Optymalizacja strony internetowej – co to znaczy i na czym polega?

Co to jest optymalizacja strony internetowej i co ona oznacza w kontekście działań SEO? Co składa się na optymalizację i jak wpływa ona na widoczność witryny w organicznych wynikach Google?

Optymalizacja – co to znaczy?

Optymalizacja – co to znaczy? Pojęcie to stosowane jest w znacznie szerszym niż tylko branża internetowa lub SEO kontekście. Optymalizacja, podając za jej słownikową definicją, polega na organizowanie jakichś działań i procesów w taki sposób, aby dały jak największe efekty przy jak najmniejszych nakładach. Optymalizować można na przykład czas pracy, koszty, procesy w firmie, procesy produkcyjne, procesy logistyczne i wiele innych. 

Co to jest optymalizacja strony internetowej?

Co to jest optymalizacja strony internetowej w kontekście działań SEO? Optymalizacja strony internetowej to szereg działań, które podejmuje się, by pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie danej witryny. Po optymalizacji strona może wyświetlać się wyżej w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania. Na optymalizację strony składa się m.in. optymalizacja techniczna oraz contentowa. Optymalizować można kod strony WWW po to, by witryna szybciej się ładowała, miała wprowadzoną prawidłową strukturę i hierarchię nagłówków i była zgodna ze standardami W3C. Z kolei jeśli chodzi o optymalizację treści na stronie, to content powinien być nasycony odpowiednimi słowami kluczowymi oraz być przyjazny i pożyteczny dla użytkowników i robotów wyszukiwarki. Optymalizować można także warstwę graficzną strony, np. poprzez kompresowanie grafik, by mniej ważyły i szybciej się ładowały oraz uzupełnianie atrybutów ALT grafik. 

Co się składa na optymalizację strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej to szereg czynności, wśród których do najważniejszych zaliczyć można optymalizację techniczną oraz optymalizację contentową. Do działań wchodzących w skład tej pierwszej kategorii zaliczyć można m.in. optymalizację metadanych i adresów URL, ustawienie odpowiednich przekierowań, rozwiązanie problemów z indeksacją strony w Google oraz poprawę innych błędów na stronie. Z kolei na optymalizację contentową składa się m.in. poprawa tekstów, by były one unikalne, usunięcie duplikatów, plagiatów i autoplagiatów, dopasowanie odpowiednich słów kluczowych i nasycenie nimi tekstów na stronie czy też zastosowanie odpowiedniego poziomu nagłówków. Każda witryna jest inna, więc zestaw czynności, składających się na optymalizację strony internetowej, też może się znacząco różnić. Inne działania podejmie się dla prostej strony typu one page lub z darmowego szablonu, a inne dla rozbudowanego sklepu internetowego z bardzo bogatym asortymentem. 

Dlaczego warto optymalizować stronę internetową?

Odpowiednio wykonana optymalizacja strony internetowej, wchodząca w skład pozycjonowania, przynosi szereg korzyści. Najważniejsze z nich to zwiększenie liczby odwiedzin z wyszukiwarki. Zoptymalizowany kod strony i content pozytywnie wpływa na indeksację strony. Ponadto strona, która dobrze i szybko wyświetla się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, jest przyjazna użytkownikom i chętniej odwiedzana niż serwisy, które nie zostały zaprojektowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi standardami. Warto także dodać, że optymalizację wykonuje się jednorazowo (ewentualnie później, gdy zostanie ona rozbudowana o kolejne podstrony, podejmuje się dodatkowe działania). Efektami, w postaci uzyskaniu przewagi nad stronami konkurencji, większą liczbą odwiedzin i zapytań ofertowych oraz lepszymi pozycjami w nieodpłatnych wynikach wyszukiwania, można cieszyć się bardzo długo.

5/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski