Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku

Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku

Google Ads to jedna z usług Google, z której korzysta coraz więcej firm i osób prywatnych. Jest to znakomite narzędzie, które pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki oraz, co za tym idzie, również jej zyski. Jak przygotować reklamę Google Adwords? O czym warto pamiętać? Jakie są zalety korzystania z tej usługi?

Co to jest Google Ads?

Google Ads, jeszcze do niedawna występowało pod nazwą Google Adwords. To jedno z narzędzi Google, które pozwala na tworzenie i zarządzanie reklamami. Z tego rodzaju rozwiązań korzysta wiele firm, a działania marketingowe obejmują reklamy internetowe w formie: graficznej, tekstowej i video.

Jak zrobić reklamę Google?

Tworzenie reklam Google jest bardzo proste – należy kierować się paroma zasadami i podążać według wskazówek, a pozycjonowanie danej witryny przebiegnie z zamierzonym efektem. Należy zauważyć, że do uruchomienia kampanii jest wymagany dostęp do konta reklamowego Google, czyli poczty Gmail. Ogromną zaletą Google Adwords jest to, że reklamę można utworzyć i włączyć do wyszukiwarki Google. Tym sposobem reklama będzie wyświetlana między wynikami wyszukiwania użytkowników, a także i na YouTube oraz innych bardzo popularnych serwisach społecznościowych.

Przed uruchomieniem kampanii warto dobrze ją przemyśleć i zaplanować między innymi: słowa kluczowe, obecne trendy w reklamach oraz preferencję użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Odpowiednio przygotowana reklama jest lepiej i wyżej oceniana przez system reklamowy, co przekłada się na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google oraz zysk.

Rodzaje reklam Google Ads

W Google Ads można utworzyć cztery podstawowe typy reklam – graficzne, tekstowe, wideo i kampanie sprzedażowe:

  • Kampania Search – polega na wyświetlaniu treści tekstowych w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi. Dzięki takiej reklamie zwiększa się ruch na stronie oraz ilość kliknięć, a to z kolei przekłada się na zysk finansowy. W Kampanii Search najbardziej istotny jest dobór słów kluczowych oraz angażujące, ciekawe i adekwatne treści reklamowe;
  • Kampania Display – bazuje ona na grafice. Treści wyświetlane są na różnych stronach, a reklama „podąża” za klientem i bada jego zachowania, dzięki czemu jest w stanie dopasować się do grupy docelowej o konkretnych preferencjach oraz upodobaniach. Tworząc reklamę graficzną należy pamiętać o odpowiednim rozmiarze treści graficznych, źle dobrany rozmiar może nieprawidłowo wyświetlać się na stronie;
  • Kampania YouTube – opiera się ona na materiałach wideo. Film reklamowy jest wyświetlany pomiędzy materiałami, które znajdują się na YT – zwykle przed rozpoczęciem oglądania danego materiału, ale mogą pojawić się również w trakcie;
  • Kampania PLA – to reklamy zarówno tekstowe, graficzne jak i video w formie sprzedażowej. Wyświetlają one kilka informacji – zdjęcia produktów, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Aby podnieść skuteczność takiej reklamy należy skupić się na jej optymalizacji.

Jakie są zalety korzystania z Google Ads?

Do zalet reklam Google zalicza się: budowanie rozpoznawalności marki, kreowanie wizerunku firmy, skuteczne pozycjonowanie strony i zysk finansowy. Im lepiej reklama zostanie zaplanowana, tym lepsze przynosi efekty. Ogromną zaletą korzystania z Google Ads jest możliwość wyboru grupy docelowej opierając się na kilku parametrach, takich jak: płeć, wiek, lokalizacja i godziny wyświetlania. Duża dokładność w tych kwestiach sprawia, że reklama dotrze do jak największej liczby potencjalnych klientów. Gdy istotne jest pozycjonowanie lokalne warto zdecydować się na reklamę lokalną Google.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski