Jak przyspieszyć indeksowanie strony w Google?

Nawet najlepsze strategie marketingowe nie pozwolą uzyskać zadowalających efektów, jeśli strona nie będzie widoczne w wyszukiwarce Google z powodu zbyt wolnego lub nieprawidłowego indeksowania. Aby podstrony zostały zindeksowane potrzeba zwykle czasu, ale jeśli utrudnia to pracę i zaprezentowanie nowego contentu odbiorcom w odpowiednim czasie – warto wykonać poniższe czynności, aby przyspieszyć indeksowanie.

Jak działa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony w wyszukiwarce to dość złożony proces polegający na skanowaniu danej witryny przez roboty Google. Analizują one dokładnie strukturę oraz treść strony i szukają ważnych informacji, a także linków prowadzących do różnych podstron lub innych stron. Zgromadzone dane zostają przetworzone oraz zaindeksowane, czyli dodane do bazy danych Google. Roboty wyszukiwarki tworzą bazy biorąc pod uwagę potencjalne pytania użytkowników wpisywane w Google.

Ile zwykle trwa indeksowanie witryny w Google?

Niestety, nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ czas indeksowania witryny jest zależny od kilku czynników, między innymi od:

  • struktury oraz jakości kodu HTML – kiedy kod jest właściwie zoptymalizowany, proces skanowania odbywa się szybciej;
  • liczby i jakości linków, które prowadzą do danej strony – wiarygodne linki mają pozytywny wpływ na prędkość indeksowania podstron;
  • częstotliwość publikacji nowych treści – odświeżane strony są częściej odwiedzane przez roboty wyszukiwarki;
  • szybkość ładowania strony – szybko działający serwer jest szybciej poddawany procesowi indeksacji;
  • poprawnie działająca mapa strony – dzięki niej roboty szybciej mogą znaleźć i zindeksować wszystkie podstrony danej witryny.

Cały proces trwa zwykle od kilku dni, ale może przeciągnąć się do kilku tygodni. Szacuje się również, że nowy artykuł na blogu może potrzebować tygodnia. Warto zauważyć, że domeny z autorytetem są szybciej indeksowane – zwykle w ciągu 2-3 dni.

Jak przyspieszyć indeksowanie strony?

Istnieje kilka sposobów, które pozwalają przyspieszyć indeksowanie podstron witryny. Należą do nich między innymi następujące czynności:

  • wysłanie prośby o zindeksowanie strony lub podstron w Google Search Console;
  • dodanie mapy strony;
  • poprawienie struktury linków wewnętrznych oraz profilu linków zewnętrznych.

Wysłanie prośby o zindeksowanie podstron przez Google Search Console

Wysłanie prośby o indeksację w GSC jest bardzo proste. Wystarczy zalogować się, a następnie wybrać URL inspection. Następnie należy wkleić adres URL i wysłać prośbę o indeksację. Po chwili pojawia się informacja, że wybrana podstrona zostanie szybciej sprawdzona przez roboty wyszukiwarki.

Dodanie mapy strony na serwer

Ten sposób także jest bardzo prosty. Najpierw należy utworzyć mapę, można to zrobić za pomocą różnych darmowych programów. Następnie wystarczy zalogować się do Google Search Console, wybrać sekcję Indexing i kliknąć na Sitemaps, a następnie wkleić adres mapy strony.

Poprawa struktury linków wewnętrznych i profilu linków zewnętrznych

Szybszemu indeksowaniu sprzyja przejrzysta struktura linkowania wewnętrznego. Takie linki powinny być więc rozmieszczone w logiczny sposób i powinny prowadzić do najistotniejszych miejsc witryny. Ułatwi to nie tylko szybszą indeksację robotom, ale i nawigację użytkownikom. Bardzo ważne są również linki zewnętrzne z tematycznych i autorytatywnych witryn. Aby sprawdzić, czy dana domena jest godna uwagi, można sprawdzić jej autorytet za pomocą różnych narzędzi m.in. takich jak Ahrefs. Z kolei profil linków witryny, zarówno tych wewnętrznych, jak i zewnętrznych, można sprawdzić w Google Search Console w sekcji Links.

Podsumowanie

Aby uzyskać zadowalający efekt nie wystarczy stworzyć stronę internetowej i zadbać o marketing czy prowadzenie social media. Istotne są także sprawy techniczne, takie jak indeksowanie strony w wyszukiwarce Google. Proces ten z różnych powodów może zostać opóźniony nawet o kilka tygodni, warto więc regularnie sprawdzać stan podstron i w razie potrzeby stosować powyższe sposoby, czyli wysłanie ręcznej prośby o indeksację w Google Serach Console, zadbanie o strukturę linków wewnętrznych i odnośników zewnętrznych czy utworzenie i dodanie do witryny mapy ułatwiającej robotom wyszukiwarki poruszanie się po jej obrębie. Dzięki tym czynnościom podstrony mogą zostać zaindeksowane już po 2-3 dniach.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski