Czynniki rankingowe – co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się przede wszystkim na doborze odpowiednich słów kluczowych i dobrym contencie, ale nie tylko. Liczy się wiele elementów optymalizacji zarówno na stronie klienta (on-page SEO), jak i poza nią (off-page SEO). Prezentujemy najważniejsze czynniki rankingowe, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie a czynniki Google’a

Nikt tak naprawdę nie wie, ile jest w danej chwili istotnych czynników rankingowych, które bierze pod uwagę Google. Jednak na bazie wieloletnich działań oraz testów pozycjonerzy odkryli takie, co do których można mieć w tym względzie pewność. Prawdopodobnie jest ich ponad dwieście, niektórzy natomiast mówią nawet o tysiącu, ale nie jest to lista zamknięta. Aby dowiedzieć się, jakie czynniki obecnie mają największy wpływ na ranking Google’a, najlepiej śledzić najnowsze informacje na ten temat oraz wyciągać wnioski z własnych obserwacji i eksperymentów. Pozycjonowanie stron internetowych nie ma nic wspólnego ze sztywnymi i niezmiennymi zasadami, których można się nauczyć w jeden dzień. Po każdej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki wszystko może ulec zmianie. Czynniki te zmieniają się dynamicznie i często zmienia się również ich priorytet dla wyszukiwarki. Wprowadzane są także stale nowe funkcje, które natychmiastowo mogą mieć duży wpływ na pozycje, ale nie zawsze. Jakie są dziś najważniejsze czynniki?

Co wpływa na pozycje w Google’u?

Słowa kluczowe

Ogromną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych odgrywają słowa kluczowe. Istotna jest zarówno ich ilość na danej podstronie, jak i miejsce występowania. Frazy powinno się umieszczać w tytule podstrony, leadzie tekstu, śródtytułach (które z kolei powinny być nagłówkami H2), a także w alcie zdjęcia oraz URL podstrony.

  • Tytuł – w tytule najlepiej umieścić główną frazą, na którą chcemy pozycjonować daną podstronę.
  • Lead – natomiast w leadzie artykuły powinny znaleźć się różne odmiany naszej głównej frazy.
  • Nagłówki H2, H3 – zaś w śródtytułach powinny pojawić się frazy z tzw. długim ogonem.

Treści na podstronach

Teksty na pozycjonowanych stronach powinny być unikalne, długie, a jednocześnie merytoryczne. Słabej jakości treści mogą być ignorowane przez Google. Liczne eksperymenty specjalistów SEO wykazały ponadto, że treści posiadające ponad dwa tysiące znaków mają większą szansę znaleźć się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwarki.

Formatowanie tekstu

Nie bez znaczenia jest również formatowanie treści na stronie. Nawet bardzo dobre opisy i artykuły nie są w stanie osiągnąć wysokich pozycji w rankingu, jeśli zostaną źle sformatowane. O czym należy pamiętać przed publikacją treści?

  • Jeden nagłówek H1 na danej podstronie,
  • Właściwa hierarchia nagłówków (H2, H3, H4, H5…),
  • Odpowiednia ilość słów w akapitach (powinno być maksymalnie 150 słów),
  • Zróżnicowana treść (stosowanie wypunktowanych list, tabel czy multimediów).

Alt zdjęcia

Pozycjonując strony internetowe należy pamiętać również o prawidłowym uzupełnieniu atrybutu alt, czyli alternatywnego opisu zdjęcia. Dzięki zastosowaniu opisu, nasze zdjęcia będą wyświetlać się w wyszukiwarce plików graficznych Google’a pod konkretnymi frazami. Warto pamiętać, że właśnie tak bardzo często potencjalni klienci poszukują np. ubrań czy mebli. Jak optymalizować zdjęcia? Powinny być skompresowane, należy również stosować krótkie i zwięzłe opisy oraz nazwy plików. Jeśli pozycjonujemy sklep z dużą ilością zdjęć, najlepiej zastosować osobną mapę strony ze zdjęciami.

Linkowanie wewnętrzne

Należy stosować również linki wewnętrzne w całym serwisie. Powinny znaleźć się w menu, ale i w samych treściach na poszczególnych podstronach. Im więcej linków zamieszczonych w serwisie prowadzi do danej podstrony, tym mocniejszy sygnał dla robotów Google’a, że właśnie ta podstrona powinna znaleźć się wysoko w rankingu. Linkując należy korzystać z anchorów.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski