Social media to obecnie nieodłącznym element działań marketingowych. Choć wielu osobom kojarzą się wyłącznie z Facebookiem, Instagramem czy Twitterem, tak w rzeczywistości wyróżnić można pewne portale jak np. LinkedIn czy Pinterest, które są idealnym miejscem na promowanie firmy. Warto wykorzystać potencjał tych serwisów, aby dotrzeć z ofertą do grupy docelowej i zbudować pozytywny wizerunek firmy. Działania marketingowe należy prowadzić regularnie i za pośrednictwem różnych kanałów promocyjnych.

Portale społecznościowe stale się zmieniają. Jednym z takich serwisów jest LinkedIn. Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, zastanów się nad wykorzystaniem tego kanału promocji. Bardzo często zdarza się, że właściciele firm prowadzą działania wyłącznie w najpopularniejszych portalach social media – Facebooku oraz Instagramie, pozostawiając inne media społecznościowe na uboczu. Podobnie jest z LinkedIn.

Social media skupiają wokół siebie miliony użytkowników, którzy są codziennie zaangażowani w aktywność na portalach. Ten potencjał warto wykorzystać w celu promowania marki. Ważne jest jednak dobranie najlepszych narzędzi. W jednej branży najbardziej sprawdzi się Instagram, a w drugiej Pinterest lub LinkedIn. Nie ma tutaj żadnej reguły. Za każdym razem konieczne jest wykonanie analizy obejmujące np. określenie grupy docelowej czy działań marketingowych, które prowadzi konkurencja. Reklama na LinkedIn jest szansą dotarcia do szerokiego grona klientów. Zakładając konto firmowe można osiągnąć wymierne korzyści.

LinkedIn jest siecią społecznościową stworzoną z myślą o profesjonalistach. Obecnie zaobserwować można dynamiczny i wyraźny wzrost zarejestrowanej liczby użytkowników, co tylko podkreśla znaczenie tego portalu. Social media jako miejsca działań marketingowych diametralnie się między sobą różnią. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na ich charakter np. Facebook jest portalem lifestylowym. LinkedIn to zupełnie inna społeczność – skupia grono profesjonalistów, którzy nie działają na portalu dla rozrywki, a inwestują w niego swój czas.

W Online Group Kraków zajmujemy się działaniami marketingowymi – od przygotowania planu działań, po ich realizację. LinkedIn to portal social media, który możemy wykorzystać przygotowując dla Ciebie strategię marketingową.

linkedin-lupa

Zadbaj o wizerunek Twojej firmy w LinkedIn

Reklama na LinkedIn w głównej mierze polega na kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. W tym celu należy zadbać o kilka szczegółów:

  • stwórz autentyczny profil, dotrzyj do grupy odbiorców, którzy zainteresują się przekazywanymi przez Ciebie treściami. Najważniejsze jest skupienie się na przygotowaniu wartościowych dla użytkownika materiałów, dzięki czemu użytkownicy będą chętnie się z nimi zapoznawali,
  • zrezygnuj z reklamy wprost, wyróżnij swój profil w zupełnie inny sposób. Stwórz interesujący nagłówek, który skłoni czytelnika do odwiedzenia Twojego profilu. W przypadku LinkedIn nie sprawdzą się klasyczne reklamy i ciągłe zachęcanie do zakupu produktów,
  • puste frazesy nie są drogą do skutecznej reklamy. Unikaj sformułowań, z których korzysta wiele firm np. posiadamy wieloletnie doświadczenie, specjalizujemy się w kreatywnym działaniu. Takie sformułowania można spotkać na setkach profili, a przecież chcesz, aby Twoja marka wyróżniła się na tle konkurencji,
  • Twoja marka to przede wszystkim to, czym się zajmujesz. LinkedIn jest miejscem, w którym możesz pochwalić się o zrealizowaniu dużego projektu, udziale w międzynarodowej konferencji. Aby Twoje reklamy były skuteczne musisz wyróżnić się na tle innych, być widocznym oraz obecnym w sieci,
  • stworzenie sieci kontaktów na LinkedIn jest kluczem do sukcesu – warto zaprosić najważniejszych klientów, z którymi miałeś okazję współpracować. Fakt, że zaufali Ci tacy klienci to forma reklamy, która jest najskuteczniejsza ze wszystkich reklam. Świadczy o Twoim profesjonalizmie,
  • specjalistyczne grupy dyskusyjne – to jedna z funkcji LinkedIn i miejsce, w którym po prostu musisz być! Udział w dyskusjach jest fantastyczną formą reklamy i możliwością dotarcia do grona specjalistów z Twojej branży,
  • konsekwentnie wyrażaj opinie na dany temat, w przeciwnym razie rozbieżności mogą bardzo szybko być wychwycone przez użytkowników.

Marka w LinkedIn, zobacz  dlaczego warto być w serwisie społecznościowym:

  • zyskasz miejsce na content marketing, czyli marketing treści, dzięki któremu dotrzesz do świadomych użytkowników Internetu,
  • w zasadzie nieograniczone targetowanie,
  • ograniczona liczba reklam, cecha ta przekłada się na wzrost efektywności,
  • określone grupy odbiorców – użytkownikami LinkedIn są wykształcone osoby, które posiadają potencjał nabywczy,
  • zarówno serwis LinkedIn, jak i prezentowane na nim treści budzą duże zaufanie wśród użytkowników.

Strategie na LinkedIn

Przeprowadzenie kampanii na LinkedIn wymaga przygotowania strategii. Podkreślamy jeszcze raz, że social media, w tym LinkedIn nie są miejscem na ciągłe przekonywanie do zakupu, czyli klasycznej reklamy, ponieważ internauci bardzo szybko się odwrócą. Social media to miejsce, w którym można zbudować wokół marki zaangażowaną społeczność.

Przygotowując strategię na LinkedIn należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach – po pierwsze należy określić cele biznesowe, a także grupy docelowe, do których skierowana jest oferta. Należy dokładnie przygotować treści, które będą publikowane, a także harmonogram publikacji.

Serwisy social media to świetne miejsce na Twoją kreatywność. Wystarczy posiadać pomysł, a następnie odpowiednio go zaprezentować, z uwzględnieniem charakteru danego serwisu social media. Reklama na LinkedIn również musi być oparta na ciekawym pomyśle, a do tego zrealizowana w odpowiedniej formie. Można wybrać filmy, prezentacje, infografiki.

linkedin-na-telefonie

Zasady prowadzenia konta firmowego w LinkedIn

Company Page w LinkedIn jest wizytówką firmy, dlatego należy ze szczególną uwagą przygotowywać materiały, które będą na niej prezentowane. Warto zadbać nie tylko o formę, ale przede wszystkim o samą treść. Wszystkie dane na stronie muszą być uzupełnione, w przeciwnym razie będzie to nieestetycznie wyglądać. Utworzenie wizytówki LinkedIn to pierwszy krok do reklamy firmy, czyli zbudowania świadomości o marce u konsumentów. Następnie należy zadbać o urozmaicanie treści, a przy publikacji nowych postów nie wolno jest zapominać o regularności. Należy także odwoływać się do treści innych użytkowników serwisu LinkedIn.

Wchodzenie w dialogi oraz dyskusje z użytkownikami to szansa na zwiększenie zasięgu podejmowanych działań. Przyciągnięcie obserwatorów marki odgrywa najważniejsze znaczenie dla kampanii marketingowej. Dotrzeć do fanów można poprzez przeniesienie ruchu z kanałów komunikacji. Wyróżnić należy także płatne formy reklam na LinkedIn. Aby znaleźć potencjalnych odbiorców warto zastanowić się nad wyborem:

  • reklam w formie sponsorowanych aktualizacji,
  • reklam FollowAd.

Budżet ma duży wpływ na podejmowane działania. Zarówno reklamy FollowAd, jak i sponsorowane aktualizacje sprawdzą się, gdy chcesz dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, a przecież właśnie taki jest cel prowadzonej kampanii. Każde kliknięcie i otworzenie profilu marki to szansa na zainteresowanie potencjalnego klienta. Działania marketingowe na LinkedIn mogą być o wiele skuteczniejsze od kampanii prowadzonych w innych serwisach social media. Umożliwia to wiele funkcji LinkedIn, dzięki którym realizacja kampanii może okazać się niezwykle skuteczna.

Social media sprzymierzeńcem w walce o pozycję na rynku

Firmy z wielką pieczołowitością dbają o swój wizerunek w social mediach. Nie ważne, czy jest to lifestylowy Facebook, czy skupiający profesjonalistów LinkedIn. Korzyści, jakie można osiągnąć dzięki prowadzeniu kont w portalach społecznościowych są ogromne. Social media są o tyle ciekawym kanałem promocji, że warto jest łączyć prowadzenie profili w różnych portalach, w celu dotarcia do jeszcze szerszego grona klientów. Z pewnością to idealny sposób reklamy. Nie należy jednak skupiać się na działaniu we wszystkich social mediach. W praktyce byłoby to niemożliwe. Trzeba zaangażować się w działania na tych portalach, za pośrednictwem których możesz komunikować się z odbiorcami należącymi do Twojej grupy docelowej. Najbardziej wyróżnia się Facebook, ponieważ struktura użytkowników jest najbardziej zróżnicowana i w zasadzie firmy z każdej branży powinny zadbać o posiadanie profesjonalnego fanpage.

Prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych wymaga spójnych działań. Oznacza to, że w przypadku kampanii na poszczególnych portalach zawsze należy dążyć do tego samego celu, prezentując ten sam wizerunek firmy. Rozbieżność reklam nie jest pożądanym zjawiskiem. Nie na tym polega budowanie wizerunku marki w sieci. Media społecznościowe charakteryzują się możliwością realizacji kampanii z wykorzystaniem płatnych form reklam. Natomiast strategia prowadzenia danego profilu zależy od wyników analizy, przeprowadzanej w celu dokładnego określenia działań marketingowych, które powinny być wdrożone.

Czy możliwe jest przeprowadzenie skutecznych kampanii bez wykorzystania płatnych reklam? Odpowiedź brzmi jak najbardziej twierdząco. Jednak tak jak już wspominaliśmy, kampanie marketingowe są prowadzone według harmonogramu, nie realizujemy działań spontanicznie. Marketing internetowy to nie tylko działania w mediach społecznościowych, ale również za pośrednictwem innych kanałów promocji. Dla przykładu warto podać, że lepszą pozycję w wynikach naturalnych Google można osiągnąć, dzięki pozycjonowaniu, a płatne reklamy Google Ads przyniosą niemal natychmiastowe efekty.

linkedin-siec

Osiągnij sukces, dzięki marketingowi internetowemu

Dzięki marketingowi internetowemu:

  • wypromujesz swoją firmę, zbudujesz pozytywny wizerunek oraz stabilny fundament, pod dalszy rozwój firmy,
  • dotrzesz do szerokiego grona klientów,
  • stworzysz trwałe relacje z obecnymi klientami, na stabilnej podstawie,
  • zwiększysz sprzedaż i poprawisz wynik biznesowy, a większe zyski to szansa na udoskonalanie prowadzonej działalności.

 

W Online Group Kraków przeprowadzimy dla Ciebie działania marketingowe szyte na miarę potrzeb, dzięki którym osiągniesz wskazane powyżej cele. Nie zwlekaj z podjęciem działań – nie ważne, czy posiadasz firmę od wczoraj, czy od kilku lat.

Obecnie wiele osób szuka rekomendacji dotyczących produktów i usług głównie w Internecie. Jeśli Twoja oferta nie jest widoczna, potencjalni klienci nie trafią do Twojej firmy. Każdy taki klient to poważna strata. Tym bardziej, że Twoja konkurencja na pewno już wie, jak ogromny potencjał ukryty jest w Internecie i śmiało wykorzystuje te możliwości. Stojąc w cieniu nie tylko możesz nie zdobyć nowych klientów, ale również stracić już obecnych, których konkurencyjne podmioty będą zachęcały  atrakcyjnymi promocjami, dostępnością oraz otwartością.

Specjalizujemy się w:

Na rynku działamy już od ponad 10 lat, mamy za sobą wiele zrealizowanych kampanii marketingowych i wielu zadowolonych klientów.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION