Zalety śledzenia zachowań użytkowników na stronie sklepu

Zrozumienie zachowań osób odwiedzających stronę internetową przedsiębiorstwa jest bardzo ważne, jeśli chcemy stworzyć skuteczną strategię marketingową. Niezależnie od branży czy rodzaju firmy – świadomość tego, jak postępują użytkownicy na stronie, jakie decyzje podejmują oraz w której sekcji się zatrzymują i z jakimi elementami wchodzą w interakcje jest ważnym czynnikiem, który ma wpływ na sukces sklepu. Nawet najbardziej podstawowe informacje, takie jak liczba kliknięć, mogą mieć wpływ na sprzedaż.

Jak zbadać zachowanie użytkowników na stronie?

Aby zrozumieć zachowanie osób, które odwiedzają daną witrynę sklepu internetowego, należy przeprowadzić analizę tego, jak z niej korzystają. Dzięki takiej analizie można dowiedzieć się, które podstrony są najpopularniejsze, jak długo użytkownicy spędzają na nich czas, jakie elementy sklepu są najbardziej atrakcyjne, a jakie są omijane lub przebywa się na nich bardzo krótko. W celu analizy zachowań warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi przeznaczonych właśnie do badania użytkowników, takich jak np.:

  • Google Analytics – to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy zachowań online. Pozwala ono na badanie źródeł ruchu, śledzenie postępowania użytkowników na stronie, analizę konwersji, monitorowanie zachowań i nie tylko;
  • Google Tag Manager – program ten ułatwia zarządzanie oraz wdrażanie analitycznych tagów, co pozwala śledzić zachowanie internautów do konkretnych celów;
  • Adobe Analytics – to zaawansowane narzędzie, które zapewnia rozbudowane raporty, analizę konwersji, segmentację danych i wiele innych przydatnych funkcji.

Na jakie zachowania użytkowników warto zwrócić uwagę?

Użytkownicy, którzy odwiedzają stronę internetową firmy, mogą wykonywać różne czynności. Ich zachowanie można podzielić na kilka rodzajów:

  • odsłony strony – czyli częstotliwość wyświetlania stron, co pozwala ustalić, jakie adresy URL są najpopularniejsze wśród użytkowników;
  • czas spędzony na stronie – czyli ile czasu internauci pozostawali na danej stronie lub podstronie. Dłuższy czas może oznaczać zainteresowanie produktami, usługami lub zamieszczonymi tam informacjami;
  • kliknięcia – czyli interakcje użytkowników z elementami znajdującymi się na stronie, takimi jak przyciski, linki itd.;
  • współczynnik konwersji – dotyczy pożądanych akcji wykonywanych przez użytkowników, takich jak zapisanie się do newslettera czy dokonanie zakupu;
  • odrzucenia – to zachowanie polegające na jednorazowym wejściu na stronę czy niewykonaniu dodatkowych interakcji. Kiedy ten współczynnik jest wysoki, może występować problem na stronie, np. jest nieintuicyjna albo nie działa prawidłowo.

Zalety śledzenia zachowań użytkowników na stronie firmowej

Poznanie zachowań użytkowników na stronie sklepu niesie ze sobą wiele korzyści. Wiedza ta pozwala:

  • dostosować strukturę, nawigację i treść strony w taki sposób, aby były one przyjaźniejsze dla użytkownika;
  • pozbyć się błędów na stronie, które stanowiły przeszkodę w procesie zakupowym. Np. naprawa niedziałającego formularza czy strony z produktem;
  • ustalić grupę docelową marki poprzez zrozumienie nawyków i preferencji internautów, co ułatwia tworzenie lepszych reklam dla e-commerce, bardziej spersonalizowanych ofert oraz bardziej pożądanych rekomendacji produktów czy usług;
  • uzyskać przewagę nad konkurencją dzięki zastosowaniu aktualnych trendów opartych o najnowsze dane.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski