O czym pamiętać publikując reklamy na Facebooku?

Reklamy w mediach społecznościowych nie są niczym nowym. Towarzyszą nam już od lat i coraz więcej firm decyduje się publikować je w najpopularniejszych serwisach, do których należy również Facebook. Reklamy w social mediach budują świadomość marki, zachęcają potencjalnych klientów do kupna, stanowią również sposób komunikacji z odbiorcami, informują o nowych produktach i nie tylko. Jednak wiele firm decydujących się na reklamę na Facebooku wciąż popełnia te same błędy. O czym pamiętać publikując reklamy na FB?

Reklamy na Facebooku

Dzisiaj żyje się inaczej niż 10-20 lat temu – jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego pośpiechu, wysokich obrotów od rana do późnego wieczora i pogoni za sukcesami. Reklama na Facebooku i nie tylko musi być dostosowana do użytkowników. Według statystyk przeciętny właściciel konta na Facebooku zagląda średnio 8 razy do aplikacji każdego dnia. Wizyty te nie są zbyt długie, a krótkie, dynamiczne i szybkie. Tego samego użytkownicy oczekują od reklam, że będą krótkie, konkretne, estetyczne, ale zauważalne podczas szybkiego przewijania aplikacji w dół, no i skierowane do konkretnej grupy docelowej. Tworzenie reklamy na FB nie jest niczym trudnym, jednak niełatwo osiągnąć zamierzone efekty. Twórcy reklam zazwyczaj za bardzo są skupieni na formie oraz treści, a zapominają o mechanizmach, jakie rządzą w danym serwisem. Jak uniknąć podstawowych błędów podczas publikowanie reklam na Facebooku?

O czym nie zapomnieć publikując reklamy na Facebooku?

  • Śledzenie konwersji – warto zainstalować program, który pozwoli sprawdzić, co robią osoby, które odwiedzają naszą stronę internetową (np. zapisują się do newslettera, robią zakupy, przebywają na stronach produktowych itd.). Takie programy jak Pixel pozwalają dokładnie prześledzić czas sesji na stronie, w którym miejscu na dłużej klienci się zatrzymali itd. W ten sposób można znaleźć problem, przez który użytkownicy rezygnują z zakupów;
  • Powiązanie kont na Facebooku i Instagramie – warto korzystać z kilku serwisów, aby trafić do większej ilości osób, ale również i po to, aby w różny sposób pokazać klientom i potencjalnym klientom czym zajmuje się firma oraz że można jej w pełni zaufać. W każdym serwisie publikuje się inne treści – na Facebooku można skupić się na tekstach i pojedynczych fotografiach, na Instagramie prym wiodą zdjęcia i komunikaty wizualne, na YouTube i TikToku – krótkie filmy wideo;
  • Uważaj na kanibalizację – kanibalizacja reklam może mieć miejsce, kiedy zostaną uruchomione różne zestawy reklam z taką samą grupą docelową. W ten sposób będzie konkurować o uwagę użytkowników sami ze sobą i na dodatek… będziemy za to płacić. Podczas publikacji treści należy zwrócić uwagę na wskaźnik kanibalizacji, który nie powinien przekroczyć 15%;
  • Zastosuj wykluczenia – aby zwiększyć skuteczność reklam i zapobiec kanibalizacji warto zastosować wykluczenia. Przykładowo promując zdrowe przekąski warto skupić się na osobach, które są zainteresowane zdrowym stylem życia, są fit, ale i chorują na różnego rodzaju schorzenia i nietolerancje pokarmowe. Podczas stosowania wykluczeń warto dobrze się zastanowić nad grupą docelową;
  • Nie zmieniaj zbyt często kampanii – ciągłe bądź częste zmiany mogą doprowadzić do spadku skuteczności i obniżenia zasięgów reklamy. Algorytmy Facebooka potrzebują nieco czasu, aby zaktualizować zmiany;
  • Odpisuj na wiadomości i zachęcaj do lajkowania użytkowników – nie bez znaczenia jest także to, co myślą potencjalni klienci. Warto wchodzić z nimi w dialog, odpowiadać na ich pytania, a także zachęcać ich do lajkowania i komentowania wpisów. Ważne jest to, aby zwrócić uwagę na ich potrzeby i propozycje zmian;
  • Zamieszczaj adresy URL prowadzące do konkretnych kategorii czy produktów, aby użytkownicy nie musieli tracić czasu na samodzielnie znalezienie interesującego artykułu. Wiele osób w takim wypadku rezygnuje z zakupów i opuszcza stronę.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski