Atomizacja treści a pozycjonowanie strony
Content marketing jest dziś niezwykle istotną formą marketingu, która jest stosowana na całym świecie przez wiele różnych firm. Odpowiedni content wspiera pozycjonowanie strony, a także pozwala stworzyć relację z odbiorcami danej marki. Content marketing może mieć różne formy i może być przeprowadzany na wiele różnych sposobów. Jednym ze zjawisk związanych z tą formą reklamy jest atomizacja treści. Na czym polega i jaki ma wpływ na pozycjonowanie witryny?
Co to jest atomizacja treści?
Atomizacja treści to nic innego jak podział większej ilości treści na mniejsze części. W takiej formie można je wykorzystywać nie tylko na stronie internetowej, ale i w innych kanałach marketingowych. Krótsze teksty są bardziej przystępne dla odbiorców i pozwalają na większe możliwości związane z optymalizacją contentu, co wpływa na popularność atomizacji. Właśnie dlatego lepiej stworzyć kilka, a nawet kilkanaście krótkich treści, które będą skupione na jednym temacie niż obszerny wpis blogowy poruszający wiele różnych kwestii. Warto zwrócić również uwagę na fakt, że content marketing można zastosować w bardzo zróżnicowanych miejscach – nie tylko na stronie internetowej firmy czy w sklepie internetowym, ale również i w mediach społecznościowych, mailach, newsletterach, na forach i nie tylko. Atomizacja treści sprawdzi się doskonale w każdym z tych miejsc.
Jak wdrożyć atomizację treści?
Atomizacja treści polega na rozbudowywaniu pomysłów. Najpierw jednak należy wymyślić główny temat, który zostanie zatomizowany. Warto wybrać taki, który jest bogaty w wiele różnych zagadnień, które można rozwinąć w kolejnych treściach, co ułatwi pozycjonowanie strony internetowej.
Pierwszy artykuł – główny – powinien zawierać przedstawienie danego zagadnienia, a także wskazać na jego złożoność i „wspomnieć” o kolejnych tematach, które będą dokładniej poruszane w następnych wpisach. Wyodrębnienie zagadnień z głównej tematyki umożliwia stworzenie kolejnych wpisów na blogu, które wyczerpią daną tematykę. W artykułach warto dodać również inne treści, nie tylko te pisane, czyli grafiki, wykresy, infografiki, materiały audiowizualne itd. Przykładowo – jeśli główny artykuł jest o pozycjonowaniu stron internetowych, kolejne mogą być o SEO, linkowaniu zewnętrznym i wewnętrznym, budowaniu treści, pozycjonowaniu długiego ogona, pozycjonowaniu lokalnym, narzędziach SEO, działaniu wyszukiwarki, sposobach na dobór słów kluczowych itd. Chodzi właśnie o to, aby całkowicie wyczerpać dany temat w zdecydowanie bardziej przystępnych dla odbiorców wpisach.
Czy warto stosować atomizację treści?
Atomizacja treści wspiera proces pozycjonowania strony czy sklepu, dlatego też warto ją stosować. Należy jednak przy tym uważać, ponieważ rozbijanie głównej tematyki może prowadzić do kanibalizacji treści, która pogarsza wyniki w wyszukiwarce. Najlepiej wcześniej ustalić tematy kolejnych wpisów i stworzyć kalendarz publikacji, który pomoże zachować regularność publikacji i nie pozwoli doprowadzić do duplikacji contentu. Właściwie dopracowana atomizacja treści pozwala stworzyć blog, gdzie można poruszać różne tematy związane z działalnością firmy. Należy zauważyć, że wpisy blogowe znacząco wspomagają pozycjonowanie – im więcej artykułów opublikujemy, tym pozycjonowanie może być skuteczniejsze. Należy przy tym pamiętać, aby nie powielać na blogu treści znajdujących się w opisach produktów czy kategorii.