Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday? 

Black Friday to wielkie święto sprzedaży. W tym roku przypada 26 listopada. Tradycja ta stosunkowo niedawno przywędrowało do Polski z USA, ale cieszy się dziś ogromną popularnością wśród konsumentów i umownie przyjmuje się, iż rozpoczyna sezon świąteczny. To właśnie tego dnia sprzedawcy oferują atrakcyjne zniżki i odnotowują ogromny wzrost sprzedaży. Czarny Piątek dotyczy zarówno handlu stacjonarnego, jak i sprzedaży w Internecie. Podpowiadamy jak odpowiednio przygotować sklep internetowy na Black Friday.  

Black Friday w Polsce

Według statystyk Czarny Piątek jest już w Polsce swoistą tradycją zakupową, którą każdego roku wyczekuje ogromna liczba osób. Wiele sklepów rozszerza to święto czasami na tydzień i tym samym zmienia Black Friday w Black Week. W ostatnich latach nawet 50% mieszkańców Polski skorzystało z atrakcyjnych promocji. Ze względu na sytuację epidemiologiczną w zeszłym roku wiele osób zdecydowało się na zakupy przez internet. Przed takim wydarzeniem warto odpowiednio się przygotować. W ostatnich latach osoby kupujące w sklepach internetowych skarżyły się na pewne niedogodności. Według badań nawet ponad 40% ankietowanych napotkało na swojej drodze pewne problemy. Wiele osób zauważyło kłopot z wolno ładującą się stroną czy też dodawaniem produktów do wirtualnego koszyka. Czasami występował również problem z płatnością. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby odpowiednio przygotować swój sklep internetowy przed wzmożoną aktywnością konsumentów. O czym należy pamiętać?

Przygotuj ofertę

Pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić, jest przygotowanie atrakcyjnej oferty. W tym celu należy sprawdzić, jakie produkty sprzedają się najlepiej. Ważnym krokiem jest również ustalenie grupy docelowej. Obniżenie cen odpowiednich produktów sprawi, że wiele osób wykaże zainteresowanie zakupami w naszym sklepie. Warto zauważyć, że promocje na Black Friday muszą być dość imponujące i powinny od razu skłaniać do zakupu. Pięcioprocentowe rabaty nie zrobią na nikim wrażenia. Ceny powinny być obniżone o co najmniej 20% i więcej. Można postawić również na np. pokaźną zniżkę na drugi produkt, drobne prezenty dodawane do zamówień czy darmową dostawę. Ponadto na stronie powinien znaleźć się specjalny licznik odmierzający czas do końca promocji.     

Optymalizacja sklepu internetowego

Przed Czarnym Piątkiem należy zaangażować dział IT, aby był w pełnej gotowości. Należy również zadbać o moc serwerów. Wszystko po to, aby sklep internetowy poradził sobie z wzmożonym ruchem, a w razie kłopotów niespodziewane problemy zostały szybko rozwiązane. Należy również zadbać o szybkie ładowanie strony, zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. W wielu branżach zakupy są dokonywane przede wszystkim na smartfonach.

Reklama w internecie na Black Friday

Następnie należy zająć się strategią marketingową, która może mieć duży wpływ na zainteresowanie konsumentów oraz sprzedaż. Warto zamieścić reklamę w internecie w miejscach, w których sporo czasu spędza nasza grupa docelowa. Zarówno reklama w Internecie, jak i banery na stronie sklepu powinny rzucać się w oczy i zawierać niezbędne informacje, aby klient po wejściu na stronę wiedział, że znajdzie w nim duże promocje i do kiedy powinien zdecydować się na zakup. O Czarnym Piątku należy również poinformować w mediach społecznościowych i w e-mailach. Atrakcyjna oferta i odpowiednio przygotowana strona oraz reklama w Internecie zapewnią ogromne zainteresowanie i zyski. 

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski