Formaty reklam na Tik Toku
Aby skutecznie wypromować swój biznes w sieci, należy korzystać z różnych metod. Do jednej z nich należy prowadzenie konta w social mediach. Dziś najgorętszym trendem jest, oczywiście Tok Tok, który zdobył już serca milionów użytkowników. To bardzo kreatywna platforma, na której zamieszcza się krótkie filmiki, które mogą stać się znakomitym sposobem na promocję firmy. W poniższym artykule wyjaśniamy, czym charakteryzują się różne formaty reklamowe na Tik Toku, abyś mógł wybrać taki, który najbardziej wzmocni przekaz marki i przyciągnie uwagę nowych klientów.
Reklama na Tik Toku – dlaczego warto?
Platforma Tik Tok stanowi potężne narzędzie reklamowe, gdyż charakteryzuje się ciekawymi formatami video, niezwykle zróżnicowaną publicznością i algorytmem, który świetnie dobiera treść według zainteresowań. Według danych, statystycznych użytkownik Tik Toka spędza aż 95 minut każdego dnia oglądając różne treści video. Ponadto aż 55% użytkowników zdecydowało się na zakupy po obejrzeniu filmików konkretnych marek.
Do zalet korzystania z Tik Toka zalicza się:
- możliwość dotarcia do zaangażowanych osób w różnym wieku;
- duży zasięg reklamowy (w Polsce z Tik Toka korzysta nawet 14 mln osób każdego miesiąca);
- możliwość tworzenia oryginalnych reklam;
- możliwość zastosowania ciekawych filtrów, hashtagów, wyzwań, by zaangażować użytkowników;
- możliwość budowy bliskich relacji z odbiorcami;
- zwiększenie świadomości marki, zdobycie nowych klientów.
Jakie są formaty reklam na Tik Toku?
Platforma Tik Tok zapewnia różnorodne formaty reklam, które pozwalają firmom wyrazić się i dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej:
- In-Feed Ads – wideo, które pojawia się w zakładce „Dla Ciebie”. Format ten generuje największe zaangażowanie użytkowników, ponieważ pozwala na polubienia, komentarze czy udostępnianie. Reklama ta może trwa 5-60 sekund, choć platforma sugeruje, aby zmieścić się w przedziale 21-34. Co ważne, format ten pozwala na umieszczenie przycisku kierującego na zewnętrzny landing page. To najlepsze rozwiązanie dla marek, którym zależy na autentyczności czy sklepów internetowych, które chcą zaprezentować swoje produkty lub usługi;
- TopView Ads – pojawia się zaraz po wejściu na aplikację i może trwać do 60 sekund. Reklamę tego typu zobaczy każdy, kto danego dnia skorzysta z Tik Toka. Cechuje się tym, że wypełnia ekran i odtwarza się automatycznie. Można w niej umieścić przycisk CTA. To doskonały format dla firm, które posiadają ciekawe materiały reklamowe i chcą je wykorzystać, dla przedsiębiorstw z dużym budżetem na reklamy (liczba wyświetleń wpływa na ich koszt), oraz marek, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Tik Tokiem, ponieważ format ten jest bardzo prosty do stworzenia;
- Brand Takeover Ads – trwała od 3 do 5 sekund lub stanowią 3 sekundowe zestawienie obrazów. Jest to reklama pełnoekranowa i cechuje się tym, że po kliknięciu w dowolnym miejscu, przekierowuje na stronę marki. Z takiej reklamy może skorzystać tylko jedna firma dziennie w danym regionie. Format ten jest przeznaczony dla marek, które chcą stać się bardzo rozpoznawalne na Tik Toku, chcą rozgłosić wydarzenie związane z daną firmą, dopiero wprowadzają swoje produkty na rynek lub chcą zwiększyć do maksimum widoczność swoich reklam;
- Branded Effects – reklama ta umożliwia tworzenie oryginalnych filtrów, naklejek i innych efektów specjalnych, które następnie można udostępnić na platformie w celu autopromocji. Format ten pozwala zwiększyć zaangażowanie użytkowników i nakłania ich do generowania własnych treści. To doskonała reklama dla firm, które posiadają oryginalną estetykę lub marek, które chcą zbudować silną rozpoznawalność wśród użytkowników platformy i chcą się wyróżnić na tle innych przedsiębiorstw;
- Branded Hashtag Challenge – to wyzwanie oznaczone konkretnym hashtagiem. Format ten zwiększa rozpoznawalność, zaangażowanie i buduje wokół marki grupę fanów. Reklama ta zwykle polega na pokazaniu swoich umiejętności – tanecznych, sportowych itd. Ponadto format ten zachęca użytkowników do przystąpienia do wyzwania i tworzenia własnych filmików w danym stylu. W ten sposób rośnie rozpoznawalność marki. Reklama ta sprawdzi się w przypadku marek, które chcą uzyskać treści od użytkowników, budować świadomość marki i zwiększyć zaangażowanie potencjalnych klientów. Ponadto to znakomity format dla firm, które już mają doświadczenie w kampaniach, podczas których stosowano hashtagi;
- Spark Ads – to format pozwalający promować już istniejące treści i filmy innych użytkowników. Wyświetlają się w kanale „Dla Ciebie”, nie są nachalne i nie zakłócają odbioru innych treści. Reklama ta może być powiązania z konkretnym profilem, a nie tylko ze stroną docelową. Tym sposobem użytkownicy mogą przejrzeć też inne treści tworzone przez daną markę. Spark Ads to dobry pomysł dla firm, które już posiadają pewne treści, chcą nawiązać współpracę z różnymi twórcami czy też są zainteresowane budowaniem popularności marki.
Jak stworzyć dobrą reklamą na Tik Toku?
Kiedy chcesz stworzyć skuteczną reklamę na platformie Tik Tok, musisz pamiętać o tym, aby:
- podążać za trendami, które są w danym momencie najbardziej lubiane;
- tworzyć pionowe filmiki w porządnej rozdzielczości;
- używać przycisku CTA, który zachęca do zakupów czy zapisania się do newslettera itd.;
- najlepiej postawić na naturalność, autentyczność i humor;
- dodać napisy, dzięki czemu każda osoba, nawet ta, która nigdy nie ma włączonego dźwięku w telefonie, pozna przekaz reklamy;
- współpracować ze znanymi i lubianymi influencerami;
- poznać swoją grupę docelową i kierować reklamy do niej;
- dodawać opisy do reklam.
Aby osiągnąć zadowalające efekty w krótkim czasie, warto skorzystać z firmy, która zapewnia między innymi usługę prowadzenia social media. W ten sposób można być pewnym, że konto na Tik Toku, a także i na innych portalach społecznościowych, będzie prowadzone według najwyższych standardów.