Organiczne wyniki wyszukiwania, czyli jakie? Poradnik dla początkujących

Czym są organiczne wyniki wyszukiwania, nazywane także naturalnymi? W jaki sposób można poprawić ich pozycje? Jakie działania podjąć, by być wysoko w rankingu Google?

Organiczne wyniki wyszukiwania

Organiczne wyniki wyszukiwania występują także wymiennie pod innymi nazwami: wyniki naturalne, wyniki bezpłatne lub Organic Search. Są to wyniki wyszukiwania, mające postać bezpłatnych linków do strony WWW. By pojawić się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, podejmuje się długofalowe działania takie jak pozycjonowanie stron WWW, co odróżnia je od wyników płatnych, które pochodzą z reklamy (np. Google Ads) lub należą do programów linków sponsorowanych.

Co wpływa na wyniki organiczne?

Jakie wyniki organiczne wyświetlają się użytkownikowi? Zależy to przede wszystkim od dopasowania poszczególnych witryn do zapytania internauty. O tym, w jakiej kolejności wyniki organiczne będą prezentowane, odpowiada mityczny algorytm wyszukiwarki Google i kilkaset czynników rankingowych. Google wysoko premiuje witryny, które mają jakościową treść, szybko się ładują na komputerach i urządzeniach mobilnych oraz są zoptymalizowane zgodnie z wytycznymi od Google. Istotne są oczywiście działania SEO, czyli np. wykorzystywanie w contencie na stronie adekwatnych słów kluczowych w odpowiednim natężeniu. 

Jak algorytm wyszukiwarki Google ocenia jakość strony? Algorytm jest stale zmieniany i udoskonalany. Po każdej aktualizacji eksperci w zakresie SEO obserwują, jakie strony poszybowały w górę, a które mają niższe pozycje w wynikach organicznych. Na tej podstawie wyciągają wnioski, jakie czynniki są obecnie dla algorytmu Google ważniejsze. Istnieje jednak lista kilkunastu takich elementów, które od lat niewątpliwie wpływają na pozycję w wynikach organicznych. 

Uporządkowana struktura i hierarchia nagłówków – począwszy od nagłówka rzędu h1, aż po kolejne – oczywiście o ile zawartość strony usprawiedliwia ich wprowadzenie. Stosowanie słów kluczowych w treści nagłówków to także działanie pożądane, podobnie jak używanie ich w metadanych (chodzi przede wszystkim o meta title, ale także atrybut ALT, czyli opis grafiki na stronie internetowej przeznaczony dla robotów indeksujących). 

Inne kryteria, które wpływają na ranking organicznych wyników wyszukiwania, to długość, jakość i unikalność treści. Od wielu lat w branży internetowej funkcjonuje zwrot “Content is a king” – wartościowe teksty na stronie www – przydatne dla użytkowników i dobrze widoczne dla robotów indeksujących – to coś, nad czym zawsze warto popracować. 

Kolejne aspekty to linki wewnętrzne w nawigacji oraz linki wewnętrzne w treści, a także mądre i estetyczne stosowanie linkowania zewnętrznego. Warto także pamiętać o bezpieczeństwie – każda witryna powinna posiadać certyfikat SSL i w 2021 roku powinno być to już normą. Znaczenie ma także autorytet i wiek domeny – szacuje się, że domeny, które mają więcej niż 3 lata, znacznie częściej pojawiają się w pierwszej dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania Google. 

Jak poprawić wyniki organiczne? 

Wyniki organiczne, by osiągać wysokie pozycje w rankingu Google, to długofalowe, starannie zaplanowane działania. W ich skład wchodzą czynniki off site i on site. Zmiany lub optymalizacja metadanych, rozbudowa treści, a także podjęcie przeróżnych aspektów tzw. technicznego SEO oraz dopracowanie zagadnień UX-owych – w takich działaniach pomoże wyspecjalizowana w tym temacie agencja, taka jak nasza. 

1/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski