Reklama w social mediach – 5 najważniejszych zasad
Social media posiadają ogromny potencjał reklamowy. Za ich pośrednictwem możliwe jest zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki, dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, a także zrealizowanie zamierzonego celu np. sprzedaży bez konieczności odsyłania do strony internetowej. Wiele firm już od dawna wykorzystuje media społecznościowe w celu wykreowania wizerunku w sieci. Skuteczna kampania pozwala na zaistnienie w świadomości klientów oraz zainteresowanie ich swoją ofertą. Co wyróżnia social media pośród innych internetowych kanałów promocji firmy? Jak zdobyć klientów w mediach społecznościowych?
Największe zalety reklamy w social mediach
Reklama na Instagramie, Facebooku, YouTube, Pintereście – co je łączy? To przede wszystkim możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, bezpośredniego kontaktu z klientami oraz dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Reklamodawcy mogą wybierać pomiędzy różnorodnymi formatami reklam.
Media społecznościowe dzielą się m.in. na platformy społecznościowe, wymiany zdjęć, wideo, komunikatory.
Zalety kampanii w social mediach to:
- duży zasięg: coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Oznacza to, że za pośrednictwem tego kanału promocji możesz dotrzeć do naprawdę olbrzymiej liczby potencjalnych klientów;
- niskie koszty: reklama w social mediach w porównaniu z innymi formami promocji firmy w Internecie jest tańsza. Co ważne, koszty są elastyczne, możliwe jest kontrolowanie wydatków;
- budowa wizerunku firmy: za pośrednictwem social mediów możesz zaprezentować swoją ofertę oraz promocje;
- zaangażowanie użytkowników: jedną z największych zalet reklamy w social mediach jest możliwość budowania relacji z klientami, bezpośredni kontakt.
4 sposoby na zdobycie klientów w social mediach
- Śledź użytkowników, kieruj do nich działania reklamowe. Przypominaj użytkownikom o swojej ofercie. Wykorzystaj potencjał remarketingu. Z pewnością zauważyłeś, że niektórzy klienci odwiedzający Twoją stronę nie decydują się na zakup ani żadne inne działania. Możesz przypominać im o swojej ofercie, produkcie, którym byli zainteresowani.
- Rozmawiaj z klientami, tworząc zaangażowaną społeczność wokół marki. Social media są doskonałym kanałem komunikacji z klientami. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie dystansu pomiędzy firmą oraz klientem, wzbudzenie zaufania. Klienci mogą kontaktować się za pośrednictwem prywatnych wiadomości, a także poprzez dodawanie komentarzy pod postami. Chcesz zbliżyć się do klientów? Nie ignoruj otrzymywanych wiadomości! Uczestnicz w dyskusjach pod postami.
- Analizuj zachowania użytkowników. W Internecie dostępne są narzędzia pozwalające na analizę zachowań użytkowników. Wykorzystanie zebranych informacji pozwala na stworzenie skuteczniejszej reklamy.
- Stwórz ciekawą reklamę, wyróżnij się na tle konkurencji, zainteresuj użytkowników. Social media to wiele formatów reklamowych. Skuteczna reklama przyciąga uwagę, pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Możliwości są ogromne, wystarczy wykorzystać swoją kreatywność.