Jak wypromować sklep internetowy? 

Jak wypromować sklep internetowy, by zwiększyć w nim ruch i sprzedaż? Przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów oraz narzędzi, by osiągnąć te cele.

Jak wypromować sklep internetowy, który dopiero powstał? 

Content is king

Dobra, wartościowa treść to doskonała podstawa i baza, by wokół niej planować kolejne działania. Przed podjęciem decyzji np. o płatnej promocji Google Ads (niegdyś Google AdWords), warto dopracować stronę sklepu internetowego w każdym, nawet najmniejszym detalu. Co istotne Centrum Zasad Google Ads bardzo precyzyjnie określa, jak powinna wyglądać strona www. Cytując za ich instrukcją: chcemy, by konsumenci byli zadowoleni po kliknięciu reklamy, więc jej strona docelowa musi działać, powinna być przydatna, prosta w nawigacji oraz wartościowa. Błędem jest np. niewystarczająca ilość oryginalnej treści czy treść strony docelowej skopiowana z innego źródła. Centrum Zasad Google Ads nie zezwala również na to, by jakość strony docelowej, na którą chcemy skierować płatną promocję, była złej jakości, a znajdujące się na niej treści niepotrzebnie skomplikowane lub denerwujące. 

User Experience

Wiele osób, które zastanawiają się, jak wypromować sklep internetowy, zapominają o UX. Rozwinięciem tego skrótu jest user experience, którym jest – podając za słownikową definicją – całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. Jak zastosować zasady UX, podczas promocji e-sklepu? Najprościej rzecz ujmując sklep internetowy powinien był funkcjonalny i czytelny – również (a raczej przede wszystkim) także jego wersja mobilna. Ważne, by klient musiał wykonać jak najmniej czynności i kroków, by sfinalizować transakcję. Myśląc po pierwsze o wersji mobilnej strony, warto starannie zaprojektować nawigację i rozmieszczenie w niej wszystkich elementów. Przyda się także planowanie przyszłościowe – może kiedyś e-sklep rozwinie swój asortyment, dlatego nawigacja powinna być łatwa do rozbudowy. 

Obecność w mediach społecznościowych

Prowadzenie oficjalnego profilu sklepu internetowego na Facebooku to obecnie taki standard, że e-sklepy, które nie mają tam konta wyróżniają się – niestety na minus. Atutów obecności w mediach społecznościowych – poza możliwością komunikowania się ze swoimi klientami oraz stworzeniem spójnej wizerunkowo komunikacji – jest także cała masa możliwości płatnych kampanii na Facebooku czy Instagramie. Większość e-sklepów korzysta np. z remarketingu. Do użytkowników, którzy odwiedzili nasz e-sklep, można kierować przekaz reklamowy. Kampanie remarketingowe mogą zwiększyć sprzedaż o kilka do nawet kilkunastu procent, warto zatem zapoznać się z możliwościami tego rodzaju kampanii. 

Jak wypromować sklep internetowy, który istnieje już od jakiegoś czasu?

Blog

Starannie zaplanowana i stworzona w oparciu o zasady SEO oraz UX treść – przyjazna zarówno dla potencjalnego klienta, jak i robotów wyszukiwarki Google – to doskonały punkt wyjścia do dalszego rozwijania w e-sklepie contentu. Kolejnym krokiem, po dopracowaniu w najmniejszym detalu treści podstron z ofertą, jest utworzenie i rozwijanie bloga. Blog wspiera inne działania SEO, poprawia widoczność e-sklepu na większą liczbę innych fraz niż frazy produktowe czy usługowe. Ponadto zdaniem ekspertów blog spełnia także rolę narzędzia z górnej części lejka sprzedażowego. Górą lejka jest zwrócenie uwagi na produkt lub usługę – użytkownik, który szuka odpowiedzi na pytanie “jaką mąkę wybrać do gofrów”, trafi na wpis na blogu, który rozwieje jego wątpliwości i odpowie na to zapytanie. 

Google Ads

Wspomniane już powyżej płatne kampanie od Google to doskonały pomysł, jak wypromować sklep internetowy oraz zwiększyć w nim sprzedaż. Jeśli strona została zaprojektowana zgodnie z wytycznymi od Google, a jej treść jest wartościowa i dobrej jakości, może być miejscem docelowym, do którego trafia użytkownik po kliknięciu w płatną reklamę. E-sklep i wszystkie jego strony docelowe powinny działać poprawnie i być prawidłowo skonfigurowane, a także umożliwiać ich zaindeksowanie przez Google Ads, o czym warto pamiętać, planując kampanię Google Ads.

Jak wypromować sklep internetowy? Podsumowanie

Już na etapie projektowania i tworzenia treści do sklepu internetowego, warto zastanowić się nad tym, co powinno się w nim znaleźć. Sposobów, jak wypromować sklep internetowy, jest wiele – niektóre płatne, a inne – posiadając np. własny dział marketingu i zasoby ludzkie – można zrealizować bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, pomoże nasza agencja. Zajmujemy się zarówno metodami, które poprawiają wyniki e-sklepów w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i działaniami płatnymi, takimi jak Google Ads czy remarketing

 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski