Reklamy na Twitterze? Zastanawiasz się, czy warto prowadzić konto na portalu społecznościowym? Twitter to skuteczne narzędzie promocji, wykorzystywane przez wielu marketingowców.

Twitter powstał w 2006 roku. Jest specyficznym portalem social media. Użytkownik przekazując informację ma do wykorzystania wyłącznie 140 znaków. Często Twitter określany jest jako mikroblog, przyjmuje charakter dziennika internetowego. Portal ten ma swoje wady oraz zalety, jednak reklama na Twitterze często jest niedoceniana przez marketingowców oraz specjalistów od komunikacji społecznej. Warto zauważyć, że Twitter jest prawdopodobnie najszybszym doręczycielem wiadomości o wydarzeniach na świecie. Nie jest to jednak miejsce dla klasycznej formy reklamy – posty zawierające ciągłe wezwania do zakupu po prostu nie będą ciekawe dla obserwujących, dlatego reklamy Twitter to zupełnie inne działania, niż może się to pierwotnie wydawać.

Twitter jak każdy portal społecznościowym, ma ogromną siłę przekazu. Tweety są niezwykle ciekawą formą, ponieważ do krótkich tekstów można dołączać linki oraz zdjęcia. Porównując Twitter do Facebooka łatwo zauważyć przewagę drugiego ze wskazanych portali. Konto na Facebooku statystycznie posiada co czwarty mieszkaniec Ziemi, z Twitterem jest zupełnie inaczej. Nie oznacza to jednak, że nie warto zagłębiać się w tematykę tego narzędzia, ponieważ największą zaletą serwisu Twitter jest jego szybkość. Właśnie w tym może kryć się klucz do sukcesu w Twojej branży – czyli w szybkości przekazu.

W Online Group Kraków wykorzystujemy różne kanały promocji, aby dotrzeć z ofertą firmy do grupy docelowej. Nie określamy z góry planu działania, ponieważ narzędzia sprawdzające się w jednej branży mogą okazać się zupełnie nieskuteczne w innej. Marketing internetowy stwarza możliwość dotarcia do naprawdę wielu osób – wystarczy kilka kroków. Reklama na Twitterze to jeden ze sposobów na szybką komunikację z klientami.

twitter-klawiatura

Kreatywność zamknięta w 140 znakach

Twitter to jeden z najbardziej absorbujących portali społecznościowych. Przede wszystkim dlatego, że użytkownik powinien aktywnie udzielać się na portalu – tweetować, na bieżąco odpowiadając na komentarze. Reklama na Twitterze w głównej mierze polega na budowaniu komunikacji z odbiorcami. Nie jest to więc klasyczny sposób na informowanie o zaletach produktu czy usług, zawierający zawezwanie do zakupu. Ten model działania zupełnie nie sprawdzi się na Twitterze, gdzie informacja zamknięta w 140 znaków, czyli wiadomości o wielkości SMS.

Jak przekazać informację w 140 znakach? Nie jest to zadanie proste. Tu właśnie kryje się cały potencjał. Należy w taki sposób układać komunikaty, aby były one ciekawe z punktu widzenia czytelnika. Zamknąć przekaz w tak krótkiej formie wymaga wprawy, jednak osiągnięcie perfekcji w tym zakresie to szansa na prowadzenie rozpoznawalnego konta. Na Twitterze nie jest łatwo zbudować relacje z użytkownikami. Potrzeba czasu oraz aktywnego działania. Należy retweetować – obserwować odbiorców, komentować, odpowiadać. Treści należy hashtagować, podobnie jak na Instagramie. Za pomocą symbolu # w serwisie Twitter oznaczane są trendy. Zahaczanie o nich to szansa na zdobycie followersów, dotarcie do szerszej grupy użytkowników.

Twitter pozwala na wgląd w życie znanych marek oraz osób, dzięki czemu można zaobserwować, w jaki sposób prowadzą profil. Reklama na Twitterze nie jest jednak tak prosta, jak mogłaby się wydawać. Nie jednej osobie zdarzyła się już wpadka, błąd we wpisie. Internauci bardzo szybko wyłapują takie pomyłki. Dlatego warto jest szczególnie uważać. Nieustanne ćwierkanie jest sposobem na zwiększenie ilości fanów. Oczywiście budując wizerunek firmy nie chodzi o zdobywanie jakichkolwiek obserwujących, ale takich, którzy mogą stać się klientami. Na profilu Twitter warto publikować więc treści interesujące dla odbiorców np. specjalistyczne teksty związane z daną branżą, filmiki.

Na Twitterze należy prowadzić działania przemyślane, czyli zaplanować przynajmniej z miesięcznym wyprzedzeniem częstotliwości publikacji oraz dobrać materiały, które będą prezentowane.

Kilka wskazówek, jak prowadzić ciekawy profil na Twitterze

  • Udostępniane wartościowych oraz zwięzłych treści. Tak jak już wspominaliśmy, treści muszą być ciekawe z punktu widzenia użytkownika, dlatego należy tworzyć angażującej posty. Co więcej, trzeba zmieścić się w 140 znakach, co jest zadaniem bardzo trudnym.
  • Obserwuj profile innych użytkowników. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na klientów, kontrahentów. W ten sposób zwiększany jest zasięg reklamy na Twitterze. Osoby, które obserwujesz dowiadują się o Twoim istnieniu, mogą robić retweety lub wzajemnie obserwować Twój profil.
  • Popularność na Twitterze buduje się poprzez retweetowanie. Co więcej osoba, której post retweetowałeś z pewnością poczuje się doceniona, zapozna się z Twoim profilem, być może zacznie go obserwować, a nawet retweetować Twoje posty. W przypadku reklamy na Twitterze wymagane jest aktywne działanie poprzez „zaczepianie”, oczywiście w swoisty sposób, innych użytkowników.
  • Dodawanie hashtagów to sposób na szybkie odnajdowanie wpisów na dany temat.
  • Należy szanować przestrzeń, która jest do wykorzystania. 140 znaków to naprawdę niewiele. Wpis musi być angażujący i ciekawy – stworzenie krótkiego wpisu o takich cechach wymaga dokładnego przeanalizowania i doboru odpowiednich słów. Na marginesie należy dodać, że w przypadku dodania linku, bez względu na jego długość, liczony jest on jako 23 znaki.
  • Reklamy na Twitterze będą skuteczne, jeśli inne osoby będą chciały retweetować Twój post. W ten sposób dotrze on do naprawdę wielu osób. Udostępnianie wartościowych treści pozwoli Ci stworzyć przekaz, który inni będą chcieli udostępniać. Im więcej retweetów, tym więcej osób je przeczyta, odwiedzi Twój profil i być może zacznie go obserwować.
  • Zostawiaj w poście 20 niewykorzystanych znaków, w ten sposób osoby retweetujące nie będą musiały skracać Twojego wpisu.
kobieta-i-itwitter

Zalety posiadania konta na Twitterze

Choć wyróżnić można naprawdę wiele kanałów reklamy firm, tak aby podjąć skuteczne działania marketingowe trzeba rozważyć korzyści, które niesie każdy z nich, a także określić, czy za pośrednictwem danego narzędzia można dotrzeć do grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą firmy.

Zalety konta na portalu Twitter:

  • budowanie relacji z klientami poprzez komunikację, co należy odróżnić od klasycznej reklamy;
  • tworzenie pozytywnego wizerunku firmy – otwartej na kontakt z klientami;
  • szybkie odpowiedzi obserwujących, w końcu główna zaleta portalu Twitter to szybkość przekazu informacji;
  • zwiększenie sprzedaży firmy, celem każdej reklamy jest doprowadzenie do zwiększenia sprzedaży, choć social media przede wszystkim wpływają na budowę pozycji firmy w Internecie;
  • jeśli pojawi się kryzys – błąd we wpisie lub przekazana zostanie informacja, która może urazić użytkowników nie wolno jest chować głowy w piasek. Trzeba jednak podjąć działania, dzięki którym można będzie załagodzić całą sytuację. W przypadku urażenia kogoś należy go przeprosić, przyznać się do błędu oraz spróbować go naprawić.

To kilka prostych kroków, dzięki którym można rozwiązać problem. Oczywiście wdawanie się w spór oraz próba na siłę pozostania przy swoim może doprowadzić jedynie do pogorszenia sytuacji oraz utraty obserwatorów.

Płatne reklamy na Twitterze – Twitter Ads polegają na promowaniu zamieszczanych wpisów, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy kluczowej. System reklamy Twitter Amplify pozwala na połączenie reklamy emitowanej w telewizji z reklamą na Twitterze w czasie rzeczywistym. W Online Group Kraków przygotujemy dla Ciebie kampanię marketingową szytą na miarę potrzeb. Doskonale rozumiemy specyfikę poszczególnych social mediów, wykorzystujemy również inne narzędzia, dzięki którym zaistniejesz w sieci, a Twoja firma stanie się rozpoznawalna. Skontaktuj się z nami.

Nasze pozostałe usługi

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

logo-brand-creator-2
logo-karcher-2
logo-karcher
logo-brand-creator
logo-profi
logo-wisla-krakow
ikona-maile
ikona-kontakt-klient
ikona-statystyki

Opinie klientów.

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION

Funkcjonalności zawarte w systemie usprawniają selekcję aplikacji, skracając czas tego procesu i przede wszystkim ułatwiają zarządzanie bazą CV…

Mariana Kowalska, Samodzielny Specjalista ds. Rozwoju Pracowników, BRAND CREATION