Zmiany na Facebooku – aktualizacja w zakresie targetowania
Już od 17 stycznia 2022 r. zostaną usunięte niektóre opcje szczegółowego targetowania.
Targetowanie w reklamie jest gwarancją dotarcia do jak największej ilości odbiorców, którzy potencjalnie mogą się stać naszymi klientami. Najważniejszą zasadą w pracy marketerów jest odpowiedni zakres grupy docelowej. Zbyt szerokie spektrum obciąża finansowo kampanię i nie daje żadnej konkretyzacji do dalszego przebiegu działań marketingowych. Gorsze jest jednak to, gdy tej grupy docelowej nie ma. Wtedy nie mamy w ogóle do czynienia z targetem i sprawnym funkcjonowaniem przebiegu kampanii reklamowej.
Bardzo ważne jest, aby zaznajomić się szczegółowo w opcje targetowania, które są dostępne w sekcji „Grupa odbiorców” kreatora zestawu reklam. Dzięki tej funkcji możemy zawęzić grupę odbiorców reklam według dodatkowych informacji, takich jak: dane demograficzne, zainteresowania i zachowania.
Po Nowym Roku zostaną zaktualizowane niektóre funkcje targetowania i część z nich będzie usunięta. Będą one odnosiły się do spraw, które w dobie dzisiejszych czasów są postrzegane jako wrażliwe i nieodpowiednie. Zmiany będą odnosiły się na przestrzeni tożsamości człowieka, czyli rasa, pochodzenie etniczne, orientacja seksualna. Mogą dotyczyć również inicjatywy, organizacji lub osób publicznych związanych ze zdrowiem, przynależnością polityczną, religijną.
Rozszerzenie targetowania dotyczy szczegółowego targetowania i nie wiąże się z opcjami targetowania według lokalizacji, wieku ani płci. Nadal będą stosowane wszelkie wykluczenia wykraczając poza szczegółowe alternatywy tych funkcji.
Koniecznie należy zaktualizować wybraną opcję, aby zapobiec nieprawidłowemu wyświetlaniu się opcji targetowania lub wykluczenia z tych argumentacji. Do 17 marca 2022 r. będą pojawiały się istniejące zestawy reklam ze zmienionymi opcjami targetowania. Objęte zmianami opcje targetowania zostaną automatycznie usunięte, jeśli będą wykorzystywane w celach związanych z integracją.
Z biegiem czasu zostaną przedstawione inne alternatywy dotyczące zaleceń targetowania w Menedżerze reklam.
Korzyści wynikające z aktualizacji targetowania reklam:
- Szerokie targetowanie obejmujące płeć, wiek i lokalizację,
- Grupy niestandardowych odbiorców pozwalające znajdować istniejące grupy odbiorców wśród użytkowników produktów Meta,
- Grupy podobnych odbiorców tworzone na podstawie istniejących grup odbiorców,
- Rozszerzenie grup podobnych odbiorców,
- Rozszerzenie targetowania będzie stosowane automatycznie, jeśli wykorzystasz szczegółowe targetowanie i zoptymalizujesz pod kątem konwersji.