7 zasad prowadzenia działań w social media
Popularność portali społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy YouTube sprawiła, że to medium stało się jednym z największych i najskuteczniejszych narzędzi do promocji marki w Internecie. Jednak w erze nadmiaru informacji wciąż aktualne pozostaje pytanie: w jaki sposób prowadzić działania w social media, aby nie tylko osiągnąć zamierzone cele, ale także zrobić to w sposób atrakcyjny dla odbiorców? Zebraliśmy 7 najważniejszych zasad, które pozwolą usystematyzować wiedzę i będą doskonałym wsparciem dla każdego, kto chce prowadzić skuteczne działania marketingowe w mediach społecznościowych.
- Określ cele
Na samym początku musisz wiedzieć, po co chcesz prowadzić profil w social media, dzięki temu będziesz mógł określić strategię i plan działania. Odpowiednie przygotowanie to podstawa w wielu dziedzinach biznesu, a zarządzanie mediami społecznościowymi to prawie jak prowadzenie małej firmy.
- Liczy się jakość
Pamiętaj, że dobry i wartościowy content to podstawa nie tylko odpowiednio tworzonych stron internetowych, ale także postów na Facebooku czy Instagramie. Wszędzie tam, gdzie chcesz przekazać jakąś treść, musisz pamiętać przede wszystkim o wysokiej jakości. Duża ilość mało wartościowych komunikatów raczej odstrasza, a nie przyciąga odbiorców.
- Ilość jest równie ważna
Jakość musi iść w parze z ilością, bez tego nie ma skutecznych działań marketingowych w Internecie. Należy jednak pamiętać, że ilość publikowanych treści musi być odpowiednio wyważona i dostosowana do naszej grupy docelowej. Nadmiar informacji, zbyt częste publikowanie mało merytorycznych tekstów mogą tylko zniechęcić użytkowników do odwiedzania naszego profilu.
- Nie zapominaj o grafice
Nawet najbardziej wartościowe teksty bez oprawy graficznej nie będą wyglądały zachęcająco. Większość ludzi to wzrokowcy, którzy w pierwszej kolejności patrzą na zdjęcia lub grafikę. Dlatego pamiętaj, że aspekt wizualny jest równie ważny, co wysokiej jakości content.
- Regularność
Aby zaistnieć w mediach społecznościowych musisz publikować regularnie. Tylko dzięki systematycznej pracy i stale podtrzymywanemu kontaktowi z odbiorcami jesteś w stanie zbudować pozytywny i trwały wizerunek w sieci. Niewiele osiągniesz, jeśli nie zmobilizujesz się do regularnego publikowania, dlatego pamiętaj o systematyczności.
- Cierpliwość popłaca
Często na pierwsze efekty trzeba chwilę poczekać. Nie zniechęcaj się na początku niskimi statystykami czy brakiem zaangażowania odbiorców. Budowanie wizerunku w sieci trwa wiele miesięcy, a czasem nawet lat, jednak metodą małych kroków jesteś w stanie osiągnąć sukces w social media.
- Dbaj o swoich odbiorców
Pamiętaj, że nie piszesz w próżnię. Twoje komunikaty trafiają do konkretnej grupy osób, dlatego tworząc treści, miej na uwadze to, do kogo piszesz. Komunikuj się na bieżąco, odpowiadaj na wiadomości, dbaj o to, aby Twój odbiorca poczuł się ważny.