Nowe strony na Facebooku? Nadchodzą zmiany!

Styczniowe zapowiedzi Facebooka odnośnie stopniowego wprowadzania nowego wyglądu stron firmowych stają się powoli rzeczywistością. Nie jest on co prawda jeszcze dostępny dla wszystkich fanpage’y, jednak trzeba się spodziewać, że w ciągu kilku miesięcy odświeżony interfejs stanie się codziennym widokiem dla użytkowników.

Jakie zmiany czekają nas po przejściu na nowe strony?

Nowy wygląd

Pierwszą rzeczą, którą zobaczymy po wejściu na nową stronę, będzie zmieniony układ, zdecydowanie zacznie on przypominać ten znany nam z profili prywatnych. Jednym z założeń Facebooka jest zmotywowanie osób prowadzących strony firmowe do wchodzenia w interakcje z innymi markami, osobami publicznymi lub partnerami. Będzie to możliwe dzięki dostępowi do zakładki Aktualności. Jej działanie będzie analogiczne do tej, którą znamy z profili indywidualnych. Ponadto dostęp do niej będą miały wszystkie osoby posiadające pełną kontrolę nad stroną.

Koniec z przyciskiem „Lubię to!”

Zniknie jeden z najbardziej rozpoznawalnych elementów stron na Facebooku – użytkownicy  nie będą mieli możliwości polubienia strony oraz przestanie być wyświetlana liczba dotąd zdobytych „lajków”. Rolę wyznacznika zainteresowania stroną zacznie grać liczba obserwujących fanpage. Warto wspomnieć, że zostanie ona przeniesiona ze starego fanpage. Dla wielu firm będzie to korzystne rozwiązanie, ponieważ zazwyczaj liczba obserwujących jest wyższa od liczby polubień. Tym sposobem Facebook chce skłonić prowadzących strony do budowania społeczności opartych na użytkownikach, którzy są faktycznie zainteresowani publikowanymi treściami. Można się spodziewać zniknięcia kampanii reklamowych związanych ze zwiększaniem liczby polubień, dlatego warto skupić się na prowadzeniu różnorodnych działań promocyjnych na social mediach.

Nowe strony na Facebooku Online Group

 

Zmiany w zarządzaniu stroną

Jedną z najbardziej znaczących zmian w nowym interfejsie będą te dotyczące zarządzania stroną. Dotychczasowe role zostaną zastąpione możliwością nadania pełnej lub częściowej kontroli nad stroną oraz przyznaniem dostępu do zadań. Oto zestawienie odpowiedników dostępów na nowych stronach w stosunku do ról występujących na klasycznych:

  • Administrator: Dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
  • Redaktor: Dostęp do Facebooka z częściową kontrolą (bez możliwości zmiany ustawień strony oraz przyznawania dostępów i zadań)
  • Moderator: Dostęp do zadań Wiadomości, Aktywność społeczności, Reklamy, Statystyki
  • Reklamodawca: Dostęp do zadań Reklamy, Statystyki
  • Analityk: Dostęp do zadań Statystyki

Więcej o rolach na Facebooku i o tym jak je nadawać dowiesz się z naszego poprzedniego wpisu.

Ważnym aspektem jest to, że osoby posiadające dostęp do zadań będą mogły zarządzać stroną wyłącznie za pomocą Facebook Business Suite, Creator Studio oraz Menadżera firmy i Menadżera reklam.

…a to nie wszystko

Przejście na nowy interfejs wiązać się będzie z utratą dostępu do pewnych funkcji i narzędzi dotychczas dostępnych w klasycznej wersji, takich jak:

  • zaplanowane posty – będzie to jednak dalej możliwe z poziomu Creator Studio oraz Facebook Business Suite,
  • funkcje biznesowe – w tym m.in. oferty pracy,
  • recenzje oraz zameldowania.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie nowy interfejs stanie się obligatoryjny dla wszystkich fanpage’y. Obecnie w przypadku zmiany, Administrator może przywrócić klasyczny wygląd strony. Uwaga! Będzie się to jednak wiązać ze zniknięciem postów opublikowanych na nowej stronie. Ponowna publikacja treści na klasycznym wyglądzie sprawi, że po przejściu na nowy wygląd będą one widoczne podwójnie!

Zmiany z pewnością budzą kontrowersje, jednak dotkną głównie osób, które zarządzają stronami. Fani wciąż będą mogli wchodzić w interakcje z fanpage’em w niemalże niezmienionej formie. Coraz więcej osób ma dostęp do możliwości zmiany wyglądu strony, z pewnością warto z niego skorzystać, ponieważ jest to szansa na zapoznanie się z nowym interfejsem, przed tym jak będzie on dostępny dla wszystkich! W Online Group uwielbiamy wyzwania, a każdą zmiane traktujemy jako szansę na nauczenie się czegoś nowego, dlatego z chęcią wspomożemy Cię w prowadzeniu fanpage’a!

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski