Atomizacja treści a pozycjonowanie strony

Content marketing jest dziś niezwykle istotną formą marketingu, która jest stosowana na całym świecie przez wiele różnych firm. Odpowiedni content wspiera pozycjonowanie strony, a także pozwala stworzyć relację z odbiorcami danej marki. Content marketing może mieć różne formy i może być przeprowadzany na wiele różnych sposobów. Jednym ze zjawisk związanych z tą formą reklamy jest atomizacja treści. Na czym polega i jaki ma wpływ na pozycjonowanie witryny?

Co to jest atomizacja treści?

Atomizacja treści to nic innego jak podział większej ilości treści na mniejsze części. W takiej formie można je wykorzystywać nie tylko na stronie internetowej, ale i w innych kanałach marketingowych. Krótsze teksty są bardziej przystępne dla odbiorców i pozwalają na większe możliwości związane z optymalizacją contentu, co wpływa na popularność atomizacji. Właśnie dlatego lepiej stworzyć kilka, a nawet kilkanaście krótkich treści, które będą skupione na jednym temacie niż obszerny wpis blogowy poruszający wiele różnych kwestii. Warto zwrócić również uwagę na fakt, że content marketing można zastosować w bardzo zróżnicowanych miejscach – nie tylko na stronie internetowej firmy czy w sklepie internetowym, ale również i w mediach społecznościowych, mailach, newsletterach, na forach i nie tylko. Atomizacja treści sprawdzi się doskonale w każdym z tych miejsc.

Jak wdrożyć atomizację treści?

Atomizacja treści polega na rozbudowywaniu pomysłów. Najpierw jednak należy wymyślić główny temat, który zostanie zatomizowany. Warto wybrać taki, który jest bogaty w wiele różnych zagadnień, które można rozwinąć w kolejnych treściach, co ułatwi pozycjonowanie strony internetowej. 

Pierwszy artykuł – główny – powinien zawierać przedstawienie danego zagadnienia, a także wskazać na jego złożoność i „wspomnieć” o kolejnych tematach, które będą dokładniej poruszane w następnych wpisach. Wyodrębnienie zagadnień z głównej tematyki umożliwia stworzenie kolejnych wpisów na blogu, które wyczerpią daną tematykę. W artykułach warto dodać również inne treści, nie tylko te pisane, czyli grafiki, wykresy, infografiki, materiały audiowizualne itd. Przykładowo – jeśli główny artykuł jest o pozycjonowaniu stron internetowych, kolejne mogą być o SEO, linkowaniu zewnętrznym i wewnętrznym, budowaniu treści, pozycjonowaniu długiego ogona, pozycjonowaniu lokalnym, narzędziach SEO, działaniu wyszukiwarki, sposobach na dobór słów kluczowych itd. Chodzi właśnie o to, aby całkowicie wyczerpać dany temat w zdecydowanie bardziej przystępnych dla odbiorców wpisach.

Czy warto stosować atomizację treści?

Atomizacja treści wspiera proces pozycjonowania strony czy sklepu, dlatego też warto ją stosować. Należy jednak przy tym uważać, ponieważ rozbijanie głównej tematyki może prowadzić do kanibalizacji treści, która pogarsza wyniki w wyszukiwarce. Najlepiej wcześniej ustalić tematy kolejnych wpisów i stworzyć kalendarz publikacji, który pomoże zachować regularność publikacji i nie pozwoli doprowadzić do duplikacji contentu. Właściwie dopracowana atomizacja treści pozwala stworzyć blog, gdzie można poruszać różne tematy związane z działalnością firmy. Należy zauważyć, że wpisy blogowe znacząco wspomagają pozycjonowanie – im więcej artykułów opublikujemy, tym pozycjonowanie może być skuteczniejsze. Należy przy tym pamiętać, aby nie powielać na blogu treści znajdujących się w opisach produktów czy kategorii.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski