Reklama na LinkedIn – dlaczego warto?
LinkedIn był niegdyś jedynym portalem z ofertami pracy i miejscem, w którym można było szukać kontaktów biznesowych. Obecnie w tym serwisie prężnie rozwija się sieć reklamowa – z tego powodu sporo firm wykorzystuje konto na LinkedIn jako narzędzie do prowadzenia własnych działań. Dlaczego warto rozpocząć działania reklamowe na tej platformie?
Mała konkurencyjność
Najpopularniejszych portalem społecznościowych zarówno wśród osób prywatnych, jak i firm jest Facebook – z tego powodu największą popularnością wśród sieci reklamowych cieszy się Facebook Ads. Mniej przedsiębiorstw decyduje się na takie działania na portalu LinkedIn – co wpływa na mniejszą konkurencyjność wśród reklamodawców i tym samym większe szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Możliwość dotarcia do wielu osób pozwala uzyskać większy zwrot z poniesionych inwestycji. Warto zatem korzystać z mniej popularnych platform nim przyciągną konkurencję.
Możliwość dotarcia do osób w konkretnej branży
Na kontach użytkowników LinkedIn znajdują się aktualne informacje związane z karierą zawodową – dotyczą uzyskanego wykształcenia i skończonej szkoły czy uczelni, firm, w których pracują i pracowali, zdobytych uprawnień i ukończonych kursów. Żaden portal społecznościowy nie umożliwia dotarcia do osób na określonych stanowiskach w konkretnej branży.
Wysoka skuteczność kampanii reklamowych
Reklama na LinkedIn umożliwia dotarcie nie tylko do osób na konkretnych stanowiskach czy z konkretnych branżach. Portal ten pozwala również dotrzeć do osób posiadających ściśle określone umiejętności. Przekaz reklamowy dopasowany do kompetencji potencjalnych klientów zapewnia wyższą skuteczność poprzez lepsze wypromowanie produktów i usług. Tym samym LinkedIn Ads pozwala skutecznie rozreklamować nawet dość specyficzne oferty, które są skierowane do bardzo wąskiego grona odbiorców, którzy mogą zainteresować się daną ofertą ze względu na rozwój zawodowy. Warto tak rozreklamować szkolenia, kursy, warsztaty czy oprogramowanie, ale również i usługi oraz produkty wpływające na poprawę komfortu pracy (meble i akcesoria biurowe) bądź pozwalające zaoszczędzić czas (catering).
Inne zalety LinkedIn Ads
Do innych zalet LinkedIn Ads należą:
- remarketing i retargeting – portal pozwala na prowadzenie reklamy remarketingowej na podstawie tagu śledzącego. Umożliwia również działania, które opierają się na adresach e-mail oraz nazwach firm;
- wizerunek pracodawcy – LinkedIn wpływa również na wizerunek przedsiębiorstwa jako rzetelnego i profesjonalnego;
- reklama InMail – serwis pozwala również na skuteczną kampanię mailingową;
- reklama z formularzem – portal umożliwia zastosowanie specjalnego formularza, przez który potencjalny klient może zadawać pytania;
- ustalenie celu reklamy – LinkedIn Ads pozwala na ustalenie celu reklamy, którym może być wizyta na stronie firmy, świadomość marki, konwersje czy pozyskanie nowych klientów;
- monitorowanie kampanii – portal dostarcza również raporty efektywności danej kampanii z uwzględnieniem jej celu.