Reklama w social mediach – 5 najważniejszych zasad

Social media posiadają ogromny potencjał reklamowy. Za ich pośrednictwem możliwe jest zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki, dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, a także zrealizowanie zamierzonego celu np. sprzedaży bez konieczności odsyłania do strony internetowej. Wiele firm już od dawna wykorzystuje media społecznościowe w celu wykreowania wizerunku w sieci. Skuteczna kampania pozwala na zaistnienie w świadomości klientów oraz zainteresowanie ich swoją ofertą. Co wyróżnia social media pośród innych internetowych kanałów promocji firmy? Jak zdobyć klientów w mediach społecznościowych?

Największe zalety reklamy w social mediach

Reklama na Instagramie, Facebooku, YouTube, Pintereście – co je łączy? To przede wszystkim możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, bezpośredniego kontaktu z klientami oraz dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Reklamodawcy mogą wybierać pomiędzy różnorodnymi formatami reklam.

Media społecznościowe dzielą się m.in. na platformy społecznościowe, wymiany zdjęć, wideo, komunikatory.

Zalety kampanii w social mediach to:

  • duży zasięg: coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Oznacza to, że za pośrednictwem tego kanału promocji możesz dotrzeć do naprawdę olbrzymiej liczby potencjalnych klientów;
  • niskie koszty: reklama w social mediach w porównaniu z innymi formami promocji firmy w Internecie jest tańsza. Co ważne, koszty są elastyczne, możliwe jest kontrolowanie wydatków;
  • budowa wizerunku firmy: za pośrednictwem social mediów możesz zaprezentować swoją ofertę oraz promocje;
  • zaangażowanie użytkowników: jedną z największych zalet reklamy w social mediach jest możliwość budowania relacji z klientami, bezpośredni kontakt.

4 sposoby na zdobycie klientów w social mediach

  1. Śledź użytkowników, kieruj do nich działania reklamowe. Przypominaj użytkownikom o swojej ofercie. Wykorzystaj potencjał remarketingu. Z pewnością zauważyłeś, że niektórzy klienci odwiedzający Twoją stronę nie decydują się na zakup ani żadne inne działania. Możesz przypominać im o swojej ofercie, produkcie, którym byli zainteresowani.
  2. Rozmawiaj z klientami, tworząc zaangażowaną społeczność wokół marki. Social media są doskonałym kanałem komunikacji z klientami. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie dystansu pomiędzy firmą oraz klientem, wzbudzenie zaufania. Klienci mogą kontaktować się za pośrednictwem prywatnych wiadomości, a także poprzez dodawanie komentarzy pod postami. Chcesz zbliżyć się do klientów? Nie ignoruj otrzymywanych wiadomości! Uczestnicz w dyskusjach pod postami.
  3. Analizuj zachowania użytkowników. W Internecie dostępne są narzędzia pozwalające na analizę zachowań użytkowników. Wykorzystanie zebranych informacji pozwala na stworzenie skuteczniejszej reklamy.
  4. Stwórz ciekawą reklamę, wyróżnij się na tle konkurencji, zainteresuj użytkowników. Social media to wiele formatów reklamowych. Skuteczna reklama przyciąga uwagę, pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Możliwości są ogromne, wystarczy wykorzystać swoją kreatywność.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski