Czy reklama na Pintereście pomoże w zbudowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki? Media społecznościowe to serwisy, z których na co dzień korzystają użytkownicy, mogący stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Wykorzystując ich potencjał możliwe jest dotarcie do grupy docelowej, a także zaistnienie w świadomości konsumentów. 

Pinterest jest platformą społecznością. Porównać go można do tablicy korkowej – na Pintereście znajdują się piny. Po ich polubieniu poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk, przypinane są do tablicy, odpowiedniej tematycznie, znajdującej się na profilu. Podobnie jak inne social media np. Facebook, jest świetnym źródłem wartościowego ruchu. Choć mówiąc o mediach społecznościowych jako narzędziach służących promowaniu firmy niewielu osobom nasuwa się na myśl Pinterest, tak jest to serwis o ogromnych możliwościach, a liczba użytkowników dynamicznie rośnie. Warto dodać, że użytkownicy serwisu to głównie kobiety.

Czy Twojej firmie potrzebna jest reklama na Pintereście? Na to pytanie trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć. Podobnie jest z innymi social mediami. Po założeniu konta należy prowadzić profil – w ten sposób można zbudować pewną społeczność, nawiązywać kontakt z użytkownikami oraz stworzyć pozytywny wizerunek firmy. Pinterest jest platformą, którą można wykorzystywać na kilka sposobów – tworząc inspiracje, opinie, konkursy.

Serwis Pinterest stwarza wiele możliwości, a reklama może okazać się niezwykle skuteczna. Należy pamiętać o jednej rzeczy, reklama nie może być nachalna. Użytkownicy social mediów najchętniej czytają angażujące treści, które są atrakcyjne wizualnie. Natomiast z całą pewnością nie chcą czuć się jak cel marketingowca, często unikają czytania reklam. Dlatego tak ważne jest, aby prowadząc konto w serwisie Pinterest, działać w taki sposób, by reklama wywoływała wrażenie naturalnego postu. W przypadku ciągłego zachęcania do zakupu, bez umieszczania ciekawych treści, użytkownicy przestaną odwiedzać profil.

Zbudowanie konta biznesowego na Pinterest, a także zainteresowanie profilem użytkowników jest nie lada wyzwaniem. W Online Group Kraków zajmujemy się realizacją kompleksowych działań marketingowych. Wykorzystujemy różne narzędzia – media społecznościowe, przeprowadzamy kampanie mailingowe, marketing szeptany, działania SEO, SEM.

pinterest-logo-w-rece

Pinterest – sekret ukryty w przekazie wizualnym

Reklama na Pintereście polega na umieszczaniu grafik, zdjęć, infografik. Jeśli przekaz jest ciekawy dla użytkownika, przepnie pin na swoją tablicę. To jednak dopiero początek działań. Materiały, które wyświetlają się na profilu firmowy Pinterest, powinny znajdować się fizycznie na stronie internetowej. W ten sposób, po kliknięciu w grafikę, użytkownik zostanie przekierowany na stronę. W przypadku braku fizycznej publikacji materiałów na stronie www, działania na Pintereście nie przyniosą wymiernych korzyści.

Pinterest to miejsce często traktowane po „macoszemu” przez wielu marketingowców, nie doceniających potencjału tkwiącego w tym serwisie. W Online Group Kraków zauważamy, jak wiele można osiągnąć, dzięki prowadzeniu profesjonalnego profilu w serwisie Pinterest. W końcu to przekaz wizualny najbardziej porusza emocje potencjalnych klientów.

Marketing na Pintereście – od czego zacząć?

Reklama na Pintereście wymaga założenia konta firmowego. To pierwszy i najważniejszy krok. Ważnych jest kilka szczegółów. Nazwa wyświetla się w adresie profilowym (URL) – dlatego należy zadbać o to, aby użytkownicy mogli ją zapamiętać. Oczywiście powinna być związana z nazwą firmy. Zakładając profil trzeba uzupełnić wszystkie wpisy dotyczące profilu. W tym przypadku ważne jest, aby były one przyjazne i ciekawe dla użytkowników, którzy będą odwiedzać profil. Zostało już tylko przygotowanie pierwszej tablicy, na której później będą umieszczane piny.

Założenie konta firmowego na serwisie Pinterest to przynajmniej kilka korzyści. Przede wszystkim użytkownik uzyskuje dostęp do narzędzi analitycznych oraz menadżera reklam. Pierwsze kroki w drodze do reklamy na Pintereście nie są skomplikowane, choć zwrócić należy uwagę na kilka szczegółów, zarówno technicznych, jak i związanych z treścią, aby już na etapie tworzenia konta stworzyć miejsce przyjazne dla użytkowników. To niejako stworzenie podstawy pod dalsze działania. Skuteczna reklama w serwisie Pinterest jest możliwa, trzeba jednak znać i rozumieć specyfikę tej strony.

kobieta-tablet-pinterest

Strategia marketingowa

Marketing w serwisie Pinterest wymaga zaangażowania, a także działań o charakterze długofalowym. Podkreślić należy, że podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, nie jest to klasyczna reklama, w której wprost zachęca się konsumenta do dokonania zakupów jak np. w Google Ads, a forma budowania relacji z potencjalnymi klientami, aby najpierw zbudować świadomość marki, co później przełoży się bezpośrednio na wynik biznesowy firmy.

