Meta title – jakie ma znaczenie w SEO?

Wielu osobom może się wydawać, że to właśnie produkt i treść na danej stronie mają decydujący wpływ na to, czy użytkownicy zdecydują się skorzystać z oferty firmy. Jednak zanim jeszcze potencjalny klient znajdzie się na stronie i zdecyduje się na zakupy, musi najpierw kliknąć w odpowiedni link, a na klikalność mają wpływ dwie ważne kwestie – meta title i meta description. Krótki tytuł i znajdujący się pod nim opis pomagają określić użytkownikom co znajduje się w danym serwisie internetowym i czy na stronie znajdą to, czego szukają.

Meta tagi – co to tak właściwie jest?

Meta tagi to znaczniki, których zadaniem jest informowanie roboty Google (indeksujące strony) oraz wyszukiwarki o tym, co zawiera dana witryna internetowa. Znaczniki te znajdują się w kodzie HTML w sekcji head. Jeśli chodzi o pozycjonowanie –  najważniejszymi i najczęściej stosowanymi meta tagami są:

  • meta title – czyli tytuł podstrony, który widać na karcie przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwarki;
  • meta description – czyli krótki opis witryny oraz podstrony. Ma za zadanie informować o tym, co znajduje się na stronie. Bardzo często umieszcza się w takim opisie słowa kluczowe oraz CTA (call to action – wezwanie do działania);
  • meta robots – przekaźnik, który indeksuje informacje o stronie (index/noindex).

Czym jest meta title?

Jak wspomniano powyżej – meta title to tytuł danej strony. Użytkownicy widzą go zarówno w wynikach wyszukiwarki, jak i w otwartej karcie przeglądarki. Warto zauważyć, że widać go doskonale w przypadku każdej przeglądarki internetowej. Meta title razem z meta description, czyli z opisem, stanowi swego rodzaju wizytówkę serwisu, która ma za zadanie zachęcić użytkowników do wejścia na daną stronę. Tytuł strony to dla wielu osób pewnego typu drogowskaz, który pomaga użytkownikom w zaledwie kilka sekund podjąć decyzję czy warto kliknąć w dany adres i czy prawdopodobnie dana witryna będzie zawierała to, czego w danej chwili szukają. Meta title to jeden z najważniejszych znaczników HTML, który ma duże znaczenie dla pozycjonowania. Znajduje się on w początkowym fragmencie kodu <head>. Zawarte tam informacje to najważniejsze dane związane z witryną. 

Jak długi powinien być meta title?

Uznaje się, że długość meta title w znakach powinna wynosić od 60 do 70. Jednak należy zauważyć, iż każda litera posiada inną szerokość – tym samym stosując się do zasady dotyczącej ilości znaków, może się okazać, że tytuł mając 60 znaków będzie za długi. Z tego powodu zaleca się skupić na pikselach. W tym wypadku meta title powinien mieć maksymalnie 600 px. Nie sposób samodzielnie określić, czy dany tytuł mieści się w wyznaczonych granicach – dlatego warto korzystać z darmowych serwisów, które wskazują rozmiar meta title w HTML. 

Jakie meta title ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Odpowiedni meta title to lepsza widoczność w wynikach wyszukiwarki, ponadto dobrze dopasowany tytuł nakłania potencjalnych klientów to kliknięć. Roboty Google cenią jasny przekaz treści oraz uporządkowaną strukturę. Czasami nawet drobna zmiana w tytule strony może mieć ogromny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarkach, co z kolei ma wpływ na liczbę odwiedzić.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski