Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?
Black Friday to wielkie święto sprzedaży. W tym roku przypada 26 listopada. Tradycja ta stosunkowo niedawno przywędrowało do Polski z USA, ale cieszy się dziś ogromną popularnością wśród konsumentów i umownie przyjmuje się, iż rozpoczyna sezon świąteczny. To właśnie tego dnia sprzedawcy oferują atrakcyjne zniżki i odnotowują ogromny wzrost sprzedaży. Czarny Piątek dotyczy zarówno handlu stacjonarnego, jak i sprzedaży w Internecie. Podpowiadamy jak odpowiednio przygotować sklep internetowy na Black Friday.
Black Friday w Polsce
Według statystyk Czarny Piątek jest już w Polsce swoistą tradycją zakupową, którą każdego roku wyczekuje ogromna liczba osób. Wiele sklepów rozszerza to święto czasami na tydzień i tym samym zmienia Black Friday w Black Week. W ostatnich latach nawet 50% mieszkańców Polski skorzystało z atrakcyjnych promocji. Ze względu na sytuację epidemiologiczną w zeszłym roku wiele osób zdecydowało się na zakupy przez internet. Przed takim wydarzeniem warto odpowiednio się przygotować. W ostatnich latach osoby kupujące w sklepach internetowych skarżyły się na pewne niedogodności. Według badań nawet ponad 40% ankietowanych napotkało na swojej drodze pewne problemy. Wiele osób zauważyło kłopot z wolno ładującą się stroną czy też dodawaniem produktów do wirtualnego koszyka. Czasami występował również problem z płatnością. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby odpowiednio przygotować swój sklep internetowy przed wzmożoną aktywnością konsumentów. O czym należy pamiętać?
Przygotuj ofertę
Pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić, jest przygotowanie atrakcyjnej oferty. W tym celu należy sprawdzić, jakie produkty sprzedają się najlepiej. Ważnym krokiem jest również ustalenie grupy docelowej. Obniżenie cen odpowiednich produktów sprawi, że wiele osób wykaże zainteresowanie zakupami w naszym sklepie. Warto zauważyć, że promocje na Black Friday muszą być dość imponujące i powinny od razu skłaniać do zakupu. Pięcioprocentowe rabaty nie zrobią na nikim wrażenia. Ceny powinny być obniżone o co najmniej 20% i więcej. Można postawić również na np. pokaźną zniżkę na drugi produkt, drobne prezenty dodawane do zamówień czy darmową dostawę. Ponadto na stronie powinien znaleźć się specjalny licznik odmierzający czas do końca promocji.
Optymalizacja sklepu internetowego
Przed Czarnym Piątkiem należy zaangażować dział IT, aby był w pełnej gotowości. Należy również zadbać o moc serwerów. Wszystko po to, aby sklep internetowy poradził sobie z wzmożonym ruchem, a w razie kłopotów niespodziewane problemy zostały szybko rozwiązane. Należy również zadbać o szybkie ładowanie strony, zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. W wielu branżach zakupy są dokonywane przede wszystkim na smartfonach.
Reklama w internecie na Black Friday
Następnie należy zająć się strategią marketingową, która może mieć duży wpływ na zainteresowanie konsumentów oraz sprzedaż. Warto zamieścić reklamę w internecie w miejscach, w których sporo czasu spędza nasza grupa docelowa. Zarówno reklama w Internecie, jak i banery na stronie sklepu powinny rzucać się w oczy i zawierać niezbędne informacje, aby klient po wejściu na stronę wiedział, że znajdzie w nim duże promocje i do kiedy powinien zdecydować się na zakup. O Czarnym Piątku należy również poinformować w mediach społecznościowych i w e-mailach. Atrakcyjna oferta i odpowiednio przygotowana strona oraz reklama w Internecie zapewnią ogromne zainteresowanie i zyski.