Instagram Stories – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?
Reklamy na Instagramie są bardzo atrakcyjne – zajmują całą powierzchnię ekranu urządzenia mobilnego i tym samym skutecznie zwracają uwagę użytkownika na treść marketingową. Jak przeprowadzić dobrą kampanię wykorzystując Instagram Stories?
Cel marketingowy
Reklama na Instagramie sprawdza się znakomicie, o ile zostanie właściwie przygotowana. Na początku należy określić swój cel marketingowy – i to jeszcze przed planowaniem wyglądu reklamy czy wymyślaniem haseł. Celem kampanii może być:
- zwiększenie rozpoznawalności marki,
- promocja produktu,
- zwiększenie ruchu na stronie,
- pozyskanie leadów sprzedażowych oraz adresów e-mail,
- utrzymanie lojalności stałych klientów,
- zdobycie nowych klientów.
Konkretny cel pozwala mierzyć skuteczność danej kampanii, a także i umożliwia analizować wskaźniki. Co ważne – przed rozpoczęciem kampanii należy również ustalić budżet na reklamę.
Grupa docelowa reklamy
Do najważniejszych elementów każdej kampanii należy określenie konkretnej grupy docelowej. Nawet dobra reklama nie sprawdzi się, jeśli trafi do niewłaściwych osób.
Aby ułatwić sobie skuteczne targetowanie kampanii, warto stworzyć profil idealnego klienta. Należy ustalić:
- kim jest nasz klient – wiek, płeć, lokalizacja,
- czym się zajmuje – zawodowo,
- jakie są jego zainteresowania,
- jakie są jego potrzeby oraz problemy,
- jak można rozwiązać jego problemy.
Aby zebrać tego rodzaju informacje można użyć np. Google Analytics, gdzie można znaleźć dane na temat osób, które odwiedzają naszą stronę internetową. Warto pamiętać, że im bardziej precyzyjne targetowanie, tym wyniki kampanii będą lepsze.
Skuteczna kreacja reklamowa
Jak pokazują statystyki, wielu użytkowników pomija reklamy, kiedy zauważy, że ma ona coś wspólnego z działaniami płatnymi.
Podczas tworzenia reklamy należy pamiętać więc o tym, że trzeba natychmiast przykuć uwagę, przyciągnąć wzrok i zaciekawić potencjalnego klienta. Najlepiej więc wybrać reklamę na całej powierzchni ekranu urządzenia – 1080 na 1920 pikseli. Wygląd danej reklamy jest uzależniony od jej przekazu. Jeśli chce się wypromować konkretny produkt – powinien znajdować się w centrum grafiki. Ważny jest również nagłówek, krótki opis, a także wezwanie do działania, czyli CTA. Inaczej jest w przypadku, gdy chce się wypromować markę lub usługi – wtedy dużą rolę odgrywa tekst, który powinien znaleźć się na pierwszym planie.
Nie bez znaczenia są też materiały, jakie stosuje się w kampanii – zdjęcia powinny być ostre, dźwięk wyraźny, a teksty bez błędów.
Rodzaje kampanii na Instagram Stories
Kampania na Instagram Stories może składać się z fotografii bądź z wideo. Wszystko zależy od specyfiki danej firmy oraz pomysłu. Warto jednak zwrócić uwagę na statystyki, które wyraźnie pokazują, że wideo sprawdza się lepiej od samych zdjęć.
Tworząc reklamę wideo powinno się zadbać o to, aby była ona dynamiczna. Najważniejsza myśl filmu powinna pojawić się już na początku. Warto dodać do wideo lektora bądź muzykę i zastosować nakładki tekstowe, które zaprezentują najważniejsze informacje, które chce się przekazać potencjalnym klientom. Co ważne – wszelkie kampanie reklamowe powinny być spójne z identyfikacją wizualną marki.