Jakie zalety ma influencer marketing?

Promocja marki w sieci może opierać się między innymi na współpracy z influencerami. Warto zastosować takie rozwiązanie, kiedy firma kieruje swoje produkty lub usługi do młodych ludzi. Jak pokazują statystyki, ponad 90% przedstawicieli millenialsów i pokolenia Z szuka opinii w internecie przed zakupem. Na czym polega influencer marketing? Jakie przynosi korzyści? Jak znaleźć odpowiednich twórców internetowych do swoich kampanii?

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to działanie marketingowe opierające się na współpracy z influencerami, czyli osobami, które prowadzą różne działanie w sieci i cieszą się popularnością wśród pewnych grup odbiorców.

Należy zauważyć, że influencerzy mogą silnie oddziaływać na opinie, poglądy oraz decyzje swoich odbiorców. Wielu z nich jest uważanych za ekspertów w danej dziedzinie i tym samym cieszą się autorytetem, a ich wpisy, nagrania i komentarze są odbierane jako autentyczne i wiarygodne.

Mówiąc w skrócie, influencer w marketingu jest kimś w rodzaju pośrednika pomiędzy marką a konsumentem. Taka osoba promuje konkretną rzecz czy usługę i zachęca swoich odbiorców do zapoznania się z ofertą firmy, z którą współpracuje. W taki sposób buduje się zaufanie do marki w pewnej społeczności. Polecenie lubianego influencera porównuje się do poleceń produktów przez przyjaciółkę, dzięki czemu odbiorcy takiego twórcy chętnie sięgają po reklamowaną ofertę.

Kiedy warto zdecydować się na influencer marketing?

Ta forma marketingu jest wprost idealna dla firmy, która swoje usługi czy produkty kieruje przede wszystkim do młodych osób, z pokolenia millenialsów czy pokolenia Z i zajmuje się m.in. takimi działaniami jak prowadzenie social media. Według statystyk ponad 90% przedstawicieli tych grup sprawdza opinie na temat danej firmy w sieci i ufa wiarygodnym i lubianym influencerom.

Jak wybrać influencera dla swojej marki?

Influencer powinien być dopasowany do marki. To znaczy, że jeśli ktoś sprzedaje kosmetyki do makijażu, powinien skontaktować się z kimś, kto nagrywa filmiki o robieniu makijażu. W przypadku, kiedy firma oferuje wycieczki zagraniczne, powinno się współpracować z osobami prowadzącymi kanał o podróżach itd.

Podczas wyboru potencjalnych twórców, powinno się zwrócić uwagę na to, ilu mają obserwujących, jakie jest zaangażowanie ich widzów, jacy się ich odbiorcy i jakie treści są publikowane na kanale. Influencer powinien reprezentować wartości ważne dla firmy, a także powinien być autentyczny i godny zaufania. Zaś jego odbiorcy powinni być lojalni.

Jak stworzyć kampanię z influencerem?

Najpierw należy ustalić cel takiej kampanii. W perspektywie czasu będzie można ocenić jej efektywność. Co ważne, cele powinny być realistyczne i mierzalne. A wskaźniki, takie jak zaangażowanie, konwersje, zasięgi i przychody powinny być dokładnie określone, co ułatwi śledzenie wyników reklamy. Regularne śledzenie rezultatów kampanii pozwala ustalić, co się sprawdza, a co nie. Tym sposobem można szybko wyeliminować wszelkie błędy i lepiej prowadzić reklamę.

Zalety influencer marketingu

Do najważniejszych zalet tego rodzaju kampanii należy precyzyjne dotarcie do grupy docelowej marki. Wokół influencerów gromadzą się grupy, które są w podobnym wieku i mają podobne zainteresowania, dzięki czemu firma może dotrzeć do konkretnych osób.

Kolejną istotną zaletą jest to, że skuteczny influencer marketing jest bardzo pozytywnie odbierany. Odbiorcy wpisy i filmiki swoich ulubionych twórcą internetowych bardziej traktują jak opinie niż nachalną reklamę. Taka reklama nie jest irytująca i sprawia, że odbiorcy mają pozytywne skojarzenia z marką. Takim sposobem można zyskać zaufanie klientów.

Warto zauważyć, że marka powinna wybierać influencerów, których wartością się zgodne z ideami przedsiębiorstwa. Do influencerów należą eksperci branżowi, ale i celebryci czy mikro- i makroinfluencerzy. Do kampanii w mediach społecznościowych najlepiej wybrać twórców, którzy jak najlepiej pasują do misji firmy.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski