Google Analytics to rozbudowane narzędzie od Google, umożliwiające analizę ruchu na stronie internetowej. Informacje ze statystyk pozwalają na dostosowanie witryny pod preferencje użytkowników. Analiza ruchu to z kolei ważny element realizowanych działań SEO, służący do weryfikacji osiąganych efektów.

Jak działa Google Analytics?

W celu pozyskania danych o użytkownikach odwiedzających witrynę internetową należy zainstalować na stronie kod JavaScript. Kod ten będzie pobierał dane o użytkowniku, który odwiedza stronę, a następnie przesyłał je do usługi Google Analytics. Natomiast pobrane dane zostaną udostępnione m.in. jako zestawienia i raporty. Na podstawie zgromadzonych informacji możliwe jest dokonywanie analiz, które służyć będą jako wskazówki do wprowadzenia zmian na stronie, aby stała się bardziej dopasowana do wymagań i oczekiwań użytkowników.

Google Analytics zbiera różnorodne dane o użytkownikach m.in. informację, jak użytkownicy trafili na stronę internetową, jakie podstrony odwiedzają, gdzie przebywają np. w jakim kraju.

Google Analytics – dostęp do zestawień różnorodnych danych

Narzędzie Google umożliwia przeglądanie zebranych danych, podzielonych na kilka kategorii, w formie raportów.

Dostępne kategorie to m.in.:

  • „na żywo”: w tej zakładce możesz znaleźć informacje dotyczące użytkowników, którzy w danym momencie odwiedzają stronę internetową np. źródło wizyty, ilu użytkowników przebywa na stronie, które zakładki są przeglądane, w jakiej wersji odwiedzana jest strona (dla komputerów/urządzeń mobilnych);
  • „odbiorcy”: kategoria ta obejmuje dane o użytkownikach m.in. lokalizacje, w których obecnie znajdują się odbiorcy, dane demograficzne, dane o odsłonach, sesjach, średnich czasach trwania sesji, liczbie użytkowników oraz liczbie nowych użytkowników, współczynnik odrzuceń. Analiza danych pozwala np. na ustalenie czy stronę odwiedzają odbiorcy, którzy należą do wybranej grupy docelowej;
  • „pozyskiwanie”: z tej kategorii można dowiedzieć się, skąd użytkownicy trafiają na naszą stronę. Dane podzielone są na kanały, będące źródłem ruchu, w obrębie których wyróżnione są konkretne źródła m.in. Social to kanał, w którym znaleźć można informację o wejściach z social mediów, kanał ten jest podzielony na konkretne platformy np. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram,, Pinterest, LinkedIn;
  • „zachowanie”: w tym segmencie znajdują treści odnoszące do zachowania użytkowników na stronie np. które zakładki są najczęściej odwiedzane.
statystyki

Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Ciebie.

Reklama w internecie Kraków – nasze doświadczenie

ikona-adwords
300
Kampanii AdWords
ikona-klienci
500
Klientów
ikona-slowa
500
Słów w top 5
ikona
1000
Opublikowanych
artykułów

Firmy, które nam zaufały.

Opinie klientów.

Nasz zaufany parter biznesowy w zakresie SEO (pozycjonowania stron www) oraz kampanii AdWords (linki sponsorowane, remarketing). Pomocna firma, która nie tylko wykona dobrze usługę, ale również doradzi i pomoże w optymalizacji kampanii reklamowych. Świetna relacja biznesowa oparta na partnerstwie i uczciwości. Ceny przyjazne i dostosowane do potrzeb klienta.

Marta Zięba

Gigantyczna wiedza i mega doświadczenie. Zdecydowanie mogę polecić korzystanie z usług Online Group. Ja przychodzę na stałe :)

Krzysztof Rokoszak

Od ponad 4 lat współpracujemy z firmą Online Group i dzięki jej pracy jesteśmy widoczni w internecie :) dzięki usłudze pozycjonowania od wielu lat nasza firma zajmuje najwyższe lub wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Polecam rzetelność, solidność a przede wszystkim rezultaty pracy firmy Online-Group !!

Krzysztof Zając

Pozycjonowanie i reklama w internecie na najwyższym poziomie. Dzięki działaniom firmy Online Group, mamy kilka zapytań ofertowych tygodniowo więcej.

Maciej Cekiera

Agencja Reklamowa Online Group wypozycjonowała stronę mojej firmy bardzo wysoko. Współpraca z nimi zawsze odbywa się w przyjaznej atmosferze, a czas realizacji zadań jest ekspresowy. Serdecznie polecam!

Sylwia Mostowy

Firma Online Group Janusz Wala jest naszym partnerem w usługach marketingowych w zakresie tworzenia kreacji Uczelni w Internecie. Z pełnym zaufaniem rekomendujemy ta firmę, jako fachową i zaangażowaną w swoich działaniach.

Kanclerz Barbara Piwowarska

To prawdziwi profesjonaliści w swojej branży. Od kilku lat powierzamy im nasz wizerunek w Internecie, gdyż spośród wielu firm funkcjonujących na rynku wyróżniają się fachowym doradztwem, szybkością reakcji na nasze potrzeby oraz dużą elastycznością współpracy

Ahmed Mafid

Z pełnym zaufaniem powierzylismy dbałość o nasz wizerunek internetowy firmie OnlineGroup i nigdy się nie zawiedliśmy, dlatego też chętnie rekomendujemy ich innym zainteresowanym.

Ewa Lutomska

Polecam współpracę z Online Group wszystkim, którym zależy na osiągnięciu ponadprzeciętnych wyników w rozsądnej cenie i krótkim czasie

Zbigniew Galon

Z Panem Januszem Walą współpracujemy od Stycznia 2012 r w zakresie reklamy internetowej czyli prowadzenia kampanii linków sponsorowanych, obsługi google maps oraz remarketingu i doradztwa w zakresie reklamy internetowej. Pan Janusz jest osobą otwartą na sugestie, zawsze można liczyć również na fachowe doradztwo dotyczące strategii reklamowej.

Leszek Latawiec

Wizerunek w Internecie jest dla nas bardzo istotny, dlatego cieszymy się, że jego kreowanie spoczywa w rękach fachowców. Na każdym etapie współpracy możemy liczyć na fachowe porady oraz profesjonalne podejście do naszych celów marketingowych. Doceniamy także dobry kontakt z pracownikami firmy oraz ich zawsze szybka reakcję na proponowane zmiany.

Maciej Ornatowski