Czy Google Ads to gwarancja szybkich efektów?
Wiele osób uważa, że w przypadku pozycjonowania efekty pojawiają się później, natomiast reklama Google Ads gwarantuje niemal natychmiastowe rezultaty. Jak jest w rzeczywistości?
Google Ads – kiedy oczekiwać efektów?
Google Ads rzeczywiście może zapewnić natychmiastowe rezultaty, ale nigdy to nie jest zasługa tylko tej usługi. Ważne jest również to, czy biznes jest znany oraz czy jest popularny wśród użytkowników internetu. Jeśli tak nie jest – należy nieco popracować nad marketingiem online.
Google Ads może przynieść niemal natychmiastowe efekty, ale tylko pod pewnymi warunkami. Nie oznacza to jednak, że z tej reklamy powinny korzystać tylko te przedsiębiorstwa, które są „odpowiednie” w tym przypadku. Po prostu nim osiągniemy oczekiwane rezultaty, będziemy musieli poświęcić więcej czasu i pracy, niż niektóre firmy.
Jak osiągnąć zamierzone rezultaty?
Obecnie system Google Ads opiera się w dużej mierze na automatyzacji, sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym. Ważna jest nie tylko reklama dopracowana pod względem technicznym, ale również i odpowiedni plan – strategiczne myślenie i ustalenie właściwych osób docelowych.
Aby szybciej osiągnąć zamierzone efekty za pomocą Google Ads, należy uruchomić odpowiednią kampanię reklamową, a jednocześnie skalować sprzedaż w sklepie, skalować pozyskiwanie leadów, trafić wizualnie reklamą do dużej grupy odbiorców i nie bać się wydawać pieniędzy na reklamę. Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii należy: opracować strategię i przygotować odpowiednie materiały (zdjęcia, grafiki, wideo) i teksty. Następnie należy ustalić cele, które chce się zrealizować. Kolejnym krokiem jest konfiguracja konta i usług, weryfikacja poprawności zbierania danych, następnie należy ustalić docelowe grupy odbiorców. Kolejnym krokiem jest uruchomienie kampanii.
Zalety korzystania z Google Ads
System Google Ads charakteryzuje się szybkim i sprawnym działaniem. Umożliwia on w bardzo krótkim czasie rozpocząć kampanię reklamową oraz dotrzeć do wybranej grupy docelowej i zbudować zasięg dla treści. Taki rodzaj kampanii pozwala osiągnąć wyznaczony cel, którym może być zwiększenie sprzedaży, zwiększenie odwiedzin na stronie czy też lepsza widoczność witryny. Proces ten może być szybki, ale zwykle wymaga cierpliwości. Należy przy tym zawsze pamiętać, że nie należy nastawiać się na szybkie efekty i krótką kampanię.
Do największych zalet reklamy w Google należy fakt, że tworząc kampanię można przez cały czas kontrolować różne wskaźniki, które umożliwiają ocenę, czy konkretne działanie ma sens i czy przynosi nam pożądane przez nas rezultaty. Ta możliwość jest unikalna i pozwala na nią wyłącznie Adwords Google. Dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom można z powodzeniem zrealizować wszystkie cele i odnieść sukces.
Czy warto zdecydować się na współpracę z agencję reklamową?
Marketingiem internetowym można zająć się osobiście, jednak osoba niedoświadczona i dopiero rozpoczynająca swoją przygodę z marketingiem online będzie mieć duży problem z ustawieniem kampanii i ustaleniem, jakie działanie przyniosą oczekiwane efekty. Osoby, które się po prostu na tym nie znają powinny zdecydować się na współpracę z agencją reklamową, która najczęściej za stały miesięczny abonament wszystkim zajmie się sama. W takim wypadku klient musi jedynie określić cel, jaki chce osiągnąć za pomocą Google Ads.