Co to jest Social Selling i jakie ma zalety?

Media społecznościowe nie służy dziś tylko jako kanał komunikacji z rodziną i znajomymi, ale stanowią również doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala osiągnąć wiele zróżnicowanych celów biznesowo-sprzedażowych. Każdy, kto prowadził własną firmę i zależy mu na zwiększeniu sprzedaży i zdobyciu nowych klientów, powinien zainteresować się techniką Social Selling. Co to tak właściwie jest? Dlaczego ta metoda jest skuteczna? Jak skutecznie sprzedawać dzięki mediom społecznościowym?

Social Selling – czym tak właściwie jest?

Czym jest Social Selling? To nic innego jak prowadzenie sprzedaży w mediach społecznościowych. Polega to na wykorzystaniu Social Mediów, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, do kontaktowania się z grupą docelową swoich produktów lub usług, a także i do nawiązywania i budowania z tą grupą relacji oraz realizowania celów sprzedażowych. Technika ta umożliwia firmie nie tylko zwiększyć zyski, ale i pozwala budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.

Social Selling jest dziś niezwykle istotny. Nie tylko pozwala na szybką sprzedaż produktów czy usług, ale i umożliwia zdobycie zaufania klientów i potencjalnych klientów, podkreślić profesjonalizm przedsiębiorstwa i budować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie.

Warto zauważyć, że metoda ta potrzebuje czasu i wymaga regularnych działań. Z tego powodu warto zdecydować się na współpracę z firmą marketingową, która posiada taką usługę jak prowadzenie social media. Na wyniki takich działań trzeba zwykle trochę poczekać – zwykle kilka miesięcy. Jednak warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dobrze prowadzone działania przynoszą wiele korzyści dla firmy.

Jakie zalety ma Social Selling?

Dlaczego warto zdecydować się na Social Selling? Dzięki tej metodzie można w łatwy i szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, a także zadbać o tworzenie leadów sprzedażowych. Odpowiednie działanie w mediach społecznościowych pozwala zdobyć zainteresowanie osób, które ignorują inne techniki sprzedaży, takie jak reklamy. Social Selling nie jest nachalny i nikt nie czuje się zmuszony do polubienia danego fanpage’a czy czytania i komentowania postów.

Dzięki sprzedaży w social mediach można stworzyć wokół marki czy firmy lojalną i zaangażowaną społeczność. Zmniejszony dystans między przedsiębiorstwem i klientami oraz potencjalnymi klientami pozwala zdobyć duże zaufanie odbiorców. Aktywni uczestnicy fanpage’a mogą udostępniać posty firmy, a także polecać usługi czy produkty swoim znajomym. Tym sposobem można dotrzeć do dużej grupy odbiorców i prowadzić działania promocyjne na szeroką skalę. Można docierać do konkretnych osób, które są faktycznie zainteresowane daną ofertą, ponieważ konta w social mediach dają dostęp do wielu ciekawych statystyk pomagających zbadać preferencję oraz potrzeby odbiorców i zrozumieć, jakie są aktualne trendy. Regularnie monitorując dane można dowiedzieć się, jakie działania sprawdzają się najlepiej, a jakie warto nieco zmienić, aby poprawić ich skuteczność.

Podsumowanie

Social Selling to metoda, która polega na prowadzeniu kont w mediach społecznościowych, co pozwala:

  • zwiększyć sprzedaż,
  • zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • kreować pozytywny wizerunek firmy,
  • tworzyć lojalną i zaangażowaną społeczność,
  • zdobywać zaufanie klientów,
  • docierać do szerokiej grupy potencjalnych klientów,
  • dbać o relacje z odbiorcami,
  • promować produkty i usługi,
  • planować i prowadzić efektywne działania,
  • sprawdzać skuteczność strategii.
Rate this post

Pozostałe wpisy z naszego bloga

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski