Zalety reklamy internetowej
Według badań statystycznych obecnie przeciętny Kowalski spędza przed ekranem komputera i / lub telefonu nawet 8 godzin dziennie. Wielu Polaków przeznacza często mniej godzin na sen w ciągu zwykłego tygodnia pracy. Właśnie z tego powodu właściciele firm muszą dziś stawiać na reklamę internetową, w innym wypadku istnieje wręcz zerowe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu przez ich markę. Gdzie reklamować swoje produkty czy usługi, jeśli nie w miejscu, w którym dziennie przez wiele godzin przebywa większość potencjalnych klientów z całego kraju i poza nim? W poniższym artykule wyjaśniamy dlaczego warto zainwestować w reklamą internetową.
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę internetową?
Reklama internetowa zdaniem specjalistów ma ogromną przewagę nad tradycyjnym marketingiem. Jedną z największych zalet takiej reklamy jest możliwość interakcji z klientem lub potencjalnym klientem firmy, ale nie tylko. Przedstawiamy najważniejsze zalety reklamy internetowej:
- interaktywność – dzięki takim narzędziom jak poczta e-mail, blog firmowy czy czat użytkownicy internetu mogą szybko skontaktować się z przedstawicielami marki, aby rozwiązać wszelkie problemy bądź po prostu o coś zapytać. Sprawna komunikacja, szybkie udzielanie informacji i likwidowanie problemów wpływa na pozytywny odbiór marki, co zachęca również do kolejnych zakupów w przyszłości.
- wzbudzanie ciekawości – strona internetowa oraz zamieszczone na niej treści istnieją po to, aby wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów, przedstawić niezbędne informacje przed zakupem produktu lub usługi, a także aby zachęcić do kupna.
- globalny charakter i brak ograniczeń czasowych – strony internetowe czy kampanie są „obecne” przez cały czas i mogą na nie trafić osoby z całego kraju, a nawet takie, które mieszkają poza granicami Polski. To właśnie globalny charakter reklamy internetowej sprawia, że możemy trafić do ogromnej liczby osób, które tylko korzystają z Internetu.
- niska cena – reklama internetowa zapewnia szybką możliwość nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami z całego kraju. Odpowiednio dobrana strategia pozwoli dotrzeć do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Jej kolejną zaletą jest również niska cena. Tradycyjna reklama w telewizji czy radio wiąże się ze sporym wydatkiem.
- możliwość dotarcie do grupy docelowej – dzięki zaawansowanym narzędziom e-marketingowym można dotrzeć ze swoim przekazem do konkretnych osób. Tradycyjna reklama w telewizji czy radio dotrze do wszystkich odbiorców, którzy w momencie wyświetlenia jej oglądają telewizor bądź słuchają radia, w przypadku Internetu jest zupełnie inaczej. Specjalne programy sprawiają, że dana kampania promocyjna czy banner pojawiają się określonym osobom (np. konkretnej płci czy użytkownikom w danym przedziale wiekowym, a także takim osobom, które wcześniej wyszukiwały oferowane przez nas produkty).
- subtelność – tradycyjna reklama nierzadko bywa nachalna i czasami wprawia w irytację niezainteresowane osoby. Natomiast Reklama internetowa jest znacznie bardziej subtelna, nie narzuca się w tak oczywisty sposób, a odpowiednio zoptymalizowana dociera wyłącznie do osób, które wykazują zainteresowanie danym tematem (np. wpisując frazy nawiązujące do danych produktów w wyszukiwarki).