Meta title – jakie ma znaczenie w SEO?
Wielu osobom może się wydawać, że to właśnie produkt i treść na danej stronie mają decydujący wpływ na to, czy użytkownicy zdecydują się skorzystać z oferty firmy. Jednak zanim jeszcze potencjalny klient znajdzie się na stronie i zdecyduje się na zakupy, musi najpierw kliknąć w odpowiedni link, a na klikalność mają wpływ dwie ważne kwestie – meta title i meta description. Krótki tytuł i znajdujący się pod nim opis pomagają określić użytkownikom co znajduje się w danym serwisie internetowym i czy na stronie znajdą to, czego szukają.
Meta tagi – co to tak właściwie jest?
Meta tagi to znaczniki, których zadaniem jest informowanie roboty Google (indeksujące strony) oraz wyszukiwarki o tym, co zawiera dana witryna internetowa. Znaczniki te znajdują się w kodzie HTML w sekcji head. Jeśli chodzi o pozycjonowanie – najważniejszymi i najczęściej stosowanymi meta tagami są:
- meta title – czyli tytuł podstrony, który widać na karcie przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwarki;
- meta description – czyli krótki opis witryny oraz podstrony. Ma za zadanie informować o tym, co znajduje się na stronie. Bardzo często umieszcza się w takim opisie słowa kluczowe oraz CTA (call to action – wezwanie do działania);
- meta robots – przekaźnik, który indeksuje informacje o stronie (index/noindex).
Czym jest meta title?
Jak wspomniano powyżej – meta title to tytuł danej strony. Użytkownicy widzą go zarówno w wynikach wyszukiwarki, jak i w otwartej karcie przeglądarki. Warto zauważyć, że widać go doskonale w przypadku każdej przeglądarki internetowej. Meta title razem z meta description, czyli z opisem, stanowi swego rodzaju wizytówkę serwisu, która ma za zadanie zachęcić użytkowników do wejścia na daną stronę. Tytuł strony to dla wielu osób pewnego typu drogowskaz, który pomaga użytkownikom w zaledwie kilka sekund podjąć decyzję czy warto kliknąć w dany adres i czy prawdopodobnie dana witryna będzie zawierała to, czego w danej chwili szukają. Meta title to jeden z najważniejszych znaczników HTML, który ma duże znaczenie dla pozycjonowania. Znajduje się on w początkowym fragmencie kodu <head>. Zawarte tam informacje to najważniejsze dane związane z witryną.
Jak długi powinien być meta title?
Uznaje się, że długość meta title w znakach powinna wynosić od 60 do 70. Jednak należy zauważyć, iż każda litera posiada inną szerokość – tym samym stosując się do zasady dotyczącej ilości znaków, może się okazać, że tytuł mając 60 znaków będzie za długi. Z tego powodu zaleca się skupić na pikselach. W tym wypadku meta title powinien mieć maksymalnie 600 px. Nie sposób samodzielnie określić, czy dany tytuł mieści się w wyznaczonych granicach – dlatego warto korzystać z darmowych serwisów, które wskazują rozmiar meta title w HTML.
Jakie meta title ma znaczenie w pozycjonowaniu?
Odpowiedni meta title to lepsza widoczność w wynikach wyszukiwarki, ponadto dobrze dopasowany tytuł nakłania potencjalnych klientów to kliknięć. Roboty Google cenią jasny przekaz treści oraz uporządkowaną strukturę. Czasami nawet drobna zmiana w tytule strony może mieć ogromny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarkach, co z kolei ma wpływ na liczbę odwiedzić.