Co to jest Social Selling i jakie ma zalety?
Media społecznościowe nie służy dziś tylko jako kanał komunikacji z rodziną i znajomymi, ale stanowią również doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala osiągnąć wiele zróżnicowanych celów biznesowo-sprzedażowych. Każdy, kto prowadził własną firmę i zależy mu na zwiększeniu sprzedaży i zdobyciu nowych klientów, powinien zainteresować się techniką Social Selling. Co to tak właściwie jest? Dlaczego ta metoda jest skuteczna? Jak skutecznie sprzedawać dzięki mediom społecznościowym?
Social Selling – czym tak właściwie jest?
Czym jest Social Selling? To nic innego jak prowadzenie sprzedaży w mediach społecznościowych. Polega to na wykorzystaniu Social Mediów, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, do kontaktowania się z grupą docelową swoich produktów lub usług, a także i do nawiązywania i budowania z tą grupą relacji oraz realizowania celów sprzedażowych. Technika ta umożliwia firmie nie tylko zwiększyć zyski, ale i pozwala budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Social Selling jest dziś niezwykle istotny. Nie tylko pozwala na szybką sprzedaż produktów czy usług, ale i umożliwia zdobycie zaufania klientów i potencjalnych klientów, podkreślić profesjonalizm przedsiębiorstwa i budować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie.
Warto zauważyć, że metoda ta potrzebuje czasu i wymaga regularnych działań. Z tego powodu warto zdecydować się na współpracę z firmą marketingową, która posiada taką usługę jak prowadzenie social media. Na wyniki takich działań trzeba zwykle trochę poczekać – zwykle kilka miesięcy. Jednak warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dobrze prowadzone działania przynoszą wiele korzyści dla firmy.
Jakie zalety ma Social Selling?
Dlaczego warto zdecydować się na Social Selling? Dzięki tej metodzie można w łatwy i szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, a także zadbać o tworzenie leadów sprzedażowych. Odpowiednie działanie w mediach społecznościowych pozwala zdobyć zainteresowanie osób, które ignorują inne techniki sprzedaży, takie jak reklamy. Social Selling nie jest nachalny i nikt nie czuje się zmuszony do polubienia danego fanpage’a czy czytania i komentowania postów.
Dzięki sprzedaży w social mediach można stworzyć wokół marki czy firmy lojalną i zaangażowaną społeczność. Zmniejszony dystans między przedsiębiorstwem i klientami oraz potencjalnymi klientami pozwala zdobyć duże zaufanie odbiorców. Aktywni uczestnicy fanpage’a mogą udostępniać posty firmy, a także polecać usługi czy produkty swoim znajomym. Tym sposobem można dotrzeć do dużej grupy odbiorców i prowadzić działania promocyjne na szeroką skalę. Można docierać do konkretnych osób, które są faktycznie zainteresowane daną ofertą, ponieważ konta w social mediach dają dostęp do wielu ciekawych statystyk pomagających zbadać preferencję oraz potrzeby odbiorców i zrozumieć, jakie są aktualne trendy. Regularnie monitorując dane można dowiedzieć się, jakie działania sprawdzają się najlepiej, a jakie warto nieco zmienić, aby poprawić ich skuteczność.
Podsumowanie
Social Selling to metoda, która polega na prowadzeniu kont w mediach społecznościowych, co pozwala:
- zwiększyć sprzedaż,
- zwiększyć rozpoznawalność marki,
- kreować pozytywny wizerunek firmy,
- tworzyć lojalną i zaangażowaną społeczność,
- zdobywać zaufanie klientów,
- docierać do szerokiej grupy potencjalnych klientów,
- dbać o relacje z odbiorcami,
- promować produkty i usługi,
- planować i prowadzić efektywne działania,
- sprawdzać skuteczność strategii.