architekturą treści. Niewielkie strony z ubogim contentem lub proste witryny tzw. wizytówki nie nadają się do szerokiego pozycjonowania.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski