Co to jest ChatGPT i czy warto zastosować go do marketingu?

Sztuczna Inteligencja zyskuje coraz większą popularność w działaniach marketingowych. Od kilku miesięcy wszyscy mówią o takim rozwiązaniu jak ChatGPT. Czym on jest? Jak działa? Do czego służy? Czy warto stosować Sztuczną Inteligencję w działaniach marketingowych? Jak robić to dobrze? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

ChatGPT – co to jest?

Czym jest ChatGPT? To Chatbot udostępniony w listopadzie 2022 roku przez firmę OpenAI. Jest on oparty na GPT, czyli Generative Pre-trained Transformer, który należy do modeli LLM – Large Language Model. Program ten bazuje na maszynowym uczeniu. W przypadku masywnych danych tekstowych, tworzy on treści osadzone w konkretnych kontekstach. Model matematyczny odpowiedzialny za ChatGPT imituje ludzki mózg.

Jak działa ChatGPT?

Program ten „czyta” różne teksty i na ich podstawie uczy się zasad obowiązujących w danym języku. Dzięki podsuwanym mu treściom, uczy się nie tylko słów, ale i deklinacji, struktur zdaniowych, znaków przestankowych itd. Co ważne, chatbot opiera się na treściach, które opublikowano w internecie do grudnia 2021 – nie czerpie żadnych informacji z późniejszych publikacji.

Jak korzystać z chatbota?

Korzystanie z ChatGPT jest niezwykle proste. Najpierw należy założyć darmowe konto, a następnie zalogować się do swojego profilu. Później wystarczy przejść do chatbota – odpowiedź wygeneruje się po wpisaniu pytania.

Czy ChatGPT generuje polskie treści?

Pytania na ChatGPT można zadawać po polsku. Według zapewnień, rozumie on zarówno język polski standardowy, jak i potoczny, jednak z racji na poziom trudności polszczyzny, może czasami robić błędy gramatyczne lub w deklinacji itp.

Chatbot a bezpieczeństwo

ChatGPT jest uważany za bezpieczne narzędzie. Po pierwsze profil każdego użytkownika jest odpowiednio zabezpieczony loginem i hasłem, które wybiera sam zainteresowany. Z tego powodu należy zadbać o unikalne hasło, które składa się z najróżniejszych znaków. Dobrym pomysłem jest również logowanie się przez Google czy inną platformę. Należy pamiętać także o zabezpieczeniu środków finansowych, jeśli ma się podpiętą do systemu kartę płatniczą. Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo odnośnie treści – twórcy chatGPT zadbali o to, aby nie udzielał odpowiedzi niebezpiecznych czy kontrowersyjnych.

Jak tworzyć dobre pytania dla chatbota?

ChatGPT popełnia błędy, a w jego treściach można czasami znaleźć pewne nieścisłości – nadal to jednak niezwykle przydatne narzędzie, które ułatwia i przyspiesza pracę wielu osób. Z chatbota należy umiejętnie korzystać, czyli tworzyć dobre prompty – zapytania – które umożliwiają uzyskanie zadowalających odpowiedzi.

Jaki powinien być prompt? Przede wszystkim pytanie do ChatGPT powinno być jak najbardziej konkretne, aby program zrozumiał dokładnie, jaki tekst powinien przygotować. Treść pytania powinna być także osadzona w konkretnym kontekście. Aby uzyskać jak najlepszy rezultat, można wzbogacić zapytanie o istotne dane lub przykłady, na który chat będzie mógł się opierać podczas tworzenia treści.

Dobrym sposobem na uzyskanie wysokiej jakości treści, jest „traktowanie” chatbota jak specjalistę, na przykład copywritera. Tym sposobem można posługiwać się językiem, którym posługiwałby się dany specjalista. Warto również zasugerować, aby odpowiedź była wygenerowana w danym stylu. Co ważne, czasami uzyskanie zadowalającej odpowiedzi wymaga zastosowania różnych zapytań i kilku prób.

ChatGPT a SEO

Pozycjonowanie stron, ale i reklamy Ads z powodu chatbota wyglądają dzisiaj inaczej, a ściślej mówiąc – praca specjalistów ds. marketingu wygląda dziś inaczej. Dzięki ChatGPT można w szybki sposób stworzyć nawet długie treści z odpowiednią ilością słów kluczowych. Chatbot ułatwia także analizowanie contentu, ponadto tworzy trafne nagłówki, tworzy chwytliwe tytuły oraz jak najbardziej opisy na każdy temat. Należy jednak pamiętać o tym, że program ten popełnia różne błędy (choć nie zawsze) – warto więc po utworzeniu treści sprawdzić czy tekst jest poprawny pod względem gramatycznym czy merytorycznym.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski