Lokalne kampanie Google Ads – czyli jak zwiększyć sprzedaż offline
Google Ads ma ogromne znaczenie dla zwiększenia sprzedaży online i generowania większego ruchu na stronie klienta. Co ważne – tego rodzaju reklama może być również wykorzystana do zwiększenia sprzedaży i ruchu offline, wystarczy zdecydować się na lokalne kampanie Adwords.
Jak zwiększyć sprzedaż offline?
Coraz więcej osób poszukuje produktów i usług z dopiskiem „w pobliżu” bądź z nazwą miasta. Według statystyk wyszukiwarki Google – takie hasła osiągnęły rekordowy poziom w ciągu ostatnich lat. Należy zauważyć, że osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie bardzo często korzystają z lokalnej strategii, warto wykorzystają ją raz z płatną kampanią Adwords, by wzmocnić firmę klienta. Co jest potrzebne do stworzenia kampanii lokalnych?
Jak uruchomić lokalną kampanię Adwords?
1) Pierwszą istotną kwestią jest połączenie oraz zweryfikowanie usługi Google Moja Firma. Należy wprowadzić odpowiednie informacje o firmie, a następnie połączyć konto Google Moja Firma z kontem Google Ads. Następnie należy zweryfikować lokalizację w Google Moje Firma za pomocą kodu, który został wysłany na pocztę elektroniczną bądź na telefon. Firmę można poddać natychmiastowej weryfikacji, jeśli już została zweryfikowana w Google Serach Console.
2) Następnie należy włączyć rozszerzenie lokalizacji bądź rozszerzenia powiązanej lokalizacji. Gdy już połączymy ze sobą konta Google Moja Firma i Google Ads, musimy włączyć rozszerzenia platformy. Chodzi o włączenie rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia powiązanej lokalizacji na poziomie kampanii albo grupy reklam. Rozszerzenie powiązanej lokalizacji to opcja dla firm, które sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sieci handlowych. To rozszerzenie pomoże znaleźć klientom pobliskie sklepy z naszym towarem.
Tworzenie lokalnej kampanii Adwords
Kolejnym krokiem jest utworzenie lokalnej kampanii Adwords. Aby to zrobić należy zalogować się na konto Google Ads, a następnie kliknąć w ikonę + i wybrać Nową kampanię. Kolejno trzeba zaznaczyć cel, w tym przypadku brzmi on „zwiększenie liczby wizyt w sklepie stacjonarnym i promocji”. Kolejnym krokiem jest wybranie lokalizacji w Google Moja Firma, w których chcemy wyświetlać reklamy. Jeśli posiadamy kilka lokalizacji, należy utworzyć nową grupę do zastosowania i wybrać te, które nas w danej chwili interesują. Następnie należy wypełnić:
- nagłówek (maksymalnie 30 znaków),
- opis (maksymalnie 60 znaków),
- wezwanie do działania (maksymalnie 11 znaków),
- końcowy adres URL (podajemy adres, do którego mają być kierowani użytkownicy),
- obraz (co najmniej 1 w rozmiarze minimalnym 600×314),
- logo (minimalny rozmiar 116×116),
- film (minimalnie 10 sekund z adresu URL YouTube).
W przypadku kilku kreacji do przetestowania, można je podzielić według grupy reklam. Następnie należy wybrać język, ustalić stawki i średni dzienny budżet. Technologia Google będzie używać kierowania na określony promień i w ten sposób ustali, komu wyświetlać reklamy.
Lokalny plik produktowy
Należy pamiętać, że trzeba ustalić minimalnie pięć produktów na lokalizację. Aby to zrobić należy przejść do sekcji firmowe bazy danych na koncie Google Ads, a następnie utworzyć plik danych i sformatować dane zgodnie z szablonem CSV. Należy podać następnie kilka informacji – opis produktu, zdjęcie, ceny, kody sklepowe itd. Następnie można dodać plik danych klikając na Ustawienia kampanii lokalnej i Ustawienia dodatkowe.
Konwersja
W zależności od tego, na jaki zdecydujemy się cel lokalnej kampanii Adwords możemy zdecydować się na optymalizację pod kątem kliknięć połączeń, kliknięć wskazówek dojazdu oraz konwersji, które polegają na wizycie w stacjonarnym sklepie.
Reklamy z lokalnej kampanii Adwords
Kiedy zakończymy konfigurację kampanii, reklamy wyświetlą się w różnych usługach Google. Reklama będzie pojawiać się osobom, które odwiedzają daną okolicę lub które poszukują w Mapach Google firm z danej branży. Lokalne reklamy mogą się pojawić w pakiecie map sieci wyszukiwania Google, kiedy zainteresowani użytkownicy będą wpisywać hasła związana z firmą oraz jej lokalizacją. Ponadto reklamy będą również pojawiać się pod filmami w serwisie YouTube oraz w sieci reklamowej Google.