Od pierwszego lipca rozpoczęła się automatyczna aktualizacja adresów URL Google AdWords. Istniejące adresy docelowe nie będą mogły być edytowane dopóki nie zostaną zaktualizowane. Jednym słowem, jeśli dana reklama nie zostanie przekształcona, przestanie się wyświetlać.

Zmiany z ulepszonymi adresami URL funkcjonują już od lutego tego roku, jednak dzień 1 lipca wyznaczono ostateczny termin, do którego należy przejść na nowe, ulepszone adresy i zacząć ich używać zamiast docelowych URLi. Nowe adresy pozwalają na łatwiejsze i szybsze zarządzanie adresami w AdWords, Google udostępniło dla nich również szablony śledzenia.

 Zmiany, które zostały 1 lipca:

– brak możliwości tworzenia i edytowania docelowych adresów URL. Wszystkie adresy tworzymy za pomocą ulepszonych adresów URL.
– reklamy z docelowymi adresami URL, które nie są zmienione na ulepszone przestaną się wyświetlać w przeciągu najbliższych kilku miesięcy.

Google poinformuje 30 dniowym wyprzedzeniem, każdego użytkownika, który nie dostosuje się do zmian, z że jego reklama przestanie się wyświetlać. Na koncie będzie wyświetlał się również alert, który będzie przypominał o zmianie.

Więcej o uaktualnieniu adresów URL można poczytać ->tutaj<- , a pytania i wątpliwości można kierować na blog o AdWords –> tutaj<- .