Reklama na Pintereście wymaga działania zgodnego z planem marketingowym. Najpierw trzeba określić cele, które mają być osiągnięte, a następnie wybrać formy komunikacji z odbiorcami. W tym momencie najbardziej widoczny jest specyficzny charakter serwisu Pinterest. Przede wszystkim należy zauważyć, że na konwersację z klientami trzeba będzie nieco poczekać. Najpierw konieczne jest zbudowanie zaufania, zarówno wobec marki, jak i dostarczanych treści. Dopiero później można rozpocząć z odbiorcami komunikację stricte sprzedażową.

Nieprawidłowo prowadzony profil w serwisie Pinterest przyniesie odwrócony skutek – reklama nie będzie skuteczna, a odbiorcy po prostu odwrócą się od marki. Dlatego tak ważne jest wdrażanie działań marketingowych, ale zgodnych ze specyfiką portalu – co jeszcze raz podkreślamy. Planując strategię marketingową firmy nie wolno odwracać się od Pinterestu przynajmniej z kilku względów. Statystyki pokazują, że ponad 80% użytkowników dokonało zakupu produktu, który był znaleziony w serwisie Pinterest, a ponad 90% użytkowników szuka inspiracji na portalu, przed dokonaniem zakupu. Prawda, że to ogromny potencjał i możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów?

Pinterest to miejsce, gdzie długofalowe działania mogą przynieść naprawdę wymierne korzyści. Niezbędne jest jednak działanie zgodne z góry założonym harmonogramem, w sposób regularny.

Pinterest – jak prowadzić profil, aby przyniósł korzyści?

Optymalizacja słów kluczowych w obrębie Pinterest jest bardzo wskazana. Dzięki takim działaniom zwiększana jest szansa na znalezienie strony firmowej przez użytkowników. Co więcej, odpowiednio dobrane frazy kluczowe wpływają na automatyczne podpowiedzi, które są sugerowane użytkownikom przez algorytmy Pinterest. Reklama na Pintereście, a właściwie SEO Pinterest umożliwia wygenerowanie ruchu nie tylko z portalu społecznościowego, ale również z Google.

Dobierając frazy kluczowe trzeba przede wszystkim określić grupę docelową. Dzięki poznaniu odbiorców możliwe jest określenie ich preferencji. Przeszukanie tematów w serwisie Pinterest pozwoli zarówno poznać panujące trendy, jak i działania podejmowane przez konkurencję. Dobrą sugestią jest zapoznanie się z automatycznymi podpowiedziami, ponieważ bazują one na najczęstszych wyszukiwaniach, co z kolei stanowi podpowiedź co do bazy słów kluczowych.

Reklama na Pintreście polega przede wszystkim na przekazie wizualnym. Dlatego tak ważne jest zadbanie o treści oraz zdjęcia, które znajdują się na tablicach. Trzeba zwrócić uwagę na jeden fakt – użytkownicy trafiający na profil najpierw zapoznają się z treściami zawartymi na tablicy. Wywołane pierwsze wrażenie trudno jest zmienić, a jeśli profil już na samym początku nie zaciekawi odbiorcy, nie będzie on zainteresowany dokładnym zapoznaniem się z treściami. Tak więc reklama na Pintereście to przede wszystkim dbanie o treści, które znajdują się na tablicach. Wiele ciekawych inspiracji co do tego, jak prowadzić tablicę można znaleźć w Internecie. Wystarczy nieco poszukać. Jednak samo zadbanie o atrakcyjność tablicy to jeszcze nie wszystko. Przygotowując content na tablice trzeba posługiwać się słowami kluczowymi, wcześniej odpowiednio dobranymi.

Pinterest to nie tylko aspekty wizualne. Silnym przekazem są również opisy dodawane do zdjęć. Muszą być atrakcyjne z punktu widzenia odbiorcy, co oznacza że ich treść powinna zaciekawić, zachęcić do zapoznania się z produktem i uzyskania o nim większej ilości informacji. W przypadku opisów na Pintereście nie należy używać hashtagów, ponieważ wyłącznie utrudnią czytanie opisu, co znacznie odróżnia Pinterest od Instagramu, gdzie zasady publikacji są zupełnie inne. Na marginesie warto dodać, że opisy powinny być nasycone słowami kluczowymi.

pinterest

Publikacja treści na Pintereście

Gdy reklama nie jest reklamą – prowadząc media społecznościowe należy zadbać o to, aby reklama była subtelna, ponieważ profile prowadzi się głównie w celu zbudowania wizerunku firmy, a także nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i stworzenie grona zaangażowanych wokół marki użytkowników.

Publikując treści w Pintereście należy zadbać o kilka szczegółów:

  • piny powinny angażować odbiorców, nie może to być reklama produktów bądź usług wprost;
  • treści muszą być wartościowe dla odbiorców, aby chętnie się z nimi zapoznawali;
  • warto dodawać opisy do grafik ponieważ w ten sposób można zaangażować odbiorców;
  • najchętniej przeglądane się wielobarwne grafiki;
  • codziennie należy publikować około 5 postów.

Marketing i Pinterest – czy warto prowadzić profil? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Online Group Kraków prowadząc działania marketingowe korzystamy z różnych narzędzi oraz kanałów promocji, jednak za każdym razem są one dobierane indywidualnie, zgodnie ze strategią marketingową. Pinterest to portal społecznościowy, który cieszy się coraz większą popularnością i warto wykorzystać jego potencjał, w celu promowania marki.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION