Szukasz odpowiedniej reklamy dla swojej firmy? Chcesz zbudować pozytywny wizerunek firmy i nie wiesz, jakie narzędzia wybrać? Media społecznościowe, takie jak Instagram, Facebook czy Twitter mają ogromną siłę przekazu. Są źródłem wartościowego ruchu, a także świetnym kanałem promocji. Reklama na Instagramie cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców. 

Wiele firm wdrażających działania marketingowe w dużej mierze skupia się wyłącznie na Facebooku, nie doceniając roli pozostałych platform social media. Skuteczna reklama firmy wymaga realizacji działań przy wykorzystaniu różnych kanałów promocji. Od niedawna marketingowcy zaczęli zauważać ogromny potencjał, jak kryje Instagram.

Media społecznościowe są jednym z najlepszych kanałów komunikacji, firmy mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zachęcając do aktywności i zaangażowania wokół marki.

Niezaprzeczalnie Instagram to niezwykle efektywne i przyjazne miejsce, dodatkowo wsparte precyzyjnymi statystykami oraz zewnętrznymi narzędziami. Reklama na Instagramie jest cennym źródłem ruchu.

Należy jednak zauważyć, że reklama marki na Instagramie jest dość trudna i trzeba w nią włożyć sporo zaangażowania oraz wysiłku. Oczywiście kładąc na jednej szali wysiłek oraz możliwe do uzyskania korzyści, wynik jest jednoznaczny. Warto stworzyć konto na Instagramie i dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów.

Co istotne na Instagramie nie ma miejsca dla nachalnej reklamy. Działania muszą być naturalne, a publikacja treści prowadzić do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy.

W Online Group Kraków naszą specjalnością jest marketing internetowy. Działania prowadzimy przy wykorzystaniu różnych narzędzi oraz kanałów promocji.

Postaw na zdjęcia!

Instagram jest serwisem, który powstał z myślą o publikacji zdjęć amatorskich, wykonywanych przy użyciu telefonu. Obecnie wiele się zmieniło, a na Instagramie znaleźć można wiele profesjonalnych zdjęć, wykonanych przy użyciu drogiego sprzętu.

Działania marketingowe należy zacząć od dodawania relacji dotyczących funkcjonowania firmy. W przypadku klinik medycyny estetycznej mogą to być zdjęcia z wykonywanych zabiegów, używanych produktów, osiągniętych rezultatów. Oczywiście to tylko przykłady. Zdjęcia powinny mieć wysoką jakość, należy zadbać o odpowiednie tło oraz oświetlenie. Należy jednak podkreślić, że w przypadku odrobiny cierpliwości, wysokiej jakości fotografie można wykonać także przy użyciu smartfonu. Nie potrzeba drogiego sprzętu oraz godzin spędzonych przy retuszowaniu zdjęć. Jednak w drugą stronę również nie należy przesadzać –zdjęcia niewyraźne, niedokładne, z uciętymi fragmentami fotografowanego przedmiotu nie stanowią dobrego materiału na Instagram. Należy pamiętać o tym, że reklama na Instagramie, czyli prowadzony profil, jest pewnego rodzaju wizytówką firmy.

W marketingu warto wykorzystać także Instagram Stories, czyli materiały video, które znikną po upływie 24h. To z kolei szansa na pokazanie firmy od wewnątrz, funkcjonowania na co dzień, podejścia do klienta. W ten sposób kreowany jest wizerunek firmy otwartej, w pełni profesjonalnej, doskonale znającej się na prowadzonej działalności. To właśnie dzięki naturalności można zdobyć największą sympatię klientów.

Reklama na Instagramie to przede wszystkim przekaz obrazu. Dlatego tak trudno jest stworzyć kampanię. Nie wystarczy krótki post i dodanie zdjęcia. Trzeba stać się część grupy fanów od środka, angażując ich w podejmowanie działań na profilu.

Fantastycznym sposobem reklamy na Instagramie jest przygotowanie konkursu. W ten sposób użytkownicy jeszcze chętniej będą wyświetlać Twój profil. Oczywiście organizując konkurs należy pamiętać o atrakcyjnej nagrodzie, najlepiej jeśli będzie to produkt bądź usługa, które znajdują się w sprzedaży firmy. Pozwala to zwiększyć zasięg profilu. Działania na Instagramie to nie tylko bieżące dodawanie nowych treści, ale również odwiedzanie strony fanów, oznaczanie ich w postach.

Budowa marki na Instagramie

Jak już wspominaliśmy, reklama na Instagramie to o wiele więcej, niż tylko przedstawianie oferty firmy. To budowanie wizerunku, stabilnej pozycji na rynku, dzięki czemu firma staje się rozpoznawalna i pozostaje w pamięci konsumentów. Oczywiście jest to forma reklamy, należy jednak bardzo umiejętnie z niej korzystać, ponieważ działania nachalne nie przyniosą efektów.

Instagram – 6 kroków pomagających w zbudowaniu marki:

  • prześledzenie profili na Instagramie prowadzonych przez konkurencję. Oczywiście nie chodzi o kopiowanie reklamy konkurencji, a znalezienie najlepszej formy komunikacji z klientami,
  • przygotowanie listy najważniejszych hashtagów, dzięki którym dotrzesz do grupy docelowej,
  • opracowanie harmonogramu publikacji, najważniejszą częścią, poza zaplanowaniem częstotliwości publikacji, jest przygotowanie treści,
  • dotarcie do grupy docelowych klientów, co jest zadaniem najtrudniejszym. Jeszcze raz podkreślamy, Instagram nie służy do przedstawiania nachalnej reklamy, a działań wpływających na wizerunek firmy,
  • aktywne działania na Instagramie – korzystaj z aplikacji Instagram na co dzień, w social mediach trzeba reagować na działania fanów, interakcja jest najważniejsza! W przeciwnym razie reklama za pośrednictwem portali społecznościowych nie ma najmniejszego sensu,
  • umieść skrócony link do Twojej strony, odpowiednie miejsce na tego typu działanie to sekcja informacji o profilu.

Płatne reklamy na Instagramie

Reklama na Instagramie jest przeprowadzana dokładnie w taki sam sposób, jak na Facebooku, ponieważ wykorzystywany jest ten sam ekosystem, czyli menadżer reklam. Takie rozwiązanie i forma reklamy ma wiele zalet. Przede wszystkim należy zauważyć, że reklama na Instagramie dodawana jest z tego samego modułu – menadżera reklam, co na Facebooku. Dzięki temu wykorzystać można już wcześniej utworzone grupy odbiorców, czy też budować target uwzględniając czynności, które podejmują.

Oczywiście reklama na Instagramie to świetny pomysł, szczególnie jeśli krótko posiadasz profil. Natomiast należy pamiętać o specyfice i prawach, którymi rządzi się Instagram np. maksymalna długość tekstu to 125 znaków, zdjęcia muszą mieć odpowiedni format.

Warto dodać, że reklama na Instagramie może pojawić się zarówno w aktywnościach, ale również Instagram Stories.

Ze względu na fakt, że reklama na Instagramie jest płatna, najlepiej wcześniej dokładnie określić budżet na reklamę.

Reklama na Instagramie bezpośrednio wiąże się z influencer marketingiem. Influencer jest osobą, która posiada doświadczenie w danej dziedzinie, z czego jest znana, co więcej udziela się na portalu społecznościowym i ma bazę fanów, którzy na bieżąco śledzą jej wpisy. Wyróżnić można przynajmniej cztery grupy influencerów: celebryci, eksperci np. naukowcy, blogerzy, zwyczajni ludzie, którzy znają się na niszowym temacie. Na czym polega taka reklama? Influencerzy w swoich postach zawierają informację o marce, produkcie lub usłudze. W ten sposób nazwa firmy dociera do fanów influencerów, którzy mogą się nią zainteresować. Reklama za pośrednictwem influencerów ma swoje blaski i cienie. Przede wszystkim należy wybrać, kto będzie reklamował markę, a każda z grup ma pewne wady np. celebryci mają wielu fanów, natomiast nie można wpłynąć na zasięg postu.

Instagram i reklama – kilka słów o etykiecie

Instagram, jak wszystkie media społecznościowe, ma zalety oraz wady. Niezaprzeczalnie reklama na Instagramie może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy. Należy jednak zauważyć, że użytkownicy mogą wyrażać swoje subiektywne opinie, również negatywne.

Na Instagramie nie wolno zapominać o etykiecie. Przede wszystkim warto aktywnie uczestniczyć w dyskusjach prowadzonych przez użytkowników, odpowiadać na pytania. Nie należy jednak w sposób niegrzeczny odpowiadać na negatywne komentarze. W ten sposób można doprowadzić wyłącznie do niechęci ze strony niektórych fanów.

Reklama na Instagramie będzie skuteczna i zbudujesz zaangażowaną społeczność wokół marki, jednak pod warunkiem, że sam będziesz tą społeczność współtworzył, zachęcając do aktywności na profilu.

Stwórz swój profil firmowy na Instagramie

Stworzenie firmowego profilu jest bardzo proste. Jeśli już posiadasz konto wystarczy, że przełączysz je na profil firmowy. Natomiast gdy jeszcze nie posiadasz konta wystarczy je założyć i postępować jak wyżej.

Posiadanie profilu firmowego na Instagramie ma wiele zalet. Przede wszystkim uzyskiwany jest dostęp do statystyk, na podstawie których można dokonać oceny prowadzonych działań i ich skuteczności oraz zmienić formę reklamy na bardziej efektywną.

Instagram i reklama w serwisie przede wszystkim opierają się na kreatywnym i nieszablonowym pomyśle. Oczywiście reklama nie może być podobna do reklamy konkurencji, nie należy naśladować kogoś działań. Można natomiast inspirować się rozwiązaniami, które stosują inni użytkownicy. Warto zaglądać na profile firm zagranicznych oraz podpatrywać ich aktywność.

Twoja branża jest trudna do zareklamowania? Uważasz, że nie da się tworzyć ciekawych postów? Zgłoś się do nas. W Online Group Kraków nie boimy się żadnej branży, z chęcią pokażemy Ci, jak w kreatywny sposób prowadzimy działania w social mediach. Nie ma nudnych firm, trzeba tylko przedstawić je z odpowiedniej strony. My to potrafimy.

Prowadzenie działań marketingowych wymaga częstego monitorowania i bieżącego podejmowania działań, a także dużej aktywności w sieci. Nieudolna realizacja kampanii internetowej nie przyczyni się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej, ani poszerzenia grona klientów. Dlatego też warto jest zlecić te działania profesjonalistom. Z pewnością to duża oszczędność czasu, który można poświęcić na prowadzenie działalności, rozwijanie i udoskonalanie procesów w firmie.

Budując wizerunek firmy w social mediach najlepiej jest działać na kilku platformach, tworząc w nich jednolity przekaz. Nie wolno zamykać się na inne działania. Marketing internetowy niesie ze sobą wiele możliwości. Kompleksowe działania pozwalają na dotarcie do grona potencjalnych klientów, wzmocnienie relacji z obecnymi klientami, zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, stabilnej pozycji na rynku i co najważniejsze osiągnięcie lepszego wyniku biznesowego. Należy mieć na względzie, że dziś niezależnie od branży, trudno o klienta z „ulicy”. Wiele osób trafia do firm z rekomendacji, a często dzięki opiniom znalezionym w Internecie.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

300
Kampanii AdWords
500
Klientów
500
Słów w top 5
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION