Reklama Gabinetów Medycyny Estetycznej, Spa i Kosmetycznych

Jesteś właścicielem gabinetu medycyny estetycznej, salonu kosmetycznego lub SPA? Chcesz, aby Twoja oferta wyróżniła się na tle konkurencji? Dzięki naszemu marketingowi internetowemu dotrzesz do szerokie grona klientów, zbudujesz stabilną pozycję na rynku i stworzysz rozpoznawalną markę. Wykorzystując nowoczesne narzędzia promocji pomożemy Ci osiągnąć zamierzony cel, którym jest zwiększenie sprzedaży.

Branża beauty przeżywa prawdziwy rozkwit. Klinika medycyny estetycznej, piękna, SPA, gabinet kosmetyczny, salon kosmetyczny wymaga przygotowania indywidualnej strategii marketingowej, aby dotrzeć do grona docelowych klientów. Słowo „docelowych” odgrywa tu niebagatelne znaczenie, ponieważ podmioty beauty przede wszystkim muszą dotrzeć do osób, które są zainteresowane korzystaniem z ich usług.

Z pewnością najwięcej klientów można pozyskać dzięki pozytywnej opinii obecnych klientów, którzy przyciągną swoich przyjaciół, znajomych. Natomiast na rynku beauty walka o klientów dotyczy przede wszystkim tych, którzy szukają salonu „bez polecenia”, nie mając styczności z obecnymi klientami, a pozyskując informacje głównie z Internetu. Reklama gabinetu kosmetycznego czy SPA powinna być prowadzona w taki sposób, aby nie tylko zyskać nowych klientów, ale także zbudować trwałe relacje z obecnymi klientami. Działania marketingowe wymagają przygotowania planu działania.

Należy również zauważyć, że w przypadku gabinetów kosmetycznych oraz klinik medycyny estetycznej czy SPA panują dość specyficzne warunki na rynku. Często kliniki oraz gabinety są położone w podobnej lokalizacji, oferują wykonanie zabiegów przy użyciu tych samych preparatów bądź urządzeń. Wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć ofertą nowych klientów jest niezwykle trudno. Często nawet przygotowywanie atrakcyjnych promocji nie przynosi zamierzonych efektów, podobnie jak reklamy tradycyjne, banery i ulotki.

W Online Group Kraków przygotujemy dla Ciebie indywidualny plan działań marketingowych, dzięki którym poszerzysz grono klientów. Zobacz, co możemy Ci zaproponować! Reklama gabinetów kosmetycznych wymaga zaangażowania, a wdrożenie działań podpartych wiedzą i doświadczeniem zdobywanym przez lata jest gwarancją sukcesu. Dzięki naszej reklamie z Twoją ofertą zapoznają się nowi klienci, należący do zdefiniowanej grupy docelowej, a z obecnymi klientami zbudujesz trwałe i stabilne relacje, natomiast efekty działań marketingowych przełożą się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe.

kobieta-make-up

Jak dotrzeć do klientów? Określenie grupy docelowej

Charakteryzując grupę docelową należy wziąć pod uwagę wiele ważnych czynników np. miejsce zamieszkania, wiek, płeć, styl życia, częstotliwość korzystania z usług salonu kosmetycznego, kliniki. Dzięki wyodrębnieniu grupy docelowej możliwe jest dotarcie z komunikatem reklamy do potencjalnych klientów, a co za tym idzie osiągnięcie zamierzonego celu. Przed skierowanie oferty do grupy docelowej niezwykle istotne jest także przeanalizowanie konkurencji. Naszym celem jest podkreślenie zalet firmy, mocnych stron, które pozwalają wyróżnić dany podmiot na tle konkurencji.

Kanały promocji branży beauty

Wśród najskuteczniejszych kanałów promocji firm z branży beauty wyróżnić należy media społecznościowe oraz stronę internetową, choć nie są to jedyne kanały, za pośrednictwem których docieramy do nowych klientów. Reklama gabinetów kosmetycznych wymaga podjęcia zdecydowanych działań. Przede wszystkim należy określić harmonogram, czyli plan działania. Są to z góry założone kolejne kroki, dzięki którym osoby zainteresowane skorzystaniem z usług kosmetycznych będą mogły zapoznać się z ofertą firmy.

Zdobycie nowych klientów wymaga zaangażowania. Prowadzenie kompanii wiąże się z koniecznością zrozumienia praw, którymi rządzi się branża beauty. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu świadczymy usługi z zakresu marketingu internetowego na najwyższym poziomie, uwzględniając specyfikę danej branży, dlatego nasze działania są bardzo skuteczne.

Aktywność w social mediach

Media społecznościowe są istotnym kanałem promocji firm. Przede wszystkim warto zadbać o założenie oraz prowadzenie profilu na Facebooku, czyli tzw. fanpage’a. To idealny sposób nie tylko na dotarcie do szerokiego grona klientów, ale przede wszystkim na zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki. Co więcej, na firmowy profilu można tworzyć wydarzenia, a także dodawać aktualności, dzięki czemu na bieżąco będziesz przekazywać klientom ważne informacje. Facebook jest wdzięcznym kanałem promocji ze względu na możliwość ustawienia reklamy, aby dotarła do wybranej grupy użytkowników.

Choć wyróżnić można wiele mediów społecznościowych, tak ze względu na specyfikę branży beauty chcielibyśmy przybliżyć Instagram i korzyści wynikające z posiadania konta na tej platformie. Niezaprzeczalnie w przypadku klinik medycyny estetycznej i gabinetów kosmetycznych promocja wizualna jest ważnym elementem działań marketingowych. Instagram niesie możliwość zobrazowania efektów zabiegu, rezultatów używania kosmetyków, metamorfoz, a nawet pokazywania fragmentów przebiegu zabiegów. Ciekawą formą wpisu na Instagramie jest również infografika.

usmiechniete-kobiety

Pozycjonowanie oraz reklama Google Ads

Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa pojawi się na wyższej pozycji w rankingu wyszukiwań. Z pewnością niejednokrotnie zauważyłeś, że wyszukując dane hasło skupiasz swą uwagę wyłącznie na pierwszych dziesięciu wynikach, nie analizując ofert znajdujących się na kolejnych stronach. Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej. Należy zauważyć, że efekty działań SEO nie będą widoczne od razu, trzeba na nie nieco poczekać.

Reklama Google Ads to po prostu płatne reklamy w Google – strona będzie wyświetlała się w wynikach nad wynikami naturalnymi. Największą zaletą tego rozwiązania są niemal natychmiastowe efekty, a także możliwość ograniczenia wyświetlania reklam do danego terytorium, kontrola nad ponoszonymi kosztami. Najoptymalniejszym rozwiązaniem jest wdrożenie i pozycjonowania, i reklam Google Ads. W Online Group Kraków przed wyborem konkretnych kanałów promocji dokonujemy dokładnej analizy, aby wykorzystać w kampaniach te narzędzia, które przyniosą największe korzyści.

Pozyskanie stałych klientów

Najlepszą wizytówką każdej firmy są powracający klienci na kolejne usługi. Poza podjęciem działań w celu pozyskania nowych klientów, warto wdrożyć również takie, które będą odnosić się do stałych klientów. Najważniejszym elementem jest zbudowanie trwałej relacji z klientem. W tym przypadku najlepiej sprawdza się Facebook. Należy jednak podkreślić, że prowadzenie fanpage najlepiej jest przekazać ekspertowi, który w sposób profesjonalny przygotuje posty oraz zadba o komunikację z klientem. Wbrew pozorom profil firmowy wymaga przygotowania dokładnej strategii działania, która następnie będzie krok po kroku realizowana.

Warto przygotować specjalną ofertę dla stałych klientów, dzięki czemu zbudujesz trwałą relację, a klienci poczują się wyróżnieni i docenieni. Wystarczy chociażby zorganizować system specjalnych zniżek, wdrożyć program lojalnościowy czy też przygotować kartę stałego klienta.

Tam, gdzie kończy się rola reklamy – obsługa klienta

Reklama gabinetu kosmetycznego ma na celu przyciągnięcie klientów, przekazanie podstawowych informacji oraz zachęcenie do skorzystania z usług. Marketing natomiast to całokształt działań, dzięki którym kreowany jest wizerunek danej marki, a nowe kanały promocji pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów. Od momentu, gdy klient podejmuje próbę bezpośredniego kontaktu z kliniką bądź gabinetem to czas, w którym niebagatelną rolę odgrywa obsługa klienta. Dopiero wtedy rozpoczyna się rzeczywisty proces sprzedaży, finalizacja usługi. Zadaniem pracownika obsługi jest takie przedstawienie oferty oraz zalet firmy, aby potencjalny klient, stał się prawdziwym klientem.

Rozwiń skrzydła – paleta możliwości działań marketingowych

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że działania marketingowe warto jest podjąć jak najwcześniej, z tymże niebagatelne znaczenie ma sama forma podjętych działań. Zdobycie klienta jest trudne, szczególnie w sytuacji tak dużej konkurencji na rynku – ale nie jest to niemożliwe! Jednak to Ty jako pierwszy musisz wyjść do klienta, pokazać swoją firmę od jak najlepszej strony.

Działania promocyjne zacznij od zgromadzenia wokół firmy pewnej społeczności, zainteresowanej poradami, inspiracjami, poradnikami. To zadaniem najprościej jest zrealizować przy pomocy mediów społecznościowych. Dopiero później skup swoje działania na czynnościach stricte sprzedażowych, nie zapominając o postawieniu ludzi i wartości ważnych dla klientów w centrum uwagi.

Content marketing, czyli marketing treści, w postaci postów na blogu czy też przygotowywaniu poradników to pewnego rodzaju podstawa w marketingu internetowym, dzięki której można poprawić wynik w wyszukiwaniach czy przekazać rzetelne i dokładne informacje na temat zabiegów, produktów.

zabieg-kosmetyczny

Najczęstsze błędy marketingowe w branży beauty

Przeprowadzenie kampanii marketingowej wymaga posiadania wiedzy na temat marketingu internetowego. Wiele firm nie tylko nie podejmuje działań marketingowych, ale często prowadzi je spontanicznie, chaotycznie, przez co firma blednie na tle konkurencji, wykorzystującej do promocji różne kanały.

Wśród najczęściej popełnianych błędów w marketingu branży beauty wyróżnić należy:

  • niezdefiniowanie grupy docelowej klientów, przez co przeprowadzane są nietrafione akcje marketingowe, proponowane są źle dobrane usługi. Dzięki wyodrębnieniu docelowej grupy klientów możliwe jest kreowanie wizerunku firmy, a także przeprowadzanie działań marketingowych zgodnie z ich preferencjami, a reklama staje się ważnym narzędziem, przekonującym do skorzystania z usług,
  • prowadzenie działań marketingowych w sposób nieregularny – podejmowanie spontanicznych akcji marketingowych, bez z góry założonej strategii, z pewnością nie przyniesie zamierzonych efektów. Konieczne jest przygotowanie dokładnego planu działań marketingowych, które powinny być prowadzone w sposób regularny, aby zbudować rozpoznawalną markę,
  • niefunkcjonalna i nieestetyczna strona internetowa nie będzie zachęcała do zapoznania się z informacjami o firmie, a tym bardziej do skorzystania z usług. Warto zadbać o responsywność strony, aby dopasowywała się do różnych urządzeń mobilnych m.in. tabletów,
  • brak fachowej obsługi, nieodbieranie telefonów, nie odpowiadanie bieżąco na zapytania,
  • pominięcie potencjału, jaki tkwi w rekomendacji. Jak najbardziej warto umieszczać na stronie internetowej informacje dotyczące pozytywnych opinii klientów, urozmaicać ofertę o specjalne bony dla stałych klientów, programy lojalnościowe.

Jeśli nie chcesz popełniać podobnych błędów – pozwól, aby to profesjonaliści prowadzili działania marketingowe.

Powierz nam marketing internetowy Twojej firmy

Z przyjemnością przygotujemy i zrealizujemy strategię, dzięki której zdobędziesz nowych klientów, z którymi zbudujesz trwałą relację oraz umocnisz pozycję na rynku. Jako eksperci w dziedzinie marketingu internetowego zajmiemy się kompleksowymi działaniami, a Ty będziesz mógł skupić się na prowadzeniu firmy.

Korzyści ze współpracy z nami:

  • przeanalizujemy sytuację firmy na rynku, konkurencję, wyodrębnimy grupę docelową oraz dobierzemy najlepsze narzędzia promocji internetowej,
  • przygotujemy plan działania, po realizacji którego osiągnięte zostaną zamierzone cele,
  • wdrożymy działania marketingowe przy wykorzystaniu różnych kanałów promocji,
  • pomożemy Ci odnieść prawdziwy sukces w branży.

Do sukcesu potrzebne są tylko trzy kroki – poszerzenie grona klientów, zbudowanie trwałych relacji, profesjonalizacja procesów obsługi klientów i komunikacji.

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION