Dlaczego warto przenieść swój biznes do Internetu?
Dziś większość firm, które zaczęły od sprzedaży stacjonarnej, posiada własne strony internetowe. Wiele biznesów działa również tylko online. Jeśli jeszcze nie posiadasz wizytówki w sieci – koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem.
Większa popularność
Sklep internetowy to pewnego rodzaju wizytówka sklepu, która działa każdego dnia przez cały rok, bez względu na to, czy jest dzień roboczy, weekend, święto państwowe, a nawet wtedy, kiedy właściciel przebywa na urlopie. Dzięki temu każdy zainteresowany może świadomie lub (bardzo często) zupełnym przypadkiem natknąć się na niego podczas przeglądania stron internetowych czy poszukiwania konkretnej usługi lub konkretnego produktu do zakupu. Dzięki stronie internetowej ogromna ilość osób może w dogodnym dla siebie czasie zapoznać się na spokojnie z ofertą, a także sprawdzić takie informacje jak godziny otwarcia, dokładny adres siedziby stacjonarnej, ceny usług i produktów bądź zrobić zakupy online.
Większa sprzedaż
Strona internetowa pozwala dotrzeć do nowych osób i tym samym zwiększyć popularność sklepu i, co za tym idzie, pozwala również zyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Witryna w sieci pozwala dotrzeć do osób w całej Polsce, nie tylko jednego miasta, a także i osób zagranicą. Warto zauważyć, iż według statystyk ponad 70% Polaków robi zakupy w Internecie. Tworząc wizytówkę firmy w Google można zwiększyć również ruch w stacjonarnej siedzibie sklepu. Jeśli będący w okolicy sklepu użytkownik będzie poszukiwać danych usług lub produktów na jego mapie wyświetli się lokalizacja sklepu.
Nowe formy reklamy
Własna strona internetowa pozwala przede wszystkim na nowe i efektywne formy reklamy sklepu, usług i produktów. To właśnie reklama w internecie stanowi dziś dźwignię handlu. Warto zainwestować w:
- SEO – dzięki niemu strona sklepu jest widoczna w wynikach organicznych i pojawia się wtedy, gdy użytkownicy poszukują informacji związanych z frazami, które są powiązane z ofertą sklepu;
- Google Ads – zapewnia szybką i skuteczną promocję na pierwszej stronie wyszukiwarki;
- promocja w mediach społecznościowych – posiadając sklep internetowy warto prowadzić również profile w najpopularniejszych serwisach zrzeszających ogromną ilość osób, takich jak Facebook czy Instagram. W przypadku tego pierwszego warto wykupić Facebook Ads, by dotrzeć szybko do potencjalnych klientów i zyskać większą popularność na platformie;
- email marketing – pozwala na personalizowaną reklamę, która ma za zadanie nie tylko zyskać nowych klientów, ale i podtrzymywać relacje z obecnymi.
Warto również zauważyć, że reklama internetowa jest znacznie tańsza, a przy tym również skuteczniejsza od stacjonarnej.
Wiarygodność marki
Nie bez znaczenia jest również wiarygodność marki. Jeśli ktoś usłyszy o danym sklepie i postanowi znaleźć informacje na jego temat w Internecie, a nic nie znajdzie, może stracić zainteresowanie zakupami w danym miejscu, gdyż po prostu będzie miał problem zaufać takiej firmie. Wiele osób przed dokonaniem zakupów szuka informacji o sklepie, sprawdza profile w mediach społecznościowych, a także czyta opinie dotychczasowych klientów. I właśnie dlatego warto założyć stronę internetową swojej firmy. Spora ilość wiarygodnych opinii sprawi, że użytkownicy chętniej zdecydują się na zakupy w danym sklepie. Gdzie najlepiej pozyskiwać opinie?
- wizytówka firm w Google Moja Firma,
- portale aukcyjne,
- porównywarki cen.