Czy Twoja reklama dociera już do użytkowników urządzeń mobilnych?
Zacznijmy od garści statystyk, aby pokazać z jak ogromnym potencjałem mamy do czynienia. Od kilku lat ruch w sieci generowany poprzez urządzenia mobilne – jest większy niż ten z urządzeń stacjonarnych!
- Na początku 2019 roku 67% CAŁEJ POPULACJI korzystała z urządzeń mobilnych, a 57% miało dostęp do Internetu. 42 % korzystało z mediów społecznościowych.
- W Polsce , przy liczbie ludności ponad 38 milionów -na jednego człowieka przypada 1,33 urządzenia mobilnego. 30 milionów korzysta z Internetu. 42 % populacji Polski korzysta aktywnie z social mediów przy pomocy urządzeń mobilnych.
- 84% użytkowników szuka produktu lub usługi w sieci przed dokonaniem zakupu. [Dane pochodzą z raportu Digital 2019 Global Digital Overview (January 2019) przygotowanego przez We Are Social i Hootsuite]
Generalnie: Coraz większy ruch internetowy jest generowany właśnie przy pomocy urządzeń mobilnych. Czy widzisz już jak ogromny potencjał drzemie w reklamie na mobile? Czy zauważyłeś, że internauci najczęściej korzystają właśnie z urządzeń przenośnych? Czy wiesz, że jest to trend, który stale przybiera na sile? Stąd ogromny potencjał dla reklamy na te właśnie urządzenia.
Urządzenia przenośne (smartfony, tablety) stają się w naszym świecie niezastąpionym narzędziem, z którym wiele osób nie potrafi się rozstać ani na chwilę. I tu właśnie pojawia się reklama mobilna. Reklama na komórkach pojawia użytkownikom kiedy korzystają z nich jadąc do pracy, kiedy jedzą posiłki, w trakcie spotkań towarzyskich. Oglądają reklamy kiedy komunikują się ze światem, szukają informacji, szukają lokalizacji oraz czy dojazdu. Treści reklamowe pojawiają się im kiedy oglądają filmy , filmiki , czytają książki, korzystają z bankowości, KUPUJĄ.
Gdzie może pojawić się Twoja reklama:
- Wyszukiwarka Google
W wyszukiwarce Twoja reklama mobilna może pojawić się jako linki sponsorowane – ułatwiające dotarcie do Twojej strony internetowej potencjalnym klientom. Może też pojawić się bezpośredni link do zakupów w Twoim sklepie – Google Shopping. Szukasz lamp, obuwia, psychoterapeuty – wpisz szukane hasło w wyszukiwarkę Google i zwróć uwagę jak dużo reklam pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwarki.
- Aplikacje
Reklama mobilna bardzo często pojawia się w momencie , w którym korzystasz z różnych aplikacji. Z pewnością często zdarzyło Ci się sprawdzać pogodę, robić listę zakupów, kupować cośnie poprzez stronę internetową, ale poprzez dedykowaną aplikację. Aplikacje na urządzeniach mobilnych są zdecydowanie wygodniejsze do korzystania niż przeglądanie stron www. Stąd ich popularność. Wystarczy wspomnieć Facebook, YouTube, czy rodzime Allegro. Reklama mobilna (reklama w sieci, remarketing) pojawiająca się w aplikacji – jest bardzo skuteczna. Jest najczęściej targetowana np. na odpowiednie miejsca docelowe, oraz kierowana jest poprzez określenie odpowiednich tematów, konkretnych urządzeń( np. wyłącznie na użytkowników iPhonów), wieku użytkownika, kategorię aplikacji.
- Social Media
Dzięki dostępności urządzeń mobilnych – czas spędzany w social mediach stale rośnie. Same social media mają już użytkowników o określonym profilu. Inne osoby będą korzystać z Twittera, a inny profil mają użytkownicy Pinteresta czy Facebooka. Już tu mamy wstępnie przesianą grupę docelową. Więc reklama mobilna kierowana poprzez urządzenia mobilne do użytkowników prowadzących interakcje poprzez social media – jest świetnym narzędziem marketingowym .
- Komunikatory
Kolejne lata przyniosą nam ogromy rozwój aplikacji służących do porozumiewania się. Stąd ogromny wzrost nakładów jaki zanotowała reklama mobilna w tym właśnie kanale.
- YouTube
Wzrost popularności YouTube (każdego miesiąca strona jest odwiedzana przez 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników, którzy na urządzeniach mobilnych , każdego dnia spędzają na YouTube średni 1 godzinę dziennie) [Google Blog Polska] powoduje, że reklamodawcy bardzo chętnie sięgają po to narzędzie reklamy mobilnej. Reklama pojawia się przed lub w trakcie oglądanych filmików.
Reklama mobilna jest bardzo ważną o ile nie najważniejszą częścią planowanych kampanii reklamowych w Internecie. Oczywiście wszystko zależy od naszej grupy docelowej, od środowiska do którego reklama ma trafić. Jednak nie sposób przecenić użytkowników urządzeń mobilnych. Wydatki na reklamę mobilną przewyższyły już wydatki kierowane na urządzenia stacjonarne.
Co przygotować:
- Przygotuj wszelkie informacje na temat Twojej grupy docelowej (Google Analytics, Strategia marketingowa, plany rozwojowe Twojej Firmy).
- Uściślij w jakich lokalizacjach ma się pojawiać Twoja reklama mobilna (wybierz przykładowo czy ma być to Kraków, Małopolska, Polska, Europa czy świat).
Dlaczego warto?
- Reklama mobilna dociera do Twoich potencjalnych klientów zawsze i wszędzie. W czasie spotkań towarzyskich, w środkach transportu, w łóżku czy w czasie urlopu.
- Reklama na komórkach czy tabletach będzie mogła pojawiać się lokalnie – ściągając Twoich potencjalnych klientów z najbliższego otoczenia (np. restauracja Kraków, Zegarmistrz Zamość).
- Reklama mobilna ma ogromny potencjał z racji na strukturę ruchu w Internecie.