Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku

Zalety korzystania z Google Ads w 2022 roku

Google Ads to jedna z usług Google, z której korzysta coraz więcej firm i osób prywatnych. Jest to znakomite narzędzie, które pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki oraz, co za tym idzie, również jej zyski. Jak przygotować reklamę Google Adwords? O czym warto pamiętać? Jakie są zalety korzystania z tej usługi?

Co to jest Google Ads?

Google Ads, jeszcze do niedawna występowało pod nazwą Google Adwords. To jedno z narzędzi Google, które pozwala na tworzenie i zarządzanie reklamami. Z tego rodzaju rozwiązań korzysta wiele firm, a działania marketingowe obejmują reklamy internetowe w formie: graficznej, tekstowej i video.

Jak zrobić reklamę Google?

Tworzenie reklam Google jest bardzo proste – należy kierować się paroma zasadami i podążać według wskazówek, a pozycjonowanie danej witryny przebiegnie z zamierzonym efektem. Należy zauważyć, że do uruchomienia kampanii jest wymagany dostęp do konta reklamowego Google, czyli poczty Gmail. Ogromną zaletą Google Adwords jest to, że reklamę można utworzyć i włączyć do wyszukiwarki Google. Tym sposobem reklama będzie wyświetlana między wynikami wyszukiwania użytkowników, a także i na YouTube oraz innych bardzo popularnych serwisach społecznościowych.

Przed uruchomieniem kampanii warto dobrze ją przemyśleć i zaplanować między innymi: słowa kluczowe, obecne trendy w reklamach oraz preferencję użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Odpowiednio przygotowana reklama jest lepiej i wyżej oceniana przez system reklamowy, co przekłada się na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google oraz zysk.

Rodzaje reklam Google Ads

W Google Ads można utworzyć cztery podstawowe typy reklam – graficzne, tekstowe, wideo i kampanie sprzedażowe:

  • Kampania Search – polega na wyświetlaniu treści tekstowych w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi. Dzięki takiej reklamie zwiększa się ruch na stronie oraz ilość kliknięć, a to z kolei przekłada się na zysk finansowy. W Kampanii Search najbardziej istotny jest dobór słów kluczowych oraz angażujące, ciekawe i adekwatne treści reklamowe;
  • Kampania Display – bazuje ona na grafice. Treści wyświetlane są na różnych stronach, a reklama „podąża” za klientem i bada jego zachowania, dzięki czemu jest w stanie dopasować się do grupy docelowej o konkretnych preferencjach oraz upodobaniach. Tworząc reklamę graficzną należy pamiętać o odpowiednim rozmiarze treści graficznych, źle dobrany rozmiar może nieprawidłowo wyświetlać się na stronie;
  • Kampania YouTube – opiera się ona na materiałach wideo. Film reklamowy jest wyświetlany pomiędzy materiałami, które znajdują się na YT – zwykle przed rozpoczęciem oglądania danego materiału, ale mogą pojawić się również w trakcie;
  • Kampania PLA – to reklamy zarówno tekstowe, graficzne jak i video w formie sprzedażowej. Wyświetlają one kilka informacji – zdjęcia produktów, jego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Aby podnieść skuteczność takiej reklamy należy skupić się na jej optymalizacji.

Jakie są zalety korzystania z Google Ads?

Do zalet reklam Google zalicza się: budowanie rozpoznawalności marki, kreowanie wizerunku firmy, skuteczne pozycjonowanie strony i zysk finansowy. Im lepiej reklama zostanie zaplanowana, tym lepsze przynosi efekty. Ogromną zaletą korzystania z Google Ads jest możliwość wyboru grupy docelowej opierając się na kilku parametrach, takich jak: płeć, wiek, lokalizacja i godziny wyświetlania. Duża dokładność w tych kwestiach sprawia, że reklama dotrze do jak największej liczby potencjalnych klientów. Gdy istotne jest pozycjonowanie lokalne warto zdecydować się na reklamę lokalną Google.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski