Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji sklepu internetowego?

Istnieje wiele możliwości promocji sklepu internetowego, na jakie możemy się zdecydować. Może to być reklama tradycyjna, Google Ads, e-mail marketing czy marketing szeptany i nie tylko. Jedną z najpopularniejszych form promocji jest prowadzenie kont w mediach społecznościowych. Jak prowadzić promocję w social mediach?

Social media marketing

Prowadzenie social media to obecnie jeden z najważniejszych i największych elementów długofalowych strategii marketingowych. Dziś każdy, kto chce zaistnieć na rynku, powinien zająć się właśnie tą formą promocji. Jednak w zależności od branży – sprawdzi się inna platforma oraz inny typ kampanii. Można zdecydować się zarówno na działania bezpłatne, jak i reklamy płatne.

Gdzie promować się w social mediach?

Na jakich platformach w social mediach najlepiej promować swój sklep internetowych? Wszystko zależy od naszej branży. Według statystyk firmy, które oferują sprzedaż detaliczną najczęściej korzystają z Facebooka – odpowiedź tę wskazało aż 92% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (78% biorących udział w badaniu udzieliło takiej odpowiedzi), a na trzecim Twitter (57%), za nim natomiast znalazło się YouTube (54%).

Zaś w przypadku firm B2B na pierwszym miejscu również znalazł się Facebook, aż 91% osób biorących udział w ankiecie udzieliło takiej odpowiedzi. Na drugim jednak nie znalazł się Instagram, a typowo biznesowy Linkedin (80%). Na trzecim znalazł się Twitter (67%). Na kolejnych pozycjach Instagram (66%), a następnie YouTube (54%). Mniej popularne okazały się takie platformy jak Pinterest, Snapchat czy TikTok.

Formy promocji w mediach społecznościowych

Każda z wyżej wymienionych platform oferuje różne formy strategii marketingowej. Decydując się na prowadzenie social mediów musimy pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach, chodzi o: systematyczność w publikowaniu kolejnych postów oraz spójności pod względem treści, grafiki, przekazu itd. Warto organizować także konkursy czy oferować rabaty.

  • relacja live

Niektóre platformy (Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube) umożliwiają również prowadzenie relacji live, które są szczególnie chętnie oglądane przez użytkowników. Według statystyk najczęściej do takich zabiegów wykorzystuje się Facebook. Filmiki tego rodzaju nie powinny trwać dłużej niż 10 minut, inaczej znudzą oglądających.

  • video

Ogromną popularnością wśród form promocji cieszy się również format wideo. Coraz więcej użytkowników woli oglądać materiały wideo niż czytać długie posty. Często wpływają one na decyzje zakupowe. Do prowadzenia wideo marketingu zwykle stosuje się platformę YouTube.

Zalety wykorzystywania social media do promocji sklepu

Istnieje wiele korzyści z prowadzenia social media marketingu dla sklepu internetowego. Takie działanie pozwala dotrzeć do milionów potencjalnych klientów i to zupełnie za darmo. Platformy społecznościowe pozwalają publikować posty i wideo, prowadzić dialog z klientami w komentarzach, a także tworzyć osobne strony wydarzeń i wideo w czasie rzeczywistym i tym samym wpływać na prezentację marki. Konta w mediach społecznościowych wpływają również na wiarygodność marki. Ponad 90% przedsiębiorców zauważyło wzrost zainteresowania sklepem i znacznie większą sprzedaż od momentu wprowadzenia działań w social mediach.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski