Najczęstsze błędy w kampanii Google Ads, które znacznie podnoszą koszty
Odpowiednio zoptymalizowana kampania Google Ads dociera do osób zainteresowanych daną usługą lub danym produktem. Taka reklama również może zwiększyć sprzedaż, ruch na stronie i generuje wiele leadów. Wystarczy jednak tylko jeden błąd, a kosztowna kampania nie przyniesie żadnych korzyści. W poniższym artykule wyjaśniamy, o czym warto pamiętać tworząc reklamę Google Ads.
Brak grupy docelowej
Jednym z największych błędów podczas tworzenia kampanii Google Ads jest nieokreślenie grupy docelowej. Trudno dotrzeć do osób zainteresowanych danym produktem czy daną usługą, jeśli nie zdajemy sobie sprawy z tego, kim w ogóle są nasi odbiorcy i potencjalni klienci. Nieokreślona grupa docelowa podnosi koszty. W takim przypadku reklamy wyświetlane są osobom, które nie są zainteresowane naszą firmą, co powoduje do nadmiernych kosztów oraz zmniejszenia skuteczności kampanii. Określenie grupy docelowej jest więc niezwykle ważne. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak: płeć, wiek, zainteresowania, lokalizacja czy zachowania zakupowe. Biorąc pod uwagę te informacje należy następnie dobrać odpowiednie frazy kluczowe i stworzyć reklamę, która będzie jak najbardziej atrakcyjna dla docelowego klienta. Gdy nie wiesz, jaka jest Twoja grupa docelowa, najlepiej przeprowadzić badania rynku w celu zrozumienia zachowań oraz preferencji potencjalnych klientów. Warto skorzystać z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, by zdobyć informacje na temat zainteresowań oraz zachowań zakupowych klientów.
Niewłaściwe frazy
Istotnym błędem jest również dobór niewłaściwych fraz kluczowych do kampanii PPC. Słowa kluczowe jest bardzo ważne – umożliwiają określić, kiedy dana reklama będzie wyświetlana. Jeśli frazy nie będą dobrze dobrane do usług czy produktów – reklama będzie wyświetlana osobom, które nie są zainteresowane naszą ofertą. Z tego powodu przed uruchomieniem kampanii należy dobrać właściwe frazy kluczowe. Powinny być odpowiednie dla branży, produktów, usług oraz odbiorców. A przy tym jednocześnie nie powinny być zbyt ogólne, ani też zbyt konkretne. Należy również unikać zbyt popularnych słów. Najlepszym pomysłem jest skupienie się na frazach long tail – z długim ogonem – czyli bardziej szczegółowych i mniej popularnych, ale za to bardziej precyzyjnych.
Zignorowanie słów wykluczających
Wiele osób nie dodaje do swojej kampanii słów wykluczających. To duży błąd, ponieważ może sprawić, że reklamy będą się wyświetlać niewłaściwym osobom. W takim wypadku często odnotowuje się sporo kliknięć w reklamę, ale małą sprzedaż. Frazy wykluczające umożliwiają określić dla jakich fraz reklama ma być niewyświetlana. Dzięki temu kampania jest bardziej precyzyjna.
Kierowanie docelowych klientów na stronę główną
Często reklamodawcy kierują odbiorców reklam na stronę główną. To jednak jest błąd. Jak wykazują badania, użytkownicy są bardzo niecierpliwy i oczekują, że po kliknięciu w link znajdą wszystko to, czego szukają. Ruch z kampanii należy kierować na konkretne strony, które dotyczą reklamowanych produktów lub usług.
Aby kampania była skuteczna warto pamiętać o powyższych błędach i ich unikać. Wtedy reklama dotrze do odpowiednich odbiorców, którzy są zainteresowani danymi produktami lub usługami i szybko się zwiększy sprzedaż w sklepie.