Najczęstsze błędy w kampanii Google Ads, które znacznie podnoszą koszty

Odpowiednio zoptymalizowana kampania Google Ads dociera do osób zainteresowanych daną usługą lub danym produktem. Taka reklama również może zwiększyć sprzedaż, ruch na stronie i generuje wiele leadów. Wystarczy jednak tylko jeden błąd, a kosztowna kampania nie przyniesie żadnych korzyści. W poniższym artykule wyjaśniamy, o czym warto pamiętać tworząc reklamę Google Ads.

Brak grupy docelowej

Jednym z największych błędów podczas tworzenia kampanii Google Ads jest nieokreślenie grupy docelowej. Trudno dotrzeć do osób zainteresowanych danym produktem czy daną usługą, jeśli nie zdajemy sobie sprawy z tego, kim w ogóle są nasi odbiorcy i potencjalni klienci. Nieokreślona grupa docelowa podnosi koszty. W takim przypadku reklamy wyświetlane są osobom, które nie są zainteresowane naszą firmą, co powoduje do nadmiernych kosztów oraz zmniejszenia skuteczności kampanii. Określenie grupy docelowej jest więc niezwykle ważne. Należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak: płeć, wiek, zainteresowania, lokalizacja czy zachowania zakupowe. Biorąc pod uwagę te informacje należy następnie dobrać odpowiednie frazy kluczowe i stworzyć reklamę, która będzie jak najbardziej atrakcyjna dla docelowego klienta. Gdy nie wiesz, jaka jest Twoja grupa docelowa, najlepiej przeprowadzić badania rynku w celu zrozumienia zachowań oraz preferencji potencjalnych klientów. Warto skorzystać z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, by zdobyć informacje na temat zainteresowań oraz zachowań zakupowych klientów.

Niewłaściwe frazy

Istotnym błędem jest również dobór niewłaściwych fraz kluczowych do kampanii PPC. Słowa kluczowe jest bardzo ważne – umożliwiają określić, kiedy dana reklama będzie wyświetlana. Jeśli frazy nie będą dobrze dobrane do usług czy produktów – reklama będzie wyświetlana osobom, które nie są zainteresowane naszą ofertą. Z tego powodu przed uruchomieniem kampanii należy dobrać właściwe frazy kluczowe. Powinny być odpowiednie dla branży, produktów, usług oraz odbiorców. A przy tym jednocześnie nie powinny być zbyt ogólne, ani też zbyt konkretne. Należy również unikać zbyt popularnych słów. Najlepszym pomysłem jest skupienie się na frazach long tail – z długim ogonem – czyli bardziej szczegółowych i mniej popularnych, ale za to bardziej precyzyjnych.

Zignorowanie słów wykluczających

Wiele osób nie dodaje do swojej kampanii słów wykluczających. To duży błąd, ponieważ może sprawić, że reklamy będą się wyświetlać niewłaściwym osobom. W takim wypadku często odnotowuje się sporo kliknięć w reklamę, ale małą sprzedaż. Frazy wykluczające umożliwiają określić dla jakich fraz reklama ma być niewyświetlana. Dzięki temu kampania jest bardziej precyzyjna.

Kierowanie docelowych klientów na stronę główną

Często reklamodawcy kierują odbiorców reklam na stronę główną. To jednak jest błąd. Jak wykazują badania, użytkownicy są bardzo niecierpliwy i oczekują, że po kliknięciu w link znajdą wszystko to, czego szukają. Ruch z kampanii należy kierować na konkretne strony, które dotyczą reklamowanych produktów lub usług. 

Aby kampania była skuteczna warto pamiętać o powyższych błędach i ich unikać. Wtedy reklama dotrze do odpowiednich odbiorców, którzy są zainteresowani danymi produktami lub usługami i szybko się zwiększy sprzedaż w sklepie.

Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski