Sztuczna inteligencja i jej wpływ na marketing internetowy

Kiedy na rynku pojawił się chat GPT wiele osób zastanawiało się, jaki będzie miał on wpływ na pracę w różnych branżach, m.in. w marketingu internetowym. Specjaliści z jednej strony byli zafascynowani nowymi możliwościami, z drugiej obawiali się negatywnych efektów jakie może przynieść stosowanie AI. Jaki wpływ może mieć sztuczna inteligencja na marketing internetowy?

Sztuczna inteligencja – podstawowe informacje

Sztuczna inteligencja, czyli AI (ang. Artificial Intelligence) to jeden z działów informatyki i zajmuje się tworzeniem systemów oraz algorytmów, które do tej pory wykorzystywały ludzką inteligencję do realizowania bardziej skomplikowanych zadań. Do takich zadań należy m.in. uczenie się, rozumienie języka naturalnego itp. Programy AI mają działać tak samo dobrze jak ludzie albo nawet mają być w konkretnych zadaniach lepsze od człowieka. Dziś sztuczną inteligencję stosuje się w robotyce, diagnostyce medycznej, do rozpoznawania mowy, automatyzacji przemysłowej, bezpieczeństwa czy marketingu.

W jaki sposób Google wykorzystuje AI?

Wiele osób wciąż obawia się korzystania z AI, tymczasem nieświadomie już używają jej każdego dnia. Google, czyli najpopularniejsza wyszukiwarka, używa od jakiegoś czasu już sztucznej inteligencji. Asystent Google jest właśnie oparty na tej technologii. Asystent głosowy pomaga dzięki AI sprawdzać pogodę, zarządzać kalendarzem, znajdować szukane miejsca na mapie itd. Google stosuje sztuczną inteligencję także w nawigacji – dzięki niej potrafi wybrać najlepszą trasę uwzględniając przy tym ewentualne przeszkody w postaci remontów dróg czy korków. Co ciekawe, AI w niektórych krajach jest stosowana nawet do wykrywania trzęsień ziemi i informowania o tym mieszkańców znajdujących się w niebezpieczeństwie. Specjaliści przewidują, że wykorzystanie AI w Google i nie tylko będzie się tylko zwiększać.

Jaki wpływ na marketing ma sztuczna inteligencja?

Google wykorzystuje AI także po to, aby użytkownicy wyszukiwarki mogli znaleźć wszystko to, czego szukają. Jak się okazuje – sztuczna inteligencja już od jakiegoś czasu ma pewien wpływ na marketing, a przede wszystkim na pozycjonowanie stron internetowych.

  • tworzenie treści SEO na strony – sztuczna inteligencja pozwala pozyskać w łatwy sposób unikalne treści na strony internetowe. Warto jednak pamiętać, że zgodnie z zasadami Google, treści te powinni być wartościowe i oryginalne. Co ciekawe, wyszukiwarka została już wyposażone w system rozpoznawania treści tworzonych przez AI, dlatego stosowanie spamerskich treści sprawi, że strona spadnie w wynikach.

Przewiduje się, że w przyszłości AI będzie miało wpływ również na:

  • audyt SEO – sztuczna inteligencja będzie stosowana do wykonywania szybkich i dokładnych audytów. AI będzie mogło przeanalizować stronę internetową i wykryć ewentualne błędy, przez które nie może się ona znaleźć wysoko w wyszukiwarce;
  • pozyskiwanie linków – w przyszłości AI może również pozyskiwać jakościowe linki. Dziś jest to żmudna praca wymagająca dokładności, jednak specjaliści przewidują, że sztuczna inteligencja będzie mogła rozpoznawać, z których stron warto pozyskać link w zaledwie kilka sekund;
  • analizowanie danych użytkowników – AI będzie mogła również sprawdzić potrzeby i zainteresowania potencjalnych klientów. Dzięki temu słowa kluczowe staną się bardziej precyzyjne, a użytkownikom będzie łatwiej szukać informacji lub produktów, które ich interesują;
  • techniczne SEO – AI w przyszłości powinna również ułatwiać indeksowanie witryn i crawling, co pomoże systemowi przetwarzać i lepiej zrozumieć struktury danej strony, ponadto dostarczy więcej informacji na temat ich zawartości.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski