E-commerce marketing – skuteczny marketing sklepu internetowego

Branża e-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie. Codziennie powstają nowe sklepy internetowe, z przeróżnym asortymentem. To popularna forma prowadzenia działalności z przynajmniej kilku względów np. braku konieczności wynajmu lokalu oraz zapłaty czynszu. Tak naprawdę wystarczy biurko, komputer i trochę miejsca na magazynowanie towarów – choć wygospodarowanie miejsca wcale nie jest konieczne, ponieważ obecnie możliwa jest współpraca z hurtowniami w modelu dropshippingowym. Największym wyzwaniem stojącym przed właścicielami sklepów internetowych jest skuteczna reklama w Internecie. Prowadzenie działalności online to wiele możliwości, ale również ogromna konkurencja. Jak dotrzeć z ofertą sklepu internetowego do potencjalnych klientów? Jakie formy reklamy należy wybrać?

Marketing sklepu internetowego – przedstawiamy wachlarz możliwości

Właściciel sklepu internetowego ma do wyboru różne formy promocji:

  • brand marketing: polega na wykreowaniu własnej marki, przedstawieniu misji firmy oraz jej wartości. Przekazywanie spójnej wizji firmy poprzez różne kanały marketingowe pomoże w uzyskaniu lojalnych klientów, którzy zaczną utożsamiać się z marką i nie będą podatni na promocje innych sklepów;
  • wideo marketing: zacznij nagrywać recenzje, testy produktów, wyrażaj swoją opinię. Zamieszczaj filmy na stronie sklepu internetowego, możesz również zacząć prowadzić własny kanał na YouTube. Wideo marketing jest coraz chętniej wybieraną formą reklamy;
  • social media marketing: zbuduj wokół własnej marki społeczność. Angażuj potencjalnych klientów, komunikuj się z nimi. Obecnie social media są jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firmy oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
  • content marketing: załóż firmowego bloga! Przygotowuj wciągające treści, przedstawiaj zalety i zastosowanie produktów, podsuwaj ciekawe pomysły. Pokaż swój asortyment z zupełnie innej strony;
  • pozycjonowanie: z pewnością chcesz, aby po wpisaniu danej frazy Twój sklep internetowy ukazywał się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach organicznych Google. W tym celu niezbędne jest podjęcie działań SEO.

Dlaczego warto reklamować sklep internetowy?

W branży e-commerce panuje duża konkurencyjność. Właściciele sklepów internetowych wdrażają więc różne działania, aby wyróżnić swoją ofertę i dotrzeć do jakich największej liczby potencjalnych klientów. Wybierane są różne formy reklamy internetowej. Często także inwestowane ogromne środki w kampanie marketingowe. Samodzielne poruszanie się po świecie marketingu internetowego jest trudnym zadaniem. Wiele możliwości, a także realizacja kosztownych przedsięwzięć wcale nie jest gwarancją osiągnięcia zamierzonych efektów. Warto w tym zakresie zaufać specjalistom, którzy na podstawie oczekiwań właściciela sklepu internetowego ustalą, jakie działania i w jakiej formie należy podjąć.

W przypadku kampanii internetowych możliwe jest elastyczne zarządzanie budżetem oraz inwestowanie coraz większych środków finansowych. W Internecie dostępne są narzędzia umożliwiające sprawdzenie efektywności prowadzonej kampanii.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski