Kategorie w sklepie internetowym – czy warto je pozycjonować? 

Bez względu na branżę, najważniejszym elementem każdego sklepu internetowego są bez wątpienia produkty. To właśnie one stanowią ofertę firmy i przyciągają klientów. Asortyment bardzo często jest podzielony według pewnych grup – kategorii. Czy warto skupiać się na nich podczas pozycjonowania? Podpowiadamy, co warto wiedzieć i o czym warto pamiętać optymalizując strony kategorii w sklepach internetowych.

Strony kategorii

Produkty na stronach internetowych są umieszczone w specjalnych kategoriach według najróżniejszych kryteriów. Czy warto o nie zadbać? Jak się okazuje, strony kategorii stanowią niezwykle ważne elementy każdego sklepu internetowego. Mają za zadanie odpowiednio pogrupować produkty / usługi i dzięki temu znacznie ułatwić  poszukiwania potencjalnym klientom. Dzięki kategoriom w szybki i łatwy sposób każdy zainteresowany może znaleźć wszystko to, czego potrzebuje. Dlaczego warto poświęcić szczególną uwagę tym stronom podczas pozycjonowania?

Siła SEO

Strony kategorii są niezwykle istotne dla budowy strony. Najczęściej znajdują się wysoko, jeśli chodzi o hierarchię i są bezpośrednio połączone ze stroną główną. Oznacza to, że posiadają również większą siłę linkowania wewnętrznego niż inne podstrony i podstrony odizolowane. Warto również zauważyć, iż strony kategorii otrzymują także najwięcej odnośników zewnętrznych, a tego rodzaju linki mają ogromne znaczenie z punktu widzenia SEO.

Ruch i pozycjonowanie na słowa kluczowe

Choć to właśnie produkty są poszukiwane przez potencjalnych klientów, strony kategorii generują najwięcej ruchu (według statystyk nawet ponad 400% więcej niż podstrony z pojedynczymi produktami) i pozycjonują około 20% słów kluczowych więcej. W przypadku odpowiedniej optymalizacji stron zawierających kategorie można zwiększyć ruch o ponad 30% na całej stronie.

Ważne dla konwersji

Strony kategorii są także ważne w procesie konwersji. Wielu klientów wpisuje dość ogóle frazy w wyszukiwarce. Tylko niektórzy doskonale wiedzą czego oczekują i stosują bardzo konkretne terminy czy szczegółowe opisy zawierające nazwę producenta czy konkretnego produktu. Jednak sporo osób nie wie dokładnie czego szuka. Mogą być jedynie pewni tego, że chcą kupić na przykład „buty damskie”, „czajnik do herbaty” czy „strój kąpielowy” i właśnie takie ogóle frazy wpisują w Google. Tego rodzaju słowa i frazy kluczowe niemal zawsze przekierowują na strony kategorii – właśnie z tego powodu warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie stron kategorii.

O czym pamiętać pozycjonując strony kategorii w sklepie internetowym?

Strony kategorii mają ogromne znaczenie w e-commerce. Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy najpierw ustalić, po wpisaniu jakich słów i fraz kluczowych w Google klienci trafiają do naszego sklep internetowego, a następnie pracować nad poprawą ich pozycji w wyszukiwarce. Warto jednak zauważyć, że w przypadkach niektórych branż potencjalni klienci stosują bardzo konkretne frazy – wtedy znacznie lepiej skupić się na stronach produktowych.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski