Dzień po apokalipsie mobile

Tak jak pisałem w ostatnim wpisie dnia 21 kwietnia br. wprowadzony (mogę już tak napisać) został algorytm Google dotyczący oceny funkcjonalności strony pod kątem wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. No i stało się… jesteśmy dzień po aktualizacji. Na forum Google dla webmasterów Michał Wiciński z Google odpowiedział na najczęstsze pytania dotyczące samej aktualizacji, możemy dowiedzieć się między innymi że:

  • statystykiaktualizacja nie będzie mieć żadnego wpływu na wyszukiwania na tabletach czy komputerach, dotyczy ona tylko i wyłącznie wyszukań mobilnych we wszystkich językach i lokalizacjach;
  • jeśli dostosowana pod „mobile friendly” jest tylko pojedyncza strona z kilku stron całej witryny, ta strona tylko będzie premiowana w wyszukiwaniach mobilnych Google. To znaczy, że nie musimy zmieniać całych witryn, tylko strony, które generują konwersję na urządzeniach mobilnych;
  • do testów strony używamy strony „mobile friendly”;
  • cała aktualizacja powinna zająć około tygodnia, więc jeszcze nie zauważyłeś spadków/wzlotów witryny – to może jeszcze wszystko przed Tobą;
  • jeśli posiadamy linki do stron nieprzystosowanych z naszej witryny nie będą one miały żadnego wpływu dla Google, jedynie dla użytkownika, który doceni jak przyjemnie przegląda się naszą responsywną witrynę

Jak Wy przeżyliście „rewolucję” czy „apokalipsę” mobile? Znaczące spadki/wzloty Wasze lub konkurencji? Jakieś spostrzeżenia?

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION