Skip to content

Jak odwiesić wizytówkę Google?

Większość firm posiada obecnie wizytówki Google. Nie tylko te, które doceniają moc Internetu i traktują go jako główny kanał promocji, ale również wszystkie, które po prostu chcą być w stałym kontakcie ze swoimi klientami, choćby poprzez obecność na Mapach Google (jakże użytecznych przy korzystaniu z nawigacji) czy zawarte w wizytówce informacje.

Niestety ostatnio coraz częstszym zjawiskiem jest zawieszanie wizytówek przez Google. Ich odwieszenie większości firm sprawia niemały kłopot, choćby z tego powodu, że powody tego mogą być rozmaite, a tym samym wymuszają różne sposoby rozwiązania problemu.

Przede wszystkim, należy rozróżnić 2 typy zawieszenia:

  1. Przypadek „lżejszy” – tzw. miękki – kiedy Google oznaczają wizytówkę etykietą „ZAWIESZONA” – to sygnał, że wizytówka czasowo jest odebrana i zniknęła z Map Google. Równocześnie jej profil zmienia się na NIEZWERYFIKOWANY. Zgodnie z regulaminem, powodem tego mogły być działania niezgodne z wytycznymi Google.
  2. Gorsza jest sytuacja, kiedy wyświetla się etykieta WYŁĄCZONA, to tzw. Twarde zawieszenie. To znak, że wizytówka została całkowicie wyłączona z platformy Google, łącznie z wszystkimi umieszczonymi na niej zdjęciami, informacjami, opiniami itp. Tu już możliwości odzyskania są dużo mniejsze, acz wciąż możliwe.

W pierwszym przypadku, najczęstsze powody zawieszenia, podawane przez Google to:

Innymi powodami może być:

– nazwa firmy uznana przez Google za spam – najczęściej wynikająca ze zbyt dużej ilości słów kluczowych.

– nieautentyczny adres – to bardzo szerokie pojęcie, może chodzić o nieprecyzyjnie lub niewystarczająco dokładnie określoną lokalizację, „podejrzany” dla Googli mail, adres przestrzeni coworkingowej, godziny pracy firmy niezgodne z podanymi w innych ogólnie dostępnych miejscach (np. www) itp.

– posiadanie zbyt wielu wizytówek na jednym koncie Gmail – przez Google również klasyfikowane jako „podejrzane” działania, wskazujące na nieuczciwą konkurencję

– zawieszenie konta managera wizytówki

– duplikat wizytówki – Google bardzo pilnują, aby dana firma nie tworzyła kilku wizytówek tej samej firmy w jednej lokalizacji. Niejednokrotnie firmy, np. nie mając dostępu do poprzedniej, zakładają kolejną wizytówkę. To niestety bardzo obniża ranking ich wyświetlania i nieuchronnie prowadzi do szybkiego zawieszenia jednej z nich. Pojawia się wtedy taki komunikat:

 

Jak postępować w przypadku zawieszenia wizytówki z powodu niezgodności z Regulaminem?

Logujemy się na nasze konto na https://business.google.com/locations

Zaczynamy zawsze od sprawdzenia danych na wizytówce – czasem jest to jakiś oczywisty błąd, literówka, która się „nie spodobała” Googlom.

Kolejnym krokiem jest wypełnienie „Formularz przywrócenia wizytówki” – dostępnego pod tym linkiem:

https://support.google.com/business/troubleshooter/2690129?hl=en

 

Ważną rzeczą jest, aby bardzo dokładnie odpowiedzieć na wszystkie pytania i podać wszelkie dane. Wskazane jest, aby załączyć zdjęcia bądź skany uwiarygadniające firmę w oczach Google i potwierdzające jej funkcjonowanie w podanej lokalizacji. Tu przydatne mogą być np. rachunki za prąd, zdjęcia wejścia do firmy z widoczną tablicą, zdjęcia witryn sklepowych, wpisy z CEIDG itp.

Od momentu wysłania zgłoszenia, należy się uzbroić w cierpliwość – proces rozpatrzenia naszego wniosku może potrwać 2-3 tygodnie. Jeżeli firma obsługuje kilka wizytówek, warto zapisać nr zgłoszenia – za jego pomocą można potem sprawdzać jego status.

Jeżeli to nie pomoże, kolejnym krokiem jest kontakt z Supportem Google. Tu również może pojawić się prośba o podesłanie zdjęć firmy bądź rachunków potwierdzających jej wiarygodność.

Na tym etapie wizytówka (po uprzedniej  weryfikacji) powinna zostać odwieszona, ewentualnie Support powinien wskazać konkretną przyczynę jej zawieszenia.

 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba