Wizytówka Google Moja Firma podstawą w lokalnym biznesie

Wizytówka Google Moja Firma jest nazywana sprzymierzeńcem każdego lokalnego biznesu. Czy na pewno jest potrzebna? Jakie informacje w niej zawrzeć? Jak wygląda weryfikacja wizytówki?

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja firma to produkt marki Google. Jest darmowy i służy do komunikowania się z klientami w wyszukiwarce i w Mapach Google. Profil można uzupełnić o wszystkie niezbędne informacje, takie jak godziny otwarcia, oferta czy opis firmy, a także dodać zdjęcia – np. wnętrze sklepu lub salonu – i publikować wpisy z ofertami specjalnymi, kodem rabatowym lub informacją o akcjach specjalnych. Wizytówkę Google Moja Firma można założyć i prowadzić samodzielnie lub też zlecić to wyspecjalizowanym w tym zakresie ekspertom – np. naszej agencji. 

Wizytówka Google Moja Firma – czy jest potrzebna?

Za tym, by założyć i prowadzić firmową wizytówkę Google Moja Firma przemawia tak wiele argumentów, że fakt jej posiadania jest bezdyskusyjny. Informacje w niej zawarte są widoczne dla użytkowników, którzy wyszukują firmy w wyszukiwarce i Mapach Google. Niemniej istotny jest aspekt wchodzenia interakcji ze swoimi klientami – w wizytówce GMF można odpowiadać na opinie klientów i z nimi polemizować. Warto profil uzupełnić o zdjęcia, bo według statystyk takie firmy uzyskują o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google i o 35% więcej kliknięć niż przedsiębiorstwa, które nie uzupełniły w tej sposób swojej wizytówki. W panelu firmowej wizytówki można sprawdzać statystyki i wyciągać z niego przeróżne informacje, np. jak użytkownicy wyszukują firmę oraz skąd pochodzą. Dane, których się dowiesz, to np. ile osób dzwoniło z numeru telefonu z wyników wyszukiwania w mapach lub wyszukiwarce. 

Weryfikacja wizytówki GMF

Jak wygląda proces weryfikacji wizytówki GMF? Po utworzeniu profilu lub zgłoszeniu do niego praw pora na kolejny krok. Lokalne firmy korzystają najczęściej z możliwości weryfikacji drogą pocztową. Na komputerze lub urządzeniu mobilnym, po zalogowaniu się do firmowego konta, należy wybrać firmę do zweryfikowania. Po kliknięciu w “Zweryfikuj teraz” pojawi się prośba o wysłanie kartki pocztowej – ważne, by przed wysłaniem prośby o kartkę dokładnie sprawdzić, czy wpisany tam adres zgadza się ze stanem faktycznym. Jeśli dane są prawidłowe, to należy kliknąć w “Wyślij kartkę pocztową”. Przyjdzie ona na podane w formularzu dane. Kartka z kodem weryfikacyjnym powinna przyjść w ciągu 14 dni – jeśli w tym czasie jej nie otrzymasz, to poproś o nową, wykonując wszystkie powyższe kroki. Po co etap weryfikacji? Bez niego informacje o firmie nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwarki, mapach i innych usługach od Google. 

Jakie informacje w wizytówce Google Moja Firma umieścić?

Przede wszystkim warto zadbać o to, by informacje były aktualne. Jeżeli firma zmieniła adres swojej siedziby, godziny pracy lub przeniosła się na tryb pracy zdalnej, to koniecznie trzeba nowe dane wprowadzić do firmowej wizytówki. W wizytówce GMF można 

przenieść adres firmy w Google lub oznaczyć ją jako zamkniętą na stałe, tymczasowo zamkniętą lub ponownie otwartą. Google zaleca, by działalność firmy opisać przy pomocy jak najmniejszej liczby kategorii. Większa liczba profili firmowych – zalecana jest jedna – u użytkowników wprowadza chaos, przez to także informacje o działalności mogą się nieprawidłowo wyświetlać w wyszukiwarce i mapach Google. W opisie firmy nie można zamieszczać żadnych linków. 

Wizytówka Google – jak zrobić to dobrze?

By wizytówka Google była uzupełniona prawidłowo, dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce i mapach oraz odpowiadała na zapytania użytkowników, do jej uzupełnienia, prowadzenia i optymalizacji warto zatrudnić wyspecjalizowaną w tym zakresie agencję. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu – firmową wizytówkę przygotujemy w zgodzie z zasadami SEO, umieszczenie słów kluczowych w nazwie firmy i opisie będzie wsparciem w innych działaniach optymalizacyjnych, które znajdują się w portfolio usług naszej agencji.

Pozostałe wpisy z naszego bloga

statystyki Czytaj więcej
Co to jest remarketing?

Remarketing jest to sposób kierowania przekazu marketingowego do użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą. Oznacza to, że użytkowników był już kiedyś...

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Jak nie wiecie jak lub gdzie się reklamować - skorzystajcie z pomocy Online Group, a oni rozwiążą Wasz problem szybko, sprawnie i tak aby zadziałało! NA SEO znają się jak nikt inny :)

Maciej Senderowski

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski