Jak zachowanie użytkowników wpływa na SEO?
Współczesne SEO polega nie tylko na optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych czy technicznych aspektów strony internetowej. Chociaż klasyczne podejście wciąż jest popularne i…
Nawigacja na stronie internetowej jest niezwykle istotna – to właśnie dzięki niej użytkownik, ale i roboty indeksujące mogą poruszać się w obrębie serwisu. Funkcję nawigacyjną pełni przede wszystkim menu strony. Wyjaśniamy, jak stworzyć funkcjonalne menu nawigacyjne i co wpływa na jego działanie?
Użyteczne menu to takie, które spełnia funkcję nawigacyjną, czyli umożliwia użytkownikowi szybko zrozumieć strukturę strony i poruszać się po niej w taki sposób, by wiedzieć, jak trafić do konkretnego celu.
Menu powinno znajdować się w widocznym miejscu. Zwykle umieszcza się go w tak zwanej sekcji above the fold – czyli w obszarze, który jest jako pierwszy widoczny po załadowaniu się strony. Jest to górna część witryny. Użytkownicy są przyzwyczajeni do takich rozwiązań – to właśnie dzięki nim mogą intuicyjnie poruszać się na stronie, nawet jeśli wchodzą na nią pierwszy raz. Co ważne, menu powinno spełniać kryteria użyteczności UX oraz wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie stron www – tym sposobem przyniesie korzyści w wynikach wyszukiwania.
Menu na stronie internetowej może być różne. Najczęściej stosuje się:
Struktura menu powinna być dobrze przemyślana i przygotowana dla konkretnego odbiorcy. Z tego powodu twórca menu powinien wiedzieć, kto kupuje jego produkty lub kto korzysta z jego usług, czego potrzebuje, czego szuka i czy łatwo tej osobie poruszać się po serwisie. Dzięki temu dane menu będzie przejrzyste i bardziej czytelne dla konkretnej grupy docelowej.
W każdym menu powinny się znaleźć:
Tworząc menu dla swojej strony powinno się pamiętać o:
Menu to niezwykle ważny element każdej strony internetowej. Z tego powodu powinno się je tworzyć bardzo dokładnie i z myślą o grupie docelowej witryny. Co ważne, nawigacja w serwisach jest czynnikiem rankingowym, który pozwala osiągnąć lepsze wyniki pozycjonowania oraz konwersji.
Współczesne SEO polega nie tylko na optymalizacji treści pod kątem słów kluczowych czy technicznych aspektów strony internetowej. Chociaż klasyczne podejście wciąż jest popularne i…
Mamy dziś do czynienia z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji – z tego powodu liczne narzędzia, takie jak ChatGPT, stają się coraz popularniejsze. Użytkownicy korzystają…
Pozycjonowanie stron internetowych to proces mający na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Jest to jedna z najważniejszych…