Chatbot marketing – co to jest i czy się przydaje?

Chatbot marketing jest skierowany do najbardziej wymagających klientów, którzy oczekują szybkiej i konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie i sprawnego działania. W innym przypadku takie osoby decydują się na skorzystanie z oferty konkurencji. Czym jest chatbot, kiedy się przydaje i jakie są zalety z wprowadzenia go na stronę internetową?

Czym jest chatbot marketing?

Chatbot to program komputerowy, który wchodzi w interakcje z użytkownikami i naśladuje ludzką mowę, aby odpowiedzieć na ich pytania, podać informacje czy podpowiedzieć rozwiązanie w danej sytuacji. Chatbot jest więc pewnego typu konsultantem, a raczej cyfrowym asystentem. Odpowiada na pytania, rozwiązuje problemy z produktami i usługami itd. Może działać na różnych platformach i w komunikatorach, aplikacjach, a nawet przez SMS. Stosuje on interfejs konwersacyjny, może, ale nie musi, kontaktować się z użytkownikiem przy pomocy sztucznej inteligencji.

Kiedy chatbot jest przydatny?

Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie – postaw na chatbota. Według statystyk wirtualni asystenci otrzymują ogromną liczbę zapytań od klientów sklepu, a zautomatyzowane odpowiedzi na powtarzające się pytania to duża oszczędność środków i czasu. Dzięki chatbotom nie trzeba angażować pracowników, którzy zajmują się obsługą klienta. Chatbot wpływa na poprawę obsługi, ponieważ jest dostępny zawsze wtedy, kiedy klient go potrzebuje, nawet w godzinach, kiedy nikt już w sklepie nie pracuje. Odpowiada na pytania o produkty, pomaga w dobraniu usługi, podpowiada, gdzie znajdują się najbliższe punkty obsługi klienta, pozwala rezerwować bilety czy śledzić przesyłkę, przyjmuje także reklamację lub podpowiada, jak ją szybko zgłosić.

Zalety wprowadzenia chatbota

Chatboty nie są w stanie zastąpić żywych ludzi, ale często doskonale się sprawdzają. Zautomatyzowane procesy mają wiele zalet – poprawiają jakość obsługi, są dostępne także wtedy, kiedy nikt już w sklepie nie pracuje, i są w stanie obsłużyć wielu klientów w tym samym czasie. Można je zaprogramować w taki sposób, że będą proponować użytkownikom konkursy czy rabaty, a także wspomną o nowych produktach i usługach,a nawet będą przedstawiały ciekawostki czy żarty. Warto zauważyć, że każda rozmowa chatbota z klientem lub potencjalnym klientem stanowi cenne źródło informacji – często zadawane pytania mogą być sugestią, że dana informacja powinna pojawić się na stronie lub powinna pojawić się w widocznym miejscu. Chatboty również zbierają informacje o konsumentach, co pomaga w profilowaniu użytkowników i tworzeniu baz danych. Mają one także wpływ na zmniejszenie kosztów – utrzymanie pracowników staje się coraz droższe, zatem wprowadzenie automatyzacji pozwala nieco oszczędzić. Chatbot dociera do klientów i potencjalnych klientów szybciej i lepiej niż treści reklamowe, tworzy z nimi interakcję, odpowiada na pytania, zachęca do kupna także i innych produktów i w ten sposób zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym. Chatbot to inwestycja, która zdecydowanie się opłaca.

 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski