Jak poprawnie reklamować salon fryzjerski w sieci?
Salony piękności – w tym zakłady fryzjerskie czy gabinety kosmetyczne – warto promować nie tylko za pomocą tradycyjnych form reklamy, ale i w sieci. Do digital marketingu zalicza się pozycjonowanie, reklamę Google Ads, media społecznościowe czy marketing szeptany. Tymi sposobami można budować i wzmacniać rozpoznawalność marki.
Pozycjonowanie w branży beauty
Pozycjonowanie salonu piękności czy zakładu fryzjerskiego skupia się przede wszystkim na rynku lokalnym, co ma prowadzić do zwiększenia widoczności danego serwisu wśród stron działających w tym samym regionie. SEO skupia się na doborze odpowiednich fraz z lokalizacją, np. fryzjer Łódź. Ponadto ważna w tym przypadku jest również optymalizacja wizytówki Google Moja Firma, aby dane przedsiębiorstwo mogło się znaleźć w mapach Google. Marketing internetowy w przypadku branży beauty ma skłonić klientów mieszkających w pobliżu do skorzystania z usług kosmetycznych czy fryzjerskich. W takich przypadkach niezwykle ważna jest pozycja w Google Maps, która często przekonuje potencjalnych klientów do zapoznania się z usługami oraz zarezerwowania wizyty w salonie.
Dobór odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania
Strategia pozycjonowania w branży beauty zwykle obejmuje zwiększenie widoczności strony na frazy związane z lokalizacjami, jak na przykład Kosmetyczka Wrocław, Salon kosmetyczny Gdańsk, Fryzjer Opole, Fryzjer na Koszutce w Katowicach. W przypadku dużych miast stosowanie fraz z tak zwanym długim ogonem jest łatwe. Wybór ogólnych słów nie jest dobrym pomysłem, chyba że dana firma działa w całej Polsce. Dzięki lokalnym frazom prywatne salony kosmetyczne mogą skierować swoje oferty do konkretnych osób, na przykład mieszkańców Krakowa. Kiedy prowadzi się działalność w branży beauty, warto również pozycjonować stronę na frazy związane z konkretnymi zabiegami kosmetycznymi czy fryzjerskimi, które poszukują klienci, przykładowo: Peeling kawitacyjny Opole, Mikrodermabrazja Kraków, Farbowanie włosów cena Łódź.
Link building dla zakładu fryzjerskiego i salonu kosmetycznego
Internetowa reklama gabinetów kosmetycznych i fryzjerskich obejmuje również pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł. Odnośniki można uzyskać z for tematycznych, katalogów branżowych, serwisów, gdzie publikuje się artykuły poświęconym branży beauty, ale i ze stron blogerów oraz influencerów czy serwisów partnerów, na przykład hurtowni kosmetycznych. Link building należy budować w przemyślany i rozsądny sposób, warto skupić się na dobrych domenach linkujących.
Optymalizacja plików graficznych
Nie bez znaczenia jest także optymalizacja pod wyszukiwarkę grafiki zdjęć oraz wszelkich plików graficznych, jakie znajdują się na stronie salonu. Dzięki temu dana strona internetowa może znaleźć się nie tylko wśród tekstowych wyszukiwań, ale i w Google Image. Na czym polega optymalizacja obrazów pod SEO? Najpierw należy nadać nazwę plikom graficznym, np. mikrodermabrazja-salon-tulipan.jpg. Następnie należy ustawić atrybut alt, który informuje wyszukiwarkę Google o tym, co znajduje się na grafice, czyli – Mikrodermabrazja w salonie Tulipan. Kolejnym krokiem jest kompresja, czyli należy zmniejszyć rozmiar oraz wagę grafiki, aby nie obciążały strony i nie powodowały problemów z wydajnością.
Content marketing
Google docenia szczególnie te strony, na których można znaleźć bogaty content, składający się nie tylko z profesjonalnych treści – opisów, artykułów, wpisów blogowych, ale i z grafik czy filmów wideo. W przypadku salonów kosmetycznych i zakładów fryzjerskich warto zadbać o dokładne opisy poszczególnych usług – pisząc artykuły, tworząc opisy na poszczególnych podstronach czy sekcję FAQ itd.
Reklama Google Ads
Świetnym sposobem na poprawę widoczności jest również kampania Ads – zarówno w wyszukiwarce, jak i w mediach społecznościowych. Nawet przy niewielkim budżecie można znacząco wpłynąć na promocję marki. Zastanawiając się nad tym, jakie frazy promować, warto wziąć pod uwagę zabiegi, na które jest sezon lub moda w danym czasie (Fryzury na karnawał).
Strona internetowa
Należy również zadbać o to, aby strona internetowa salonu była użyteczna i wygodna dla klientów. Najlepiej, aby zabiegi można było rezerwować przez aplikację i na stronie. Ponadto formularz kontaktowy powinien być przejrzysty, warto stworzyć również osobną podstronę z aktualnym cennikiem i pozwolić użytkownikom na dodawanie opinii. Natomiast w zakładce „Kontakt” dobrze umieścić mapę ze wskazówkami dojazdu. Bardzo ważne jest również to, aby strona była dostosowana do urządzeń mobilnych, ponieważ większość osób wyszukujących usługi tego typu korzysta ze smartfona.
Konta na portalach społecznościowych
Skuteczną promocję zapewniają również konta w różnych mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych należą Facebook, Instagram czy Pinterest. Na takich kontach należy regularnie publikować treści, dodawać zdjęcia, aktualizować informacje, powiadamiać o nowych usługach czy promocjach, a także aktywnie odpowiadać na pytania użytkowników.
Opinie
W przypadku branży beauty bardzo ważne są opinie byłych/obecnych klientów, które zachęcają kolejne osoby do skorzystania z usług. Z tego powodu warto ustawić wizytówkę Google Moja Firma, zarejestrować stronę w katalogach firm, zezwolić na opinie na Facebooku itd.