Instagram Stories – jak przeprowadzić skuteczną kampanię?

Reklamy na Instagramie są bardzo atrakcyjne – zajmują całą powierzchnię ekranu urządzenia mobilnego i tym samym skutecznie zwracają uwagę użytkownika na treść marketingową. Jak przeprowadzić dobrą kampanię wykorzystując Instagram Stories?

Cel marketingowy

Reklama na Instagramie sprawdza się znakomicie, o ile zostanie właściwie przygotowana. Na początku należy określić swój cel marketingowy – i to jeszcze przed planowaniem wyglądu reklamy czy wymyślaniem haseł. Celem kampanii może być:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • promocja produktu,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • pozyskanie leadów sprzedażowych oraz adresów e-mail,
  • utrzymanie lojalności stałych klientów,
  • zdobycie nowych klientów.

Konkretny cel pozwala mierzyć skuteczność danej kampanii, a także i umożliwia analizować wskaźniki. Co ważne – przed rozpoczęciem kampanii należy również ustalić budżet na reklamę.

Grupa docelowa reklamy

Do najważniejszych elementów każdej kampanii należy określenie konkretnej grupy docelowej. Nawet dobra reklama nie sprawdzi się, jeśli trafi do niewłaściwych osób.

Aby ułatwić sobie skuteczne targetowanie kampanii, warto stworzyć profil idealnego klienta. Należy ustalić:

  • kim jest nasz klient – wiek, płeć, lokalizacja,
  • czym się zajmuje – zawodowo,
  • jakie są jego zainteresowania,
  • jakie są jego potrzeby oraz problemy,
  • jak można rozwiązać jego problemy.

Aby zebrać tego rodzaju informacje można użyć np. Google Analytics, gdzie można znaleźć dane na temat osób, które odwiedzają naszą stronę internetową. Warto pamiętać, że im bardziej precyzyjne targetowanie, tym wyniki kampanii będą lepsze.

Skuteczna kreacja reklamowa

Jak pokazują statystyki, wielu użytkowników pomija reklamy, kiedy zauważy, że ma ona coś wspólnego z działaniami płatnymi.

Podczas tworzenia reklamy należy pamiętać więc o tym, że trzeba natychmiast przykuć uwagę, przyciągnąć wzrok i zaciekawić potencjalnego klienta. Najlepiej więc wybrać reklamę na całej powierzchni ekranu urządzenia – 1080 na 1920 pikseli. Wygląd danej reklamy jest uzależniony od jej przekazu. Jeśli chce się wypromować konkretny produkt – powinien znajdować się w centrum grafiki. Ważny jest również nagłówek, krótki opis, a także wezwanie do działania, czyli CTA. Inaczej jest w przypadku, gdy chce się wypromować markę lub usługi – wtedy dużą rolę odgrywa tekst, który powinien znaleźć się na pierwszym planie.

Nie bez znaczenia są też materiały, jakie stosuje się w kampanii – zdjęcia powinny być ostre, dźwięk wyraźny, a teksty bez błędów.

Rodzaje kampanii na Instagram Stories

Kampania na Instagram Stories może składać się z fotografii bądź z wideo. Wszystko zależy od specyfiki danej firmy oraz pomysłu. Warto jednak zwrócić uwagę na statystyki, które wyraźnie pokazują, że wideo sprawdza się lepiej od samych zdjęć.

Tworząc reklamę wideo powinno się zadbać o to, aby była ona dynamiczna. Najważniejsza myśl filmu powinna pojawić się już na początku. Warto dodać do wideo lektora bądź muzykę i zastosować nakładki tekstowe, które zaprezentują najważniejsze informacje, które chce się przekazać potencjalnym klientom. Co ważne – wszelkie kampanie reklamowe powinny być spójne z identyfikacją wizualną marki.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski