Strategia SEO – dlaczego warto analizować działania konkurencji?

Analiza działań konkurencji jest niezwykle ważna podczas planowania własnej strategii SEO. Na podstawie informacji uzyskanych dzięki analizie można tworzyć listy fraz kluczowych czy też zastosować keyword mapping. Ważne jest także, aby objąć obserwacją nie jedną, a wiele stron konkurencji, co pozwoli uzyskać szersze spojrzenie na sytuację na rynku. W tym przypadku bardzo istotne są narzędzia, które pozwalają obserwowanie stron, które nie należą do nas. Do tych programów zalicza się Ahrefs, Surfer czy Senuto.

Obserwowanie konkurencji a znajomość branży

Dzięki obserwowaniu i analizowaniu działań, jakie podejmuje konkurencja w przypadku SEO, można odpowiednio wycenić usługę pozycjonowania czy też oszacować budżet potrzebny na konkretne działania pozycjonujące. Jednak aby dobrze zaplanować własną strategię (na podstawie zachowań konkurentów) należy dobrze znać branżę. W razie problemów, pozycjonowanie można zlecić agencji reklamowej, która ma doświadczenie w różnych branżach. Taka agencja potrafi bez problemu wskazać, kto jest bezpośrednią konkurencją danej firmy, wie też jak ustalić słowa kluczowe i jak sprawdzić działania innych przedsiębiorstw.

Do czego przydają się wyniki analizy konkurencji?

Dzięki analizie konkurencji można określić zarówno mocne, jak i słabe strony, a także szanse oraz zagrożenia w odniesieniu do pozycjonowania. Analiza umożliwia:

  • zidentyfikować brak istotnych fraz kluczowych;
  • stwierdzić, czy potrzebne są dodatkowe kategorie w sklepie lub produkty i usługi;
  • zauważyć, że opisy kategorii bądź produktów są zbyt krótkie;
  • zauważyć, że strona ładuje się zbyt wolno;
  • stwierdzić, że w danym tekście znajduje się zbyt dużo lub zbyt mało fraz kluczowych;
  • sprawdzić, jakim profilem linków dysponuje konkurencja;
  • porównać strony z konkretnej branży pod względem ruchu czy widoczności.

Pozycjonowanie na konkretne frazy kluczowe

Analiza fraz kluczowych konkurencji to jedno z najistotniejszych działań audytu SEO. Dzięki zastosowaniu właściwych programów można sprawdzić, na jakie dokładnie frazy pozycjonuje się dana firma. W ten sposób można sprawdzić, jakie frazy są najpopularniejsze i jakie warto dobrać dla swojej witryny.

Najpopularniejsze frazy kluczowe

Analizowanie fraz kluczowych konkurencji umożliwia przede wszystkim rozszerzyć przygotowaną wcześniej listę fraz, na których zależy właścicielowi witryny, o bardziej ogólne i najpopularniejsze frazy. Jednak jeśli dana firma nie ma szans z konkurencją, należy się skupić na frazach long tail.

Frazy long tail

Frazy long tail, czyli frazy z długiego ogona, to nieco mniej popularne, ale nadal często wpisane w wyszukiwarkę, słowa kluczowe składające się z kilku wyrazów. Analiza fraz long tail konkurencji pozwala rozszerzyć listę słów o te rzadziej używane, ale i zdobyć wiedzę na temat tego, w jakim kierunku powinna rozwijać się strategię content marketingu. Dzięki analizie fraz long tail można uzyskać wiele pomysłów na nowe teksty blogowe, co stanowi dobry element działań pozycjonujących.

5/5 - (1 vote)

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski