Jak dodać stronę do Google Search Console?
Google Search Console to jedna z bezpłatnych usług Google, która ma na celu monitorować pozycje strony w wynikach wyszukiwania, a także pomagać w dbaniu o nią i usuwaniu ewentualnych problemów. Jak szybko i łatwo dodać witrynę do Google Search Console?
Usługi Google a reklama internetowa
Google oferuje różne usługi, takie jak Search Console, Ads, Analytics, Trends itd. Wszystkie te narzędzia pomagają skutecznie realizować różne cele reklamowe. Dzięki nim można poprawić miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google, zwiększyć ruch czy sprzedaż w sklepie. Reklama internetowa pozwala budować także pozytywny wizerunek firmy, a umiejętnie korzystając z usług Google można osiągnąć konkretne cele.
Co to jest Google Search Console?
Narzędzia oraz raporty, które są dostępne w GSC, umożliwiają określić liczbę odwiedzin użytkowników na stronie pochodzących z wyszukiwarki Google, rozwiązywać różne problemy oraz poprawić wyniki witryny w wyszukiwarce. Narzędzia te pozwalają:
- sprawdzić, czy dana strona może zostać zaindeksowana przez Google;
- sprawdzić, gdzie znajdują się linki prowadzące do strony;
- rozwiązać problemy związane z indeksowaniem strony i nowych treści;
- sprawdzić informacje o ruchu w wyszukiwarce Google (jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, jakie hasła sprawiają, że pojawia się w wynikach i jak często użytkownicy klikają w link, aby do niej przejść itp.);
- sprawdzać informacji o problemach związanych z indeksowaniem, spamem lub innymi nieprawidłowościami.
Dodanie strony do Google Search Console
Google Search Console to usługa, którą można, ale nie trzeba zakładać. Dana witryna mimo jej braku może pojawiać się w wynikach wyszukiwarki Google, ale właśnie dzięki Search Console można szybko dowiedzieć się, co warto zmienić i tym samym polepszyć odbiór strony przez roboty Google. Jak dodać daną witrynę do GSC?
- Należy wejść na stronę Google Search Console – https://search.google.com/search-console/about a następnie kliknąć „Rozpocznij”.
- Następnie należy zalogować się do konta Google – czyli zaloguj się jak na pocztę gmail lub załóż nowe konto, jeśli jeszcze go nie masz. Warto zauważyć, że rejestracja konta trwa zaledwie kilka minut.
- Kolejnym krokiem jest dodanie strony – wybierz okienko „Prefiks adresu URL” i wklej adres danej strony internetowej. Należy pamiętać o tym, że powinien to być cały adres, czyli np. https://onlinegroup.pl/ – razem z „https://”.
- Na samym końcu trzeba jeszcze zweryfikować stronę – istnieje aż 5 metod pozwalających zweryfikować własność domeny: plik html, tag html, Google Analytics, menedżer tagów Google, dostawca nazwy domeny.
Jak zweryfikować domenę?
Domenę można zweryfikować na kilka sposób, do najłatwiejszych należą: plik html lub tag html:
- weryfikacja strony za pomocą plik html – należy pobrać plik z GSC, a następnie umieścić go na serwerze w katalogu, w którym znajduje się nasza witryna. Sposób ten jest zalecany szczególnie w przypadku Prestashop. Aby zweryfikować domenę należy: zalogować się do serwera, wkleić pobrany plik do katalogu, kliknąć „Weryfikuj”;
- weryfikacja domeny za pomocą tag html – sposób ten zaleca się zwłaszcza w przypadku osób, które posiadają stronę na WordPress. Aby zweryfikować stronę w GSC należy pobrać wtyczkę Insert Headers and Footers by WPBeginner, włączyć ją, następnie wybrać ustawienia i Insert Headers and Footers i wkleić w sekcji head skopiowany tag HTML. Następnie należy przejść do strony z GSC i kliknąć „Zweryfikuj”;
- weryfikacja strony za pomocą Google Analytics – jeśli strona jest już zweryfikowana w usłudze Analytics można łatwo połączyć ją z witryną z Search Console. Przy weryfikacji strony trzeba pamiętać o tym, że strona główna musi posiadać fragment kodu (analytics.js / gtag.js), kod śledzenia trzeba umieścić w sekcji <head> i należy mieć odpowiednie uprawnienia pozwalające na edycję w usłudze Analytics;
- weryfikacja domeny za pomocą menedżera tagów Google – osoby posiadające aktywne konto Menedżera tagów Google na swojej stronie mogą zweryfikować prawo własności do tejże witryny przy pomocy kodu kontenera Menedżera tagów Google;
- weryfikacja strony przez edycję DNS – aby zweryfikować witrynę według tego sposobu należy mieć dostęp do edycji stref DNS swojej domeny. Należy zalogować się do panelu hostingowego i dodać nowy rekord TXT. Po zapisaniu zmian najlepiej odczekać 10 minut, a następnie zweryfikować witrynę.