Jak zmienić profil płatności w Google?
Niejednokrotnie zdarza się sytuacja, że w trakcie trwania kampanii w Google Ads zmienia się płatnik – Klient zleca kampanię agencji reklamowej, która przejmuje wpłacanie na Google lub wręcz odwrotnie – Klient podejmuje decyzję, że od tej chwili będzie sam wpłacać budżet reklamowy.
Każdorazowo wiąże się to z koniecznością zmiany profilu płatności w Google Ads. Co ważne, może to uczynić tylko podmiot zarządzający nim – czyli przekazujący płatność na kogoś innego.
Należy sprawdzić dane osoby zarządzającej logując się na https://ads.google.com wybrać ikonę narzędzia i ustawienia, następnie w kolumnie „płatności” wejść w Ustawienia. Będzie tam sekcja Użytkownicy centrum płatności.
Niestety zazwyczaj zmiana profilu płatności wymaga skontaktowania się z Supportem Google i poproszeniem o formularz do zmiany profilu płatności. Będąc zalogowanym wystarczy Kliknąć w ikonę z pytajnikiem Pomoc i wybrać „Skontaktuj się z nami”.
Support odeśle (na maila podanego na koncie managera) formularz do zmiany.
Aby to móc zrobić, należy wcześniej uzyskać pełne dane od firmy, która teraz będzie wpłacać.
Formularz będzie zawierał m.in.
Identyfikator klienta Google Ads ( id konta na którym będą stosowane zmiany )
Nazwa firmy, adres, NIP
Imię i nazwisko, email oraz nr telefonu osoby kontaktowej w sprawie płatności
Ustawić sposób płatności (zazwyczaj: Automatyczne)
Rodzaj profilu: firmowy (organizacja)
Należy go oczywiście wypełnić i odesłać.
O wiele prościej jest, jeżeli zmiana płatnika dotyczy profilu już połączonego z kontem managera, wtedy można to wykonać samodzielnie.
Sprawdź czy takie połączenie posiadasz. Zaloguj się na swoje obecne konto menedżera dokonujące płatności https://ads.google.com , wybierz ikonę z kluczem ( narzędzia i ustawienia ), w kolumnie płatności kliknij Profile płatności.
Gdy wszystko się zgadza wracamy do głównego widoku Managera. Wybieramy po lewej Konta, a potem Budżety.
Wtedy w kolumnie Konto płatności wybierz konto klienta, którego dane płatności chcesz zmienić.
Potem po lewej wybieramy Przeniesienie płatności i klikamy obok ikonkę ołówka oraz Zmień Płatnika
Należy przeedytować kolejne dane, podając termin – np. opcja Jak najszybciej, potem Wybierz istniejącą konfigurację płatności, na końcu potwierdzamy przyciskiem Zapisz i kontynuuj